De ideale slavin geciteerd door Ibn Butlan

Gestart door Lezer, 08/02/2010 om 14:13:28

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 14/02/2010 om 10:52:50
Het is beter om eerst begrippen te definiëren en dan pas verder daarover discussiëren.
Met haat zaaiende meningen versta ik de meningen van Incognito. Is dat ook wat je daaronder verstaat?
Uzop zaait alleen liefde. Uzop is tegen racisme, haat en discriminatie. Incognito verdedigt hier racistische ideologieën zoals die van de broeders, Palestijnen en Aminato. Aminato zaait haat en verdeeldheid en wordt gesteund door  Incognito.
Over welke begrippen heb jet? Geef eens voorbeelden van die haat zaaiende meningen van incognito? De kwestie palestina is iets heel anders dan waar we het over hebben maar oek

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 14/02/2010 om 11:17:45
Over welke begrippen heb jet?
Mijn definitie van "haat zaaiende mening" is niet de jouw denk ik.

Over de haatzaaiende mening van incognito, heb ik het voorbeeld van Aminato genoemd.
Aminato strijdt voor het verdelen van Marokko en Marokkanen, en om een Arabisch land te stichten op het land dat niet van haar is. Wie een haatzaaier zoals Aminato steunt, zaait ook haat.

Het forum lid "Zwart-hart" heeft Incognito vergeleken met iemand die zijn huis ziet branden, maar rent naar de buurman om zijn huis van vuur te beschermen. 
Stel je vuur dat jij in een huis woont samen met je broers en ouders. Jullie huis staat in brand en een van jouw broers rent naar de overbuurman om te voorkomen dat zijn huis ook in brand staat. Deze broer helpt jullie niet en laat jouw broers en huis verbranden. Als gevolg hiervan is jullie huis helemaal in as verandert, sommige van jouw broers zijn door het vuur dood.  Met het huis van de buurman is niets mis mee. Zou je deze broer van jouw nog beschouwen als je broer? Ik niet. Ik zal op zijn gezicht spugen en nooit meer zien.
Ingognito is alleen bezig met opkomen voor Arabische belangen: Palestnijnen, Irakezen en Polizario. Hij opent duizenden topic over hoe slecht de vijanden van Arabs zijn. Maar geen enkele topic over hoe slecht de vijanden van Imazighen zijn. Ik kan 100 topics vinden waar hij hij opkomt  voor de buurman ( Arabs), maar ik kan geen topic vinden waarin hij opkomt voor Tamazgha en haar volk.
Overal strijd hij tegen zionisme, dat is gevaarlijk voor de buurman. Maar wat over Arabisme die mijn thuisland in as heeft veranderd?!!! Moet Ingognito niet gaan helpen met strijd tegen Arabisme die ons huis (Tamazgha) in as heeft veranderd? Moet incognito zijn broers (Amazigh volk) en spullen (lees cultuur, taal en identiteit) niet reden van het Arabische vuur die alles vernietigt?

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 14/02/2010 om 11:46:30
Mijn definitie van "haat zaaiende mening" is niet de jouw denk ik.

Over de haatzaaiende mening van incognito, heb ik het voorbeeld van Aminato genoemd.
Aminato strijdt voor het verdelen van Marokko en Marokkanen, en om een Arabisch land te stichten op het land dat niet van haar is. Wie een haatzaaier zoals Aminato steunt, zaait ook haat.

Het forum lid "Zwart-hart" heeft Incognito vergeleken met iemand die zijn huis ziet branden, maar rent naar de buurman om zijn huis van vuur te beschermen. 
Stel je vuur dat jij in een huis woont samen met je broers en ouders. Jullie huis staat in brand en een van jouw broers rent naar de overbuurman om te voorkomen dat zijn huis ook in brand staat. Deze broer helpt jullie niet en laat jouw broers en huis verbranden. Als gevolg hiervan is jullie huis helemaal in as verandert, sommige van jouw broers zijn door het vuur dood.  Met het huis van de buurman is niets mis mee. Zou je deze broer van jouw nog beschouwen als je broer? Ik niet. Ik zal op zijn gezicht spugen en nooit meer zien.
Ingognito is alleen bezig met opkomen voor Arabische belangen: Palestnijnen, Irakezen en Polizario. Hij opent duizenden topic over hoe slecht de vijanden van Arabs zijn. Maar geen enkele topic over hoe slecht de vijanden van Imazighen zijn. Ik kan 100 topics vinden waar hij hij opkomt  voor de buurman ( Arabs), maar ik kan geen topic vinden waarin hij opkomt voor Tamazgha en haar volk.
Overal strijd hij tegen zionisme, dat is gevaarlijk voor de buurman. Maar wat over Arabisme die mijn thuisland in as heeft veranderd?!!! Moet Ingognito niet gaan helpen met strijd tegen Arabisme die ons huis (Tamazgha) in as heeft veranderd? Moet incognito zijn broers (Amazigh volk) en spullen (lees cultuur, taal en identiteit) niet reden van het Arabische vuur die alles vernietigt?

Ewa Tamurtino, weer met het verkeerde been uit bed gestapt?

3ich

Citaat van: incognito op 14/02/2010 om 12:17:39
Ewa Tamurtino, weer met het verkeerde been uit bed gestapt?
Het gaat nergens meer over. Wat is dit voor iets?

Lezer

Het is mogelijk dat de vertaling niet juist is. Ibn Butlan mag ook naar een andere ethniciteit verwezen hebben..., maar verkeerd vertaald als "Berbeslavin".
Zie ook dit topic:
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=13722.0

Amazigh/rebel

Amazigh/rebel

Lezer

Señor Canardo

Citaat van: Lezer op 16/02/2010 om 19:50:55
Kan je me daarmee helpen?

:) Niemand is alwetend....

Ps. Ik ben wel beniewd hoe Amazigh/Rebel jou wil helpen het mysterie op te lossen.

Lezer

Dat is een aanmoediging om meer te zoeken over de vertaling van de tekst van Ibn Butlan. Maar ik heb gezocht en het is moeilijk om uit te maken met zekerheid.