Hoofdmenu

Censuur?

Gestart door Chatt zie arif, 31/01/2010 om 15:38:24

Chatt zie arif

#75
Citaat van: TheCFO op 26/02/2010 om 10:59:26
Eens, het verbazende was alleen dat dergelijke ezelverhaaltjes in de 21e eeuw ook nog zo shockerend gevonden werden.


Het shockeerde me eigenlijk eerder dat iemand zoals jij zoiets vulgairs 'kunst' vond. Ik ben iemand die aan een hmmm iets 'geraffineerdere smaak' de voorkeur geeft.

Chatt zie arif

Citaat van: TheCFO op 26/02/2010 om 10:55:32
Op zich een leuke en inhoudelijk sterke quote, 'de moslim' bestaat niet. Helaas nogal ongeloofwaardig uit de mond van jou of inco. Zolang jullie blijven bleren over 'het westen' en 'de joden', zorgt het allerkleinste greintje intellectuele integriteit dat dit voor jullie een kontargument is.


Pffff,moet je nou zulke lelijke woorden als 'kont-argument' gebruiken,is er echt geen alternatief?

Allereerst wens ik niet vergeleken te worden met Inco of the three year Itch;-)


We draaien de rollen om,wat is voor jou de definitie van het 'Westen' ,op Joden komen we wel een andere keer terug,ik kan het woord even een jaar niet meer hoeren...

Chatt zie arif

Citaat van: matou op 25/02/2010 om 21:47:39
die vent interesseert me eigenlijk vrij weinig, tijdgeest weet je, waait wel weer over


Ja,maar problem is jij interesseert hem wel bovenmatig.

Tijdgeest jegh? Eerst Janmaat,toen Pimmetje,nu Greet...and the (drum)beat goes on and on....


TheCFO

#78
Citaat van: Chatt le Mal Barré op 26/02/2010 om 11:09:47
Pffff,moet je nou zulke lelijke woorden als 'kont-argument' gebruiken,is er echt geen alternatief?

Allereerst wens ik niet vergeleken te worden met Inco of the three year Itch;-)


We draaien de rollen om,wat is voor jou de definitie van het 'Westen' ,op Joden komen we wel een andere keer terug,ik kan het woord even een jaar niet meer hoeren...
Kontargument is soort van groepsdefinierend taalgebruik, zeg maar. Zoals jij ook wel eens vermeld hebt, hoor ik hier niet. Ik ben en blijf een corpsbal.


Het Westen? Definitie hangt  nogal af van discussiecontext (politiek, geografisch, historisch). Meestal betekent het niets, net zo min als 'de moslim'
Maar 'het westen' beschouwen als eenduidige entiteit die dingen doet, wil of organiseert is alleen voor de paranoiden onder ons nuttig.


Wel geldt voor mij dat hoe graag jij en inco je ook voordoen als niet-westers, als oosters of exotisch, jullie zijn  net zo onderdeel van dat vermaledijde westen als ik. Als Wilders en Halsema, als Obama of JOmanda.

TheCFO

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 26/02/2010 om 10:36:48
Zo heb ik bijvoorbeeld je discussie met iemand over een vacature op jullie zaak gevolgd,de vraag was geloof ik wat je zou doen als de persoon in kwestie een hoofdoek zou dragen?

De uitkomst was zo teleurstellend voorspelbaar,precies wat ieder rechtgeaard Nederlander zou doen.

Zoals gezegd, je had het verkeerd gelezen, maar ik zit net op nu.nl....

Wat blijkt, mensen zijn inderdaad kuddedieren zoals jij al aan matou aangaf. Kuddes die zich verzamelen rondom 'gedeelde opvattingen'  zogezegd. Als werkgever -was jij toch ook?- dus erg belangrijk om met dergelijke groepsprocessen rekening te houden.

Dus toch nog maar ff de wedervraag:
Waarom zou een werkgever geen aandacht (en evt zelfs consequenties er aan verbinden) mogen geven aan een meisje met een hoofddoek? Zij kiest daar toch voor? Vrijwillig toch? Als ik dan net doe alsof geen-hoofddoek en wel-hoofddoek precies hetzelfde zou zijn, neem ik toch juist haar excpliciet uitgedragen  normen en waarden niet serieus?

------------
'Intelligente mensen zijn vaker liberaal en atheïst'
Uitgegeven: 26 februari 2010 09:37
Laatst gewijzigd: 26 februari 2010 10:05

AMSTERDAM â€" Mensen met een hoog IQ hebben relatief vaak liberale en atheïstische opvattingen. Dat blijkt uit een statistisch onderzoek van Britse wetenschappers.

