Algerijnse troepen treden keihard op tegen Imazighen activisten

Gestart door Mister1979, 13/01/2010 om 14:21:05

Mister1979

Algerijnse troepen zijn op 12 december  begonnen met een hardhandig optreden en  barbaarse aanval  tegen Amazigh activisten. Met wapenstokken   werden mensen in Tizi Ouzou geslagen die  vierden het nieuwe jaar Amazigh , een voorstad in het verre oosten van Algerije.  Studenten laten foto's zien waarop de brutale onderdrukking is te zien van ongewapende burgers.  leden van de pool voor Cultuur en Democratie in Tizi Ouzou en andere bekende  herhaalden verzoeken voor autonomie voor de regio Tizi Ouzou. Ferhat Mehenni van de MAK (Autonomie voor Kabylie) zegt dat het gericht is tegen de vrijheden van de Amazigh en  de viering van festivals, en dit is slechts een voorbeeld van systematische onderdrukking en onderdrukking van het Algerijnse regime tegen Amazigh Tizi Ouzou.

http://www.nadorcity.com/%D9%85%D8%AC%D8%B2%D8%B1%D8%A9-%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D9%8A%D8%A9-%D9%81%D9%8A-%D8%B0%D9%83%D8%B1%D9%89-%D8%A3%D8%B3%EF%AF%95%D8%A7%D8%B3-%D8%A3%D9%85%D8%A7%D9%8A%D9%86%D9%88-%D8%A8%D8%AA%D9%8A%D8%B2%D9%8A-%D9%88%D8%B2%D9%88_a2643.html








http://nadorcity.org/photos/algerieamazighrwina5.jpg

Mister1979

#1
Ziek....

Algerije steunt wel Saharwis, maar Imazighen worden afgeslacht..



Citeer
Algeria : Alleged Violence Against Autonomist Movement in Kabylia



PARIS, January 12 /PRNewswire/ -- Today, January 12th, the Kabyle Movement for independence (KMI) claim that Algerian police have clashed with thousands of protestors from their organisation in Tizi Ouzou and Vgayet.
The KMI believe that the Algerian army have used force against this peaceful protest, arrested dozens and caused injuries among hundreds of protesters.
The number of people who participated in this demonstration is estimated to be15000 protestors according to organizers, and 7000 persons according to Algerian police.
The leader of the Kabyle Movement for independence (KMI), Ferhat Mehheni, has warned that the members of the KMI living in Algeria are in need of international protection since they feel threatened and fear for their lives.
Under the pressure of the Algerian authorities, Fehrat Mehenni has been forced to live in Algeria and is now in exile in France.
In June 2004, his son Amezianne was killed in an unsolved case.
In 2007, the region of Tizzi ouzzou was the theatre of riots and the repression of the Algerian forces, known as the Martyrs of the Black Spring, which lead to the death of hundreds of civil victims.



source http://houston.bizjournals.com/houston/prnewswire/press_releases/national/France/2010/01/12/UKTU021

Lezer

Dit is wel de zaak waarmee Incognito zich bezig moet houden in plaats Aminatou te promoten.

Señor Canardo

#3
Citaat van: Lezer op 13/01/2010 om 14:30:03
Dit is wel de zaak waarmee Incognito zich bezig moet houden in plaats Aminatou te promoten.

Ik zet me in voor mensen die slachtoffer worden van het militaire regiem van Marokko. Mensen zoals Chakib el Khayari en Aminatou Haidar. Ik maak geen onderscheid tussen de etniciteit.

Wat heb jij trouwens gedaan om onze Riffijnse broeder Chakib te helpen?


Ps. Als jij echt bereid bent je in te zetten tegen de onderdrukking van de mensenrechten van de Kabylieres dan ben ik ook meer dan bereid om een handje te helpen. Nogmaals ik maak geen onderscheid tussen etniciteit.

Mister1979

Haider wordt betaalt en ondersteund door dezelfde regering die mensen in Kabylie afslacht en onderdrukt..
Haider is vaak te vinden op de Algerijnse ambassade in de VS.

Maar Incognito heeft dat nog steeds niet door. Je hebt van die  Marokkanen die haten hun eigen land en volk en steunen ieder ander volk...
Je hoort ze opkomen voor Palestijnen, Afghanen, Saharawis etc, maar hun eigen volk die het hard nodig heeft laten ze in de steek..


Señor Canardo

Citaat van: Mister1979 op 13/01/2010 om 14:50:13
Haider wordt betaalt en ondersteund door dezelfde regering die mensen in Kabylie afslacht en onderdrukt..
Haider is vaak te vinden op de Algerijnse ambassade in de VS.

Maar Incognito heeft dat nog steeds niet door. Je hebt van die  Marokkanen die haten hun eigen land en volk en steunen ieder ander volk...
Je hoort ze opkomen voor Palestijnen, Afghanen, Saharawis etc, maar hun eigen volk die het hard nodig heeft laten ze in de steek..

Lees jij maar eerst deze discussie rustig na en dan weet jij precies wat ik allemaal tot nu toe heb gedaan voor mijn Riffijnse broeder Chakib el Khayari.

Exposer

Citaat van: Lezer op 13/01/2010 om 14:30:03
Dit is wel de zaak waarmee Incognito zich bezig moet houden in plaats Aminatou te promoten.
Wat een onzin.
Waarom weegt het probleem in Tizi Ouzou bij je zwaarder dan het Marokkaanse probleem in Sahara?

