Waar waren de castratie-centra in Noord Afrika?

Gestart door Lezer, 11/02/2010 om 18:46:50

Lezer

Waar waren de castratie-centra in Noord Afrika?


Weet er iemand iets van?

Botermes

Weet jij dan iets over het bestaan daarvan, in de eerste plaats ? Je doet alsof dit algemeen bekend is.

Lezer

Ik weet er niet veel van. De castratie-centra was misschien bekend in Egypte, maar ik heb geen idee of het wel bestond in de Maghreb (noord afrika buiten Egypt en sudan).


Lezer

Ja, het gaat om de eunuchen. Ik ben benieuwd hoe dat verspreid was in Noordwest Afrika.

Señor Canardo

Citaat van: Lezer op 12/02/2010 om 16:36:09
Ja, het gaat om de eunuchen. Ik ben benieuwd hoe dat verspreid was in Noordwest Afrika.

Ik weet niet zeker maar volgens mij was het gebruik van gecastreerde eunuchen ook wel doorgevoerd in paleizen in de Maghreb. Maar hoe en wat durf ik niet te zeggen.

Lezer


Señor Canardo

Citaat van: Lezer op 12/02/2010 om 16:38:02
Ja, dat ligt het meest aan de hand.

Vanwaar die interesse in eunuchen als ik vragen mag? Macan "sensationele verhalen" ma? :)

Lezer

Ik post hier wat ik gevonden heb ivm dit onderwerp (ik weet niet hoe vertrouwbaar dat zou zijn, wees altijd voorzichtig, maat niet te voorzichtig :D )

1550 : selon léon l'Africain, au Maroc, une esclave vaut 15 dinars, un homme 20 et un eunuque 40.
http://www.frebend.com/forum/read.php3?f=1&t=12061&a=1

Lezer

Citaat van: incognito op 12/02/2010 om 16:39:56
Vanwaar die interesse in eunuchen als ik vragen mag? Macan "sensationele verhalen" ma? :)

Omdat het een niet behandeld fenomeen in de Berberse geschiedenis.