De onderzoekers van de London School of Economics and Political Science analyseerden gegevens van de National Longitudinal Study of Adolescent Health, een onderzoek waarbij vele duizenden Amerikaanse scholieren werden gevolgd in hun tienerjaren.

De wetenschappers ontdekten een duidelijk verband tussen liberale en atheïstische opvattingen en hoge intelligentie.



Zo bleek dat ondervraagden die zichzelf omschreven als ‘zeer liberaal’ gemiddeld genomen een IQ van 106 punten hadden. Proefpersonen die zichzelf ‘ zeer behoudend’ vonden, hadden een gemiddeld IQ van 95.


Religieus

De wetenschappers stuitten op ongeveer hetzelfde patroon bij religieuze opvattingen. Mensen die aangaven dat ze ‘zeer religieus waren, hadden gemiddeld genomen een IQ van 97, terwijl ‘atheïstische’ proefpersonen een gemiddeld IQ van 103 hadden.

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Social Psychology Quarterly.

Volgens hoofdonderzoeker Satoshi Kanazawa is het niet toevallig dat intelligente mensen vaak dezelfde denkbeelden koesteren.


Normen en waarden

“Algemene intelligentie, oftewel het vermogen om na te denken en te redeneren, stelde onze voorouders in staat om nieuwe evolutionaire problemen op te lossen waarvoor ze geen onmiddellijke oplossing hadden”, verklaart Kanazawa op de Amerikaanse nieuwssite Physorg.com.

“Als gevolg daarvan zijn intelligente mensen vaker in staat om nieuwe situaties te herkennen en begrijpen dan minder intelligente mensen”, aldus Kanazawa. “Sommige van die situaties hebben te maken met normen en waarden en levensstijlen.”
http://www.nu.nl/wetenschap/2193586/intelligente-mensen-vaker-liberaal-en-atheist-.html

Chatt zie arif

#80
Citaat van: TheCFO op 26/02/2010 om 11:26:40



Het Westen? Definitie hangt  nogal af van discussiecontext (politiek, geografisch, historisch). Meestal betekent het niets, net zo min als 'de moslim'
Maar 'het westen' beschouwen als eenduidige entiteit die dingen doet, wil of organiseert is alleen voor de paranoiden onder ons nuttig.


Wel geldt voor mij dat hoe graag jij en inco je ook voordoen als niet-westers, als oosters of exotisch, jullie zijn  net zo onderdeel van dat vermaledijde westen als ik. Als Wilders en Halsema, als Obama of JOmanda.


Het 'Westen' is voor mij alle contexten confondu vooral een 'christelijk/blanke' entiteit. Ik kan me geen westers land met een niet-christelijk/gekleurde bevolking voor de geest halen. Jij wel?


Je mag me best als een westerling classeren,maar zo zie ik mezelf echt niet. Ik spreek westerse talen,lees westerse boeken,kleed me westers,maar ben niet westers.

Ik ben geen Afrikaan of Europeaan.  
Ik ben geen Marokkaan of Nederlander.
Ik ben ook niet exotisch of oosters.

Ik ben Amazigh van de stam der Ayth-Waryagher,ik identificeer mezelf niet zoals jij doet aan de hand van een land/regio. Ik identificeer mezelf middels stamverband,dat is mijn enig houvast wanneer het op identiteit aankomt.Wat ben ik zonder mijn stam: het ergst mogelijke:een niemand,een niets!

Dat zul je vast wel achterlijk,barbaars en nog veel meer vinden,ik leg je dat nog wel een keer uitvoerig uit.


Nech

#81
Citaat van: Chatt le Mal Barré op 26/02/2010 om 11:57:11
Ik ben Amazigh van de stam der Ayth-Waryagher,ik identificeer mezelf niet zoals jij doet aan de hand van een land/regio. Ik identificeer mezelf door middel van stamverband,dat is mijn enig houvast wanneer het op identiteit aankomt.
Is de stammen cultuur niet uitgestorven?
Vroeger hadden mensen stammen, toen landen en nu zie je dat landen zich groeperen in groepen. EU, AU, etc.

Ik had altijd gedacht dat de stammen cultuur is uitgestorven met indianen.