Chatt zie arif

#7
Citaat van: Lezer op 13/01/2010 om 14:30:03
Dit is wel de zaak waarmee Incognito zich bezig moet houden in plaats Aminatou te promoten.


Inco is het type persoon dat bij het horen van de kreet 'BRAND' in de straat zijn huis uit rent met een emmer water om de brandende huizen aan de overkant te blussen,ondertussen zijn eigen huis vergetend...

Obama,Iran,Sahara,Amina-Media,Fassi-Fihri,internet-censuur etc etc, terwijl sommige kinderen (en ouderen) in Aith-S3ied op blote voeten lopen en zich niet eens een anti-biotica kuur van drie euro kunnen veroorloven.

In het Dhmazight zeggen we over zulke personen: 'Dhegges aarzaq 'n mieden' of in Aker3ie-dialect: dheis aarzaq 'n rwaranie...

Señor Canardo

#8
Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 17/01/2010 om 19:28:20
Inco is het type persoon dat bij het horen van de kreet 'BRAND' in de straat zijn huis uit rent met een emmer water om de brandende huizen aan de overkant te blussen,ondertussen zijn eigen huis vergetend...

Ik probeer alleen maar te breken met de diepgewortelde gedachte dat een Marokkaan pas een andere Marokkaan helpt als ie er eerst zelf beter van wordt...


Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 17/01/2010 om 19:28:20
Obama,Iran,Sahara,Amina-Media,Fassi-Fihri,internet-censuur etc etc, terwijl sommige kinderen (en ouderen) in Aith-S3ied op blote voeten lopen en zich niet eens een anti-biotica kuur van drie euro kunnen veroorloven.

- Hoe komt het dan die kinderen en ouderen in Ait Said en elders op blote voeten lopen en zich niet eens een antibioticakuur van 3 euro kunnen veroorloven?

- Wie is hier politiek verantwoordelijk voor?

- En belangrijker nog wat kunnen wij van amazigh.nl hieraan doen om de situatie te verbeteren?


Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 17/01/2010 om 19:28:20
In het Dhmazight zeggen we over zulke personen: 'Dhegges aarzaq 'n mieden' of in Aker3ie-dialect: dheis aarzaq 'n rwaranie...

Keep talkin the talk. Als jij echt bereid bent om iets voor Marokko te betekenen dan doe je dat niet door andermans initiatieven de grond in te boren. Nee dat doe je juist door die handjes te laten wapperen....

Nech

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 17/01/2010 om 19:28:20

Inco is het type persoon dat bij het horen van de kreet 'BRAND' in de straat zijn huis uit rent met een emmer water om de brandende huizen aan de overkant te blussen,ondertussen zijn eigen huis vergetend...

Goede beschrijving.

Chatt zie arif

#10
Citaat van: incognito op 17/01/2010 om 19:46:47

- Hoe komt het dan die kinderen en ouderen in Ait Said en elders op blote voeten lopen en zich niet eens een antibioticakuur van 3 euro kunnen veroorloven?

- Wie is hier politiek verantwoordelijk voor?

- En belangrijker nog wat kunnen wij van amazigh.nl hieraan doen om de situatie te verbeteren?


Dat komt omdat die kinderen en ouderen arm zijn,zij hebben geen laptop en zeker geen internet-verbinding (misschien zelfs geen stroom) om uit te vogelen dat ze onderdrukt worden door Fassi's en Fihri's.Waarschijnlijk hebben ze geen flauw idee wie dat eigenlijk zijn. Wat ze wel weten is in welke straten de 'farmacia's' gevestigd zijn en vooral hoeveel bepaalde medicijnen en een vijftig-kilozak meel kost. Hoeveel kost een zak meel,Inco?

Verbeter de wereld,begin bij jezelf (in de buurt)!
Ik begrijp wel dat je de wereld in haar geheel verbeteren wilt,maar besef dat de wereld heel groot is,en jij heel klein...


Wat de leden van Amazigh.nl betreft: tijdens de aardbeving in Arif werd er hier het fenomenale bedrag van maar liefst 520 (!) euro ingezameld om tachtig huizen te bouwen voor de daklozen. Van dat bedrag was ongeveer 75% van mij en Gallo afkomstig. Dus je weet nu meteen hoe betrokken onze Imazighen zijn als het tijd is om de beurs te trekken.

Ik wil mezelf niet op de borst kloppen,maar ik heb altijd problemen bij de incheck-balies van Tui-fly,jetairfly,Atlas-blue en laatst nog Air-berlin. De laatste keer liet een vriendelijke Turk aan de balie van Air-berlin me passeren met een overgewicht van vijf kilo. De Douane in Nador vroeg me of ik een winkel in kinderschoenen en Ventolin had...

Hey,Inco...pak je emmer water en ren,aardbeving in Haiti...

Nech

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 17/01/2010 om 20:31:51
Hey,Inco...pak je emmer water en ren,aardbeving in Haiti...
Nee man. Congo houdt zich alleen bezig met Palestijen, Irakezen en Saharanen.   Wat hebben deze volkeren gemeen dan? juist ja.

Mensen in haiten voldoen daar niet aan, dus geen actie van congo.