Hoofdmenu

Matrix

Gestart door 3ich, 03/02/2010 om 13:07:26

agezzaa_iakien

3aag rhaq he ingnocito machmoud itaara ighfines thamazigh walakin netta thoethay.
amchouma itazzoe athisoffegh iwthan sekoewrith el3adoe lmasghoet. idek akithne sayasa enwoethayen.
taghaayellah soefghemth saniti.

Machmoed

Tuurlijk jongen, joden hebben het altijd gedaan. Joodse politiek kun jij niet aan. Outhay thecheck, thaboeth tha thginchit igabyan. Aqesh gess ar3ichath.

Hoezo wil ik mensen van hun abrith houden. Als je bedoeld abrith nettoemobien dan heb je gelijk. Een andere weg ken ik niet, behalve de levensweg waarin je alles tegenkomt en alles mag bevragen. Maar ja als het geloof gebaseerd is op lucht, dan ik me voorstellen dat men verleid wordt en gaat twijfelen. Ben ik dan de schuldige?
Anders dan sommigen van jullie speel ik de bal en niet op de persoon, maar ja sommigen kunnen niet anders.

Er zijn twee dingen die geen grenzen kennen, het universum en de stupiditeit van mensen. Het ga je goed.


matou

hahaha die laatste zin doet het 'm

agezzaa_iakien

Citaat van: Machmoed op 19/03/2010 om 15:06:08
Tuurlijk jongen, joden hebben het altijd gedaan. Joodse politiek kun jij niet aan. Outhay thecheck, thaboeth tha thginchit igabyan. Aqesh gess ar3ichath.

Hoezo wil ik mensen van hun abrith houden. Als je bedoeld abrith nettoemobien dan heb je gelijk. Een andere weg ken ik niet, behalve de levensweg waarin je alles tegenkomt en alles mag bevragen. Maar ja als het geloof gebaseerd is op lucht, dan ik me voorstellen dat men verleid wordt en gaat twijfelen. Ben ik dan de schuldige?
Anders dan sommigen van jullie speel ik de bal en niet op de persoon, maar ja sommigen kunnen niet anders.

Er zijn twee dingen die geen grenzen kennen, het universum en de stupiditeit van mensen. Het ga je goed.


Machmoed
nech ijan thwarat yoesid 3aay oethay isawar akithi tha3aafth aawnekkaaw ni3ess awah enzadj. inney laa nesh thoethayh, sayasa enwoethayen sne3t mlih ma nesh.
mara chek tharifi thahori s3ath ba3dak s3ath qa irifiën thimsermen. chek oussa maysteqaaseth.
nech sighfinoe 3aay familia amchek walakin s3athan wa3da oudji tqidjiqen waha a yarihth.
maytoefith chek atirtih tharifi.

Machmoed

oady anteqessa waha ar3ichath. yeh nech thahorih thahqeyqy.

3ich

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 21:48:07
Aub 3ich, leg me dan uit wat ik er niet van snap...ik heb jou allang uitgelegd dat het leven uit dualiteit bestaat. Ja dus zonder licht geen duister, geen goed zonder kwaad, maar dit is slechts ons perceptie asahbi.
Het leven zoals we dat leiden is niet de werkelijkheid, maar slechts een manier waarop we denken. Hier krijgt niemand een speld tussen omdat het waar is. Waarom als men over religies praat moet het op de man gespeeld worden. Neem een voorbeeld aan christenen die allang uit die kinderachtigheid zijn gekomen. Ik zit niet God te denegreren, maar dat leugenachtige verhaal van de arabieren en ik gebruik argumenten en bovendien heb ik het niet over het geloof in God.

Ik mag je graag 3ich, laten we gewoon debatteren en niet alles wat ik schrijf meen ik....vaak schrijf ik bewust zaken die de ander wakker doet schudden. Ik hoef geen gelijk en heb ik ook lang niet altijd, maar die opmerkingen onder de gordel tonen juist alleen maar onzekerheid en onvolwassenheid. Als ik goeie argumenten tegenkrijg dan neem ik dat graag aan en is het een leermoment geweest. snap je nu een beetje wat ik met bepaalde reacties/postings wil bereiken. Niets is zwart wit, het hele leven is een grijs veld, dus ik weet dat een forum als deze niet de manier is om zaken grondig door te spreken. Mensen lezen alleen de woorden, niet de gedachte erachter....soms is het maar goed ook.

