De ideale slavin geciteerd door Ibn Butlan

Gestart door Lezer, 08/02/2010 om 14:13:28

arriset

Citaat van: incognito op 12/02/2010 om 03:33:45
Bewijs moedzjoed, ella cek thbel7entec thittawin nec oesafie!
ewa mani djan aya **** ? ruh attzumedh rtiyem, huma ash ismah' arbi

Citaat van: incognito op 12/02/2010 om 03:33:45PS: Athessiwlegh Tarifit memisjma azour, ok chef?
ma **** am shek, udji as bedren awal n rejdud negh waha,**** am shek adh zenzen*I************************, h'uma adh ya3jeb i bab n shi ines.

Citaat van: incognito op 12/02/2010 om 03:33:45Awlandi esremdheiyi be3dha "Tweede Fase", memesj ethsghredhmer re3quer inoe itt. uzop. 7awedh esremdheiyi idzjen ta7ilet qanes "Zoek de verschillen":

- M6: patriot ou traitre ?
- Uzop: imaghrabiyen nigh dh Irifiyen ?
"tweede fase" waha, aya muh, aya muh dh aghyul idjijdh zi3enta.

am mammesh twarrigh, ammen i khsan ina3shin, qqimedh qefledh.

de nauwheid van jouw hersenen laat niet je toe om te begrijpen, dus ik ga een oefening van tweede fase doen opdat jij krijgt door.

- 3isha qendisha woont in de stad Jeruzalem, is hij een palestijnse of een israëlische ? of is hij een arabische of een Joodse ?

- Franz Kafka woont in de stad Grozny, is hij een Russische of een Tsjetsjeense ?

natuurlijk er is  slechts slechts één antwoord, want wij hebben over het algemeen slechts een etnische identiteit(3isha en Franz zijn geen halfbloeden), dus er is geen alternatief.

andere vraag :

- als men steun een buitenlands natie tegen diens natie van oorsprong, is men een verrader?

Amazigh/rebel

Citaat van: Lezer op 12/02/2010 om 14:30:56
Amazigh / Rebel,

3ajam is iemand die niet-arabisch is. Iemand van wie men de taal niet begrijpt. In de koran is "Qura'nan 3arabiyan aw a3jamiyan" (Zoiets), in de hadith: "La farqa bayna 3arabiyin wa a3jamiyin".

In de klassieke woordenboeken komt het woord "Barbara" als werkwoord "onbegrijpelijk praten, of eerder "luid praten"... als ook "dierengeschreeuw"...

Maar als het om een ras gaat, dan kan het onmogelijk bestempeld worden als een Barbar.

Het woord Amazigh vind je niet in oud arabisch.

Laat zien dat het in die tijd (tijd van Ibn Butlan) gekend is. Als je bewijst dat het woord toen wel bestond/gekend was.

@Incognito, dat was leuk ... die schaapachtige Amazigh lijkt op "Bou ilmawen" :D
Van het woord 3ajam heb ik geen weet van meer dat zal spoedig veranderen maak je geen zorgen. Verder zegje dat barbar onbegrijpelijk praten is. Nou als de Arabieren de Imazighen voor het eerst ontmoeten en ze hoorden het tamazight, dat is toch onbekend dus lijkt het me logisch dat ze dat woordje aan een groep koppelen. En dan gingen de arabieren richting mesopotemie komen ze in contect met talen als koerdisch assyrisch aramees ook onbekend dan gaan ze dat ook koppelen aan die rassen. Waarom is het volgens jou onmogelijk. Waarom vindje het woord Amazigh niet terug in oud arabisch? Herodotus (als ik me niet vergis) schreef ook dat lybiers zich amazigh noemde het woord amazon zou hier van komen. Dus why not. Als een bevolking zich amazigh noemt dan noem jij ze toch ook gewoon zo wat is dat nou voor lulkoek

Lezer

Er is iets dat we "kennis" noemen. Je doet alsof de wereld pas vandaag geboren is. Wij weten gewoon dat de naam Amazigh niet voorkomt in de tijd van Ibn Butlan (tot zover ik weet). Ik heb het over Arabische bronnen.

Amazigh/rebel

Citaat van: Lezer op 12/02/2010 om 19:35:41
Er is iets dat we "kennis" noemen. Je doet alsof de wereld pas vandaag geboren is. Wij weten gewoon dat de naam Amazigh niet voorkomt in de tijd van Ibn Butlan (tot zover ik weet). Ik heb het over Arabische bronnen.

En waarom dan niet als de naam amazigh tijdens de tijd van herodotus dus iets van 400 v chr al bestond. Waarom zou hij dan niet in de middeleeuwen genoemd zijn. Dan kunje een andere naam dus Barbar toch niet aan de imazighen alleen koppelen.