Chatt zie arif

#82
PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

(Novum) - De PVV wil een verbod op hoofddoekjes in gemeentelijke instellingen. Dit zei Geert Wilders donderdag tijdens een bijeenkomst van de PVV in Almere. Dit geldt niet voor kruisjes en keppeltjes, voegde de PVV'-leider hieraan toe, want 'dat zijn symbolen van religies die behoren tot onze eigen cultuur en zijn niet zoals hoofddoekjes een teken van een onderdrukkende totalitaire ideologie."

Het hoofddoekverbod wordt de belangrijkste inzet voor de collegeonderhandelingen in Almere en Den Haag, waar de PVV meedoet aan de gemeentelijke verkiezingen, beloofde Wilders. Hij wil het dragen van hoofddoekjes direct verbieden in gemeentelijke instellingen en 'alle andere instellingen, stichtingen of verenigingen die ook maar één eurocent subsidie van de gemeente ontvangen'.

Wilders trok in zijn toespraak fel van leer tegen de PvdA. Die partij spreekt niet meer de taal van de gewone man of vrouw, maar Arabisch, zei hij. Hij reageerde woedend op uitlatingen van voormalig staatssecretaris van Europese Zaken Frans Timmermans (PvdA) die regeren met de PVV wil uitsluiten. "De PvdA denkt nog steeds dat het een grote partij is die de dienst uitmaakt in Nederland. Een arrogante club, vol van zichzelf", sloeg Wilders terug. "Wij zullen met elkaar de PvdA een toontje lager laten zingen."

 


Waar iedereen naar hunkert is gelijkwaardigheid,met of zonder hoofddoek,straight of gay,zwart of blank,gelovig of niet gelovig etc...

Een werkgever behoort de werknemer te beoordelen aan de hand van zijn of haar kwaliteiten en niet aan de hand van uiterlijk!


Ja,CFO...Ik was echt van plan om het J-woord minstens een jaar niet te gebruiken,maar zie hierboven maar weer! Der ewig betrogene Mohamedaner,nicht war ?



Chatt zie arif

#83
Citaat van: Nech op 26/02/2010 om 12:01:07
Is de stammen cultuur niet uitgestorven?
Vroeger hadden mensen stammen, toen landen en nu zie je dat landen zich groeperen in groepen. EU, AU, etc.

Ik had altijd gedacht dat de stammen cultuur is uitgestorven met indianen.


Tam-Tam's alter ego speaks...

Nee Tam-Tam,Chatt is alive and schoppend en typt daarbij als een bezetene,nog lang niet uitgestorven,en mocht ik uitsterven dan heb ik gelukkig op tijd mon progeniture op de wereld gebracht. En jij, CFO? Wanneer ga je nou eens placebo's in het pillendoosje van je lady stoppen?

TheCFO

#84
anti-sociaal misbaksel, daar doe ik het wel voor.

[herhaalmodus]
Dus toch nog maar ff de wedervraag:
Waarom zou een werkgever geen aandacht (en evt zelfs consequenties er aan verbinden) mogen geven aan een meisje met een hoofddoek? Zij kiest daar toch voor? Vrijwillig toch? Als ik dan net doe alsof geen-hoofddoek en wel-hoofddoek precies hetzelfde zou zijn, neem ik toch juist haar excpliciet uitgedragen  normen en waarden niet serieus?
[/herhaalmodus]

(edit: zoals ook in de disc waar jij aan refereerde wel een voorwaarde, te weten verder gelijke kwalificaties tussen wel en geen hoofddoek sollicitantes)

Chatt zie arif

Citaat van: TheCFO op 26/02/2010 om 12:15:53
anti-sociaal misbaksel, daar doe ik het wel voor.

[herhaalmodus]
Dus toch nog maar ff de wedervraag:
Waarom zou een werkgever geen aandacht (en evt zelfs consequenties er aan verbinden) mogen geven aan een meisje met een hoofddoek? Zij kiest daar toch voor? Vrijwillig toch? Als ik dan net doe alsof geen-hoofddoek en wel-hoofddoek precies hetzelfde zou zijn, neem ik toch juist haar excpliciet uitgedragen  normen en waarden niet serieus?
[/herhaalmodus]

Zij gelooft voor zichzelf,niet voor jou! Jij gaat er vanuit dat hoofddoek jou iets duidelijk wil maken,terwijl hoofddoek naar haar godsdienstige voorschriften handelt. In jouw ogen achterlijk,afkeurenswaardig,maar in haar ogen de vrijheid om haar godsdienst of kledingvoorschriften te belijden/bepalen. Nogmaals,geloof is iets persoonlijks,iets wat zich tussen de oren afspeelt: blijf daar van af ,het staat zelfs in de grondwet!