Een simpele vraag: geloof jij? Zo ja, waar basseer jij je geloof op? Zo nee, dan waarom niet? Want als k jou goed begrijp je gelooft wel in God/Allah maar je gelooft niet in de "sprookjes van de Arabieren?"

Het is nu ma is tijd om open kaart te spelen Machmoud. Jij kwam hier met voorbedachte rade, jou eerste reacties deden de indruk wekken alsof je hier al jaren kwam en alsof je met een bepaald boodschap/doel kwam... K mag jou ook graag tawmat helemaal als je niet zulke achterdochtige, reacties gaat geven. K persoonlijk denk dat k nog wel wat van je kan leren als je zuiver bent. Dan kan k misschien begrijpen wat je bedoeld met je reacties...?


Machmoed

Allereerst...ik ben ik hier niet gekomen met een bepaald doel behalve om van gedachten te wisselen. Ik zelf ben gelovig. Ik geloof in God/Allah/Jahweh etc. maar ik noem hem sithi abbi net als jij waarschijnlijk. Dit betekent mijn god en is zeer persoonlijk. Voor mij is god iets dat wetten heeft ingesteld om zijn schepping te reguleren. Hij zit niet als een koning op een troon naar ons te kijken en creeren. Dit zou namelijk beteken dat hij bewust het slechte over het het goede laat zegevieren. Zoals tsoenami's waarbij duizenden mensen omkomen, vaak arme en soms ook gelovige mensen of aarbevingen zoals in Haiti. Het lijkt allemaal onrechtvaardig, maar het is eenmaal zoals het is. Het komt doordat de aarde zelf ook leeft/bewwegt etc. Er zit zelfs een wetmatigheid in. Allemaal zaken die verbonden zijn aan wetten en die zelfs afhankelijk zijn van die wetten. Deze wetten zijn er en we kunnen ons verwonderen wie ze heeft gecrieerd. Dit noemen mensen Allah/God/Jahweh/Jah/etc etc.
Einstein heeft ooit gezegd: ik kan niet geloven in een schepper die zijn schepping oordeelt op hetgeen hij heeft geschapen..of zoiets.
Ik kan me niet gekwetst voelen als iemand God/Allah/jahweh etc beledigd omdat het maar woorden zijn. Mijn god is persoonlijk en ik ken hem als geen ander. De reden dat ik islam anders zie is omdat ik de tijd voor de islam, tijdens en erna heb bestudeerd en ik vindt dat het niet zuiver is. Maar dat is slechts wat ik geloof. Ik heb het systeem van alle invalshoeken benaderd en elke keer kom ik op het menselijke uit. Zoals je al weet, weet ik nu ook dat het hier niet het platform voor is, maar het is zeer interessante materie als je het mij vraagt.
Voor de rest zijn er genoeg andere onderwerpen die niets te maken hebben met religie dus dat zit wel snor.

Señor Canardo

Citaat van: Machmoed op 20/03/2010 om 15:47:31
Ik geloof in God/Allah/Jahweh etc. maar ik noem hem sithi abbi net als jij waarschijnlijk.

Zoals ik al eerder heb gezegd tegen jou, als je ons Imazighen wilt imiteren moeten je het wel goed doen. sithi abbi = sidi Arrbi.


agezzaa_iakien

Citaat van: incognito op 20/03/2010 om 15:50:42
Zoals ik al eerder heb gezegd tegen jou, als je ons Imazighen wilt imiteren moeten je het wel goed doen. sithi abbi = sidi Arrbi.


gij moet ni teveel op mensen kakke als ge zelf geen tmazight kun het is sithyaabbi of sidi rabbi

Señor Canardo

Citaat van: agezzaa_iakien op 20/03/2010 om 15:56:17
gij moet ni teveel op mensen kakke als ge zelf geen tmazight kun het is sithyaabbi of sidi rabbi

Wil jij je ook in de discussie tussen Machmoed en ik mengen? Of hebben die Belgen jou geen manieren bijgebracht.