Señor Canardo

``
Citaat van: uzop op 12/02/2010 om 17:28:18
ewa mani djan aya munafiq ? ruh attzumedh rtiyem, huma ash ismah' arbi

ma hudayen am shek, udji as bedren awal n rejdud negh waha, iqzinen am shek adh zenzen immas nsen, suithmas am isemghan, h'uma adh ya3jeb i bab n shi ines.

"tweede fase" waha, aya muh, aya muh dh aghyul idjijdh zi3enta.

am mammesh twarrigh, ammen i khsan ina3shin, qqimedh qefledh.

de nauwheid van jouw hersenen laat niet je toe om te begrijpen, dus ik ga een oefening van tweede fase doen opdat jij krijgt door.

- 3isha qendisha woont in de stad Jeruzalem, is hij een palestijnse of een israëlische ? of is hij een arabische of een Joodse ?

- Franz Kafka woont in de stad Grozny, is hij een Russische of een Tsjetsjeense ?

natuurlijk er is  slechts slechts één antwoord, want wij hebben over het algemeen slechts een etnische identiteit(3isha en Franz zijn geen halfbloeden), dus er is geen alternatief.

andere vraag :

- als men steun een buitenlands natie tegen diens natie van oorsprong, is men een verrader?

Mensen zoals uzop zijn nou precies de oorzaak waarom de haraka Amazigh verdeeld is en nooit daadkrachtig kan worden. Deze persoon is al sinds zijn 1e dag hier op amazigh.nl bezig om op een zeer irritante manier zijn extreme ideeen en geschiedvervalsingen op te dringen aan anderen hier op het forum. Mensen die ipv "Tamazight" "Tarifit" zeggen of bijvoorbeeld mensen die een kritisch blik werpen op het Franse koloniaal beleid krijgen van hem de volle laag. Sterker nog iedereen die het niet met hem eens is wordt uitgemaakt voor "verrader", "ezel" en weet ik veel allemaal wat. Dit heeft hij ook bij mij in meerdere discussies tevergeefs geprobeerd, maar omdat ik gelukkig het Nederlands onderwijssysteem - Tweede Fase - van dichtbij heb mogen ervaren, blijft het voor hem mission impossible om mij op zijn primitieve wijze van discussieren eruit te lullen. Zelfs als ik een van de meest gerenomeerde historicus over Marokko - C.R. Pennell - citeer doet onze uzop het alsnog af als een fabeltje of als "verraderlijke" non-argument.

Mensen als uzop kunnen niet discussieren. Het enige wat zij kunnen doen is mensen uitschelden in de hoop dat andere kritische mensen afgeschrikt worden door hun scheldwoorden. En als dat niet lukt dan gaan ze gewoon een stapje verder en gaan ze je zelfs je gehele familie uitschelden. Totdat alle critici door hem de mond zijn gesnoerd en er alleen maar maar ja-knikkende schoothondjes over zijn gebleven. Daarom vind ik de vergelijking tussen het ultimatum van M6 tijdens de Groene Mars toespraak 2009 en de keuze die uzop ons voorhoudt ook zo typerend:

- M6: patriot ou traitre ?
- Uzop: imaghrabiyen nigh dh Irifiyen ?

En dat is best wel triest. Niet alleen omdat uzop best wel veel kennis heeft over met name de Tamazight linguistiek en dus een aanzienlijke bijdrage kan leveren aan de Amazigh identiteit op amazigh.nl. Maar het is ook triest om te zien dat de Amazigh haraka niet alleen dient af te rekenen met de echte dictator M6 in Marokko, maar tevens ook dient af te rekenen met al die andere dictatortjes net als uzop die hun denkwijze of mening als de enige echte waarheid presenteren.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 13/02/2010 om 13:53:44
Mensen zoals uzop zijn nou precies de oorzaak waarom de haraka Amazigh verdeeld is en nooit daadkrachtig kan worden.
Er bestaat geen "Haraka Amazigh".  Haraka is een Palestijns woord en dat kennen we Imazighen niet.  Wat je verdeeldheid onder Amazigh beweging noemt, is niets anders dan meningsverschil. Verschil in mening is geen verdeeldheid, maar factuur tot het creëren van sterke Amazigh beweging. Jij staat buiten de Amazigh beweging en je hebt hiermee niets mee te maken.
Uzob is een bewuste Amazigh en heeft zijn eigen mening die niet altijd de mijn hoeft te zijn, maar zijn mening is niet tegen Imazighen zoals die van jou.

http://www.youtube.com/watch?v=98l43I5Xw6o

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 13/02/2010 om 14:06:08
Er bestaat geen "Haraka Amazigh".  Haraka is een Palestijns woord en dat kennen we Imazighen niet.  Wat je verdeeldheid onder Amazigh beweging noemt, is niets anders dan meningsverschil. Verschil in mening is geen verdeeldheid, maar factuur tot het creëren van sterke Amazigh beweging. Jij staat buiten de Amazigh beweging en je hebt hiermee niets mee te maken.
Uzob is een bewuste Amazigh en heeft zijn eigen mening die niet altijd de mijn hoeft te zijn, maar zijn mening is niet tegen Imazighen zoals die van jou.