Er zijn natuurlijk grenzen,een burqa aan een bureau bij de gemeente is niet wenselijk in mijn optiek.


TheCFO

Coole reactie, leve die westerse grondwet (en de westerse boeken, kleding enzovoort, maar verder niets westers), maar nogal inhoudsloos, helaas.

Waarom willen mensen wel lekker excpliciet religieus bezig zijn, maar mogen anderen daar niets van vinden? Of alleen maar 'lieve dingen'?

Ik ga ook niet huilen als ik niet bij de Opzij, bij de moskee of de CU aan het werk kom. Staan voor de dingen die je uitdraagt. En als je je graag vrijwillig bij een groepje aansluit, in woord en gebaar, kom dan aub niet huilen dat er ook mensen zijn die dat niet leuk vinden.

Zoals ik hier al vaker gezegd heb, doe vooral wat je wilt. Maar in mijn zaak, onder mijn verantwoordelijkheid, komen alleen door mij goedgekeurden binnen. Dus expliciet religieuzen, hippies, getattooeerden, neuspiercings, allemaal beginnen ze met soort avn een achterstand.

Mag jij mij een westerse racistische redneck vinden.

Chatt zie arif

#87
Citaat van: TamurtIno op 26/02/2010 om 09:50:24

Ik trek de kar met veel plezier en ik weet dat het zwaar is.

De industriële revolutie is jou overduidelijk voorbij gegaan,blijf trekken.....

(onder de gordel ?)

Chatt zie arif

#88
Citaat van: TheCFO op 26/02/2010 om 12:38:05
Coole reactie, leve die westerse grondwet (en de westerse boeken, kleding enzovoort, maar verder niets westers), maar nogal inhoudsloos, helaas.

Waarom willen mensen wel lekker excpliciet religieus bezig zijn, maar mogen anderen daar niets van vinden? Of alleen maar 'lieve dingen'?

Ik ga ook niet huilen als ik niet bij de Opzij, bij de moskee of de CU aan het werk kom. Staan voor de dingen die je uitdraagt. En als je je graag vrijwillig bij een groepje aansluit, in woord en gebaar, kom dan aub niet huilen dat er ook mensen zijn die dat niet leuk vinden.

Zoals ik hier al vaker gezegd heb, doe vooral wat je wilt. Maar in mijn zaak, onder mijn verantwoordelijkheid, komen alleen door mij goedgekeurden binnen. Dus expliciet religieuzen, hippies, getattooeerden, neuspiercings, allemaal beginnen ze met soort avn een achterstand.

Mag jij mij een westerse racistische redneck vinden.
Opzij,de moskee en CU zijn geen accountancy-bedrijven,ga nou niet weer zaken door mekaar gooien.


Maar in mijn zaak, onder mijn verantwoordelijkheid, komen alleen door mij goedgekeurden binnen. Dus expliciet religieuzen, hippies, getattooeerden, neuspiercings, allemaal beginnen ze met soort avn een achterstand.

Zijn bovenstaande (uitgesloten) figuren te classeren als groep of niet? Beknopt antwoord graag: ja of nee zou ideaal zijn;-)



Coole reactie, leve die westerse grondwet (en de westerse boeken, kleding enzovoort, maar verder niets westers), maar nogal inhoudsloos, helaas.

Je drukt me weer een hokje in waar ik niet toe kan of wil behoren,moet ik me westers voelen als ik door puur toeval hier in dit werelddeel woon,een spijkerbroek draag,RTL kijk,westerse vrijheid geniet?


TheCFO

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 26/02/2010 om 12:54:05
Opzij,de moskee en CU zijn geen accountancy-bedrijven,ga nou niet weer zaken door mekaar gooien.
Voor het onderhavige principe is het soort bedrijf/organisatie totaal irrelevant, dus probeer ff te focussen. Ook in die disc ging het namelijk niet over een accountants bedrijf.

Waarom is het onacceptabele geestelijke verkrachting als een werkgever inzoomt op de zo trots uitgedragen reli identiteit?


Citaat van: Chatt le Mal Barré op 26/02/2010 om 12:54:05Zijn bovenstaande (uitgesloten) figuren te classeren als groep of niet? Beknopt antwoord graag: ja of nee zou ideaal zijn;-)
Ja