Democratie en vrijheid in de wereld (lijst 2010)

Gestart door Mister1979, 22/01/2010 om 10:51:58

Mister1979


matou

anno 2009 dus de helft vd wereld "not free" ..

er  lopen gewoon teveel mensen rond op deze aardkloot , dan wordt vrijheid vanzelf minder, zet maar eens teveel ratten in een hokkie, ze terroriseren elkaar of moorden elkaar uit
vrijheid is het belangrijkste wat er is, dan pas komt de rest, maar het bizarre is dat toch de baisbehoeften op de 1e plaats komen, op een lege maag geen idealen, dat komt bepaalde regimes goed uit

Nech

Is het jullie niet opgevallen dat die rode landen zijn bijna allemaal moslims?

abrid

Citaat van: Nech op 24/01/2010 om 22:10:09
Is het jullie niet opgevallen dat die rode landen zijn bijna allemaal moslims?

Het grootste Islamitische land daargelaten. Nl. Indonesië.

Maar ja wat is vrij?

Amazigh/rebel

#4
Citaat van: Nech op 24/01/2010 om 22:10:09
Is het jullie niet opgevallen dat die rode landen zijn bijna allemaal moslims?
Als die landen die jij moslim moemt echt de islam zouden aanhangen, zouden ze niet rood zouden zijn. Verder vindt ik het ook lachwekkend dat mali groen staat want daar worden sinds de jaren 90 de touareg systematisch achtergesteld. Vergelijk het maar met de rif in Marokko waar door de regering bewust niet in wordt geinvesteerd. En Niger mag wat mij betreft boreaux-rode kleur krijgen

Hadou

Wat mij als eerst opvalt is Bolivia. Voordat Morales  president was, wordt het land vrij gevinkt. Nu Morales op democratische wijze gekozen is als president, wordt het minder vrij gevinkt.
Wie kan mij wijs maken dat deze lijst-makers neutraal zijn?

Mister1979

Citaat van: abrid op 26/01/2010 om 16:22:53
Het grootste Islamitische land daargelaten. Nl. Indonesië.

Maar ja wat is vrij?


Indonesie is ook een echte democratie geworden. Kijk maar eens hoeveel presidenten ze hebben gehad de afgelopen jaren. Het volk daar kan haar eigen president kiezen en de verkiezingen zijn eerlijk..