Tamurtino is back! Alleen begint hij zijn comeback met de verkeerde voet:

From the A'yan to Amir; The Abd Al-Karim of the Moroccan Rif; Fabio T. Lopez Lazaro

"Haraka" Amazigh of Arrifi is wel de benaming die Abdelkrim el Khattabi gebruikte voor zijn vrijheidsbeweging. Haraka is tevens ook de benaming die de sprekers gisteren bij de conferentie in Den Haag over autonomie van de Rif gebruikten.

Mensen zoals jij snappen nog steeds niet dat ik niks tegen de mening heb van jou of die van uzop. Het enige waar ik wel moeite mee heb is als mensen niet eens open staan voor discussie en hun mening verheffen tot absolute waarheid. Zelfs als ik hun "absolute" waarheid torpedeer met zeer rationele argumentatie en betrouwbare en verifieerbare bronnen en waarbij hun enige reactie is om kritische mensen uit te schelden of hun familie uit schelden.... En dat noem jij bewuste Imazighen?

Amazigh/rebel

Zo tamurt ino. Terug van weggeweest.

PS: ik sta voledig achter de conclusie van incognito

Amdawkel

Haraka of beweging noemen we Amussu in het tmazight.

Señor Canardo

TamurtIno

Citaat van: incognito op 13/02/2010 om 14:18:27
Tamurtino is back! Alleen begint hij zijn comeback met de verkeerde voet:

Haraka is een Arabisch woord en geen westerse of Amazigh woord. Haraka betekent beweging. Je had gewon het Nederlands kunnen gebruiken en geen Palestijns woord. Niet iedereen hier snapt Palestijns.

Dit is Palestijnse Haraka:
http://www.youtube.com/watch?v=eFJE4vThCN4&feature=player_embedded

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 13/02/2010 om 22:47:04
Haraka is een Arabisch woord en geen westerse of Amazigh woord. Haraka betekent beweging. Je had gewon het Nederlands kunnen gebruiken en geen Palestijns woord. Niet iedereen hier snapt Palestijns.

Dit is Palestijnse Haraka:
http://www.youtube.com/watch?v=eFJE4vThCN4&feature=player_embedded

En niet iedereen snapt wat Abdelkrim el Khattabi wilde bereiken met zijn haraka...

Amazigh/rebel

IK denk beste tamurt ino dat incognito zich niet eens zo zorgen maakt om uzop iedereen heeft ze eigen mening. Maar die haat zaaiende meningen klinken bij de imazighen die op deze site komen als muziek in de oren.  Zo krijg je door en mening gelijk een een andere soort ideologie daar zijn ik en hoop ik incognito tegen.

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 14/02/2010 om 10:46:41
IK denk beste tamurt ino dat incognito zich niet eens zo zorgen maakt om uzop iedereen heeft ze eigen mening. Maar die haat zaaiende meningen klinken bij de imazighen die op deze site komen als muziek in de oren.  Zo krijg je door en mening gelijk een een andere soort ideologie daar zijn ik en hoop ik incognito tegen.
Het is beter om eerst begrippen te definiëren en dan pas verder daarover discussiëren.
Met haat zaaiende meningen versta ik de meningen van Incognito. Is dat ook wat je daaronder verstaat?
Uzop zaait alleen liefde. Uzop is tegen racisme, haat en discriminatie. Incognito verdedigt hier racistische ideologieën zoals die van de broeders, Palestijnen en Aminato. Aminato zaait haat en verdeeldheid en wordt gesteund door  Incognito.

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 14/02/2010 om 10:52:50
Het is beter om eerst begrippen te definiëren en dan pas verder daarover discussiëren.
Met haat zaaiende meningen versta ik de meningen van Incognito. Is dat ook wat je daaronder verstaat?
Uzop zaait alleen liefde. Uzop is tegen racisme, haat en discriminatie. Incognito verdedigt hier racistische ideologieën zoals die van de broeders, Palestijnen en Aminato. Aminato zaait haat en verdeeldheid en wordt gesteund door  Incognito.
. Over welke begrippen hebje het eigenlijk. geef eens voorbeelden van haat zaaiende meningen van inco. De kwestie palestina is iets heel anders maar oke