agezzaa_iakien

Citaat van: Machmoed op 20/03/2010 om 15:47:31
Allereerst...ik ben ik hier niet gekomen met een bepaald doel behalve om van gedachten te wisselen. Ik zelf ben gelovig. Ik geloof in God/Allah/Jahweh etc. maar ik noem hem sithi abbi net als jij waarschijnlijk. Dit betekent mijn god en is zeer persoonlijk. Voor mij is god iets dat wetten heeft ingesteld om zijn schepping te reguleren. Hij zit niet als een koning op een troon naar ons te kijken en creeren. Dit zou namelijk beteken dat hij bewust het slechte over het het goede laat zegevieren. Zoals tsoenami's waarbij duizenden mensen omkomen, vaak arme en soms ook gelovige mensen of aarbevingen zoals in Haiti. Het lijkt allemaal onrechtvaardig, maar het is eenmaal zoals het is. Het komt doordat de aarde zelf ook leeft/bewwegt etc. Er zit zelfs een wetmatigheid in. Allemaal zaken die verbonden zijn aan wetten en die zelfs afhankelijk zijn van die wetten. Deze wetten zijn er en we kunnen ons verwonderen wie ze heeft gecrieerd. Dit noemen mensen Allah/God/Jahweh/Jah/etc etc.
Einstein heeft ooit gezegd: ik kan niet geloven in een schepper die zijn schepping oordeelt op hetgeen hij heeft geschapen..of zoiets.
Ik kan me niet gekwetst voelen als iemand God/Allah/jahweh etc beledigd omdat het maar woorden zijn. Mijn god is persoonlijk en ik ken hem als geen ander. De reden dat ik islam anders zie is omdat ik de tijd voor de islam, tijdens en erna heb bestudeerd en ik vindt dat het niet zuiver is. Maar dat is slechts wat ik geloof. Ik heb het systeem van alle invalshoeken benaderd en elke keer kom ik op het menselijke uit. Zoals je al weet, weet ik nu ook dat het hier niet het platform voor is, maar het is zeer interessante materie als je het mij vraagt.
Voor de rest zijn er genoeg andere onderwerpen die niets te maken hebben met religie dus dat zit wel snor.
hey machmoud doe maar wat je niet laten kunt, discussieer maar met hen over de islam want ik ben toch blijkbaar de enige en amazigh/rebel ook trouwens de enigste normale hier die met u wil discussiëren hier is toch niemand die u aankan :)
p.s: mij interesseert het niet meer wat je over de Islam zegt

agezzaa_iakien

Citaat van: incognito op 20/03/2010 om 15:59:37
Wil jij je ook in de discussie tussen Machmoed en ik mengen? Of hebben die Belgen jou geen manieren bijgebracht.
ahzo zit het dus je wilt met machmoud beginne ik wens u veel succes want hij maakt u toch in :)

Señor Canardo

Citaat van: agezzaa_iakien op 18/03/2010 om 22:05:55
3aag rhaq he ingnocito machmoud itaara ighfines thamazigh walakin netta thoethay.
amchouma itazzoe athisoffegh iwthan sekoewrith el3adoe lmasghoet. idek akithne sayasa enwoethayen.
taghaayellah soefghemth saniti.


Citaat van: Machmoed op 19/03/2010 om 15:06:08
Tuurlijk jongen, joden hebben het altijd gedaan. Joodse politiek kun jij niet aan. Outhay thecheck, thaboeth tha thginchit igabyan. Aqesh gess ar3ichath.

Hoezo wil ik mensen van hun abrith houden. Als je bedoeld abrith nettoemobien dan heb je gelijk. Een andere weg ken ik niet, behalve de levensweg waarin je alles tegenkomt en alles mag bevragen. Maar ja als het geloof gebaseerd is op lucht, dan ik me voorstellen dat men verleid wordt en gaat twijfelen. Ben ik dan de schuldige?
Anders dan sommigen van jullie speel ik de bal en niet op de persoon, maar ja sommigen kunnen niet anders.

Er zijn twee dingen die geen grenzen kennen, het universum en de stupiditeit van mensen. Het ga je goed.

Inderdaad de stupiditeit van de Belgische agezzaa_iakien kent inderdaad geen grenzen.... En hij doet ook geen moeite om zijn stupiditeit te verbergen.

agezzaa_iakien

Citaat van: incognito op 20/03/2010 om 16:09:25
Inderdaad de stupiditeit van de Belgische agezzaa_iakien kent inderdaad geen grenzen.... En hij doet ook geen moeite om zijn stupiditeit te verbergen.
zie dat is aan inco de discussie is niet eens begonne of hij begint al te kontelikke bij machmoud
laag dat ben jij

Señor Canardo

Citaat van: agezzaa_iakien op 20/03/2010 om 16:11:17
zie dat is aan inco de discussie is niet eens begonne of hij begint al te kontelikke bij machmoud
laag dat ben jij

En jij bent zo verheven toch....