Hoofdmenu

african cup 2010

Gestart door Hadou, 11/01/2010 om 10:16:48

Mister1979

Vergeet niet dat Algerije heeft veel Riffijnen eruit heeft geknikkerd die jarenlang in Algerije woonde en werkten. Sommige Marokkanen werden in rivieren gegooid en uit ziekenhuizen geslurd en gedumpt over de grens. Ze werden van hun bezit bestolen.

Algerije vergeet vaak de goede dingen. De Rif was een belangrijke schuilplaats voor Algerijnse bevrijdingsleger. Oujda was de hoofdkwartier van de FLN. Bouteflika heeft gestudeerd aan de Nador militaire academie, Bouemediene zat ondergedoken in Dar Kebdani. Veel wapens kwamen aan in Nador, Tanger etc uit Egypte en werden gesmokkelt naar Algerije.
Het Riffijnse leger heeft Algerijnen getraind en ook veel Riffijnen hebben gevochten in de onafhankelijkheids oorlog in Algerije tegen de Fransen.


Nu kotsen ze Marokko uit. De generaals en de FLN proberen al jaren om Marokko neer te halen.

abrid

Citaat van: Mister1979 op 12/01/2010 om 12:12:39
Vergeet niet dat Algerije heeft veel Riffijnen eruit heeft geknikkerd die jarenlang in Algerije woonde en werkten. Sommige Marokkanen werden in rivieren gegooid en uit ziekenhuizen geslurd en gedumpt over de grens. Ze werden van hun bezit bestolen.

Algerije vergeet vaak de goede dingen. De Rif was een belangrijke schuilplaats voor Algerijnse bevrijdingsleger. Oujda was de hoofdkwartier van de FLN. Bouteflika heeft gestudeerd aan de Nador militaire academie, Bouemediene zat ondergedoken in Dar Kebdani. Veel wapens kwamen aan in Nador, Tanger etc uit Egypte en werden gesmokkelt naar Algerije.
Het Riffijnse leger heeft Algerijnen getraind en ook veel Riffijnen hebben gevochten in de onafhankelijkheids oorlog in Algerije tegen de Fransen.


Nu kotsen ze Marokko uit. De generaals en de FLN proberen al jaren om Marokko neer te halen.

Heeft vooral met de machthebbers van Marokko te maken. Lees Istiqlal. Nadat het verdrag van Cairo geschonden werd door Marokko en Tunesie voelden de Algerijnen zich verraden. Dit verdrag is ooit onder leiding van Mohammed n Abdelkrim in Cairo tot stand gekomen.

Vandaar dat de Rif vaak als uitvals basis fungeerde in de onafhanklijkheidsstrijd van de Algerijnen.

Waarom denk je dat bv. Abdelkrim niet terug wilde naar Marokko? Marokko was onafhanklijk verklaard maar er stegen nog steeds Franse vliegtuigen vanuit Oujda op om Algerije te bombarderen.



Hadou

#17
Groep C,Benguela,dinsdag:             
Egypte            3    Nigeria           1
Meteeb (34)          Obasi (12)         Egypte heeft gewonnen.
A.Hassan (54)                         
Gedo (88)             
Doelpunten:
http://www.youtube.com/watch?v=5Zj4VEie7bQ                
  ------------------------------------------------------                                     
Mozambique        2 Benin             2
Lobo (29)           Omotoyossi (15)   
Gonçalves (55)      Khan (21/ed) 
-------------------------------------------
Vrijdag:                               
Ivoorkust         3 Ghana             1
Gervinho (23)       Gyan (pen/90+4)   
Tiene (66)                             
Drogba (90)   

Chatt zie arif

Citaat van: ElGalloNegro op 12/01/2010 om 09:53:09
Vanwege haar Malinese importbruidegom uit Timboektoe.

Ahh,Gallo is altijd verhelderend in deze donkere dagen,vandaar dat Chatt bedreigd werd (door Laysa) met verbanning toen hij het waagde 'swartjes' te typen...  (ehm,laat me raden...Mandinka?)

Botermes

CONTIVOIR ik ben voor CONTIVOIR, laatst hoorde ik een analfabeet de naam van dat land zo uitspreken en sindsdien ben ik voor dat woord gevallen, het heeft gewoon iets.

Hadou

Kwartfinales,Luanda,zondag:           
Angola          0 Ghana *             1
                   Gyan (15) 
-----------------------------------------         
Cabinda,zondag:                       
Ivoorkust       2 Algerije wnv *      3  Algerije  wint toch!  Wat een wedstrijd!
Kalou (4)         Matmour (40)         
Keita (89)        Bougherra (90+2)     
                   Bouazza (92)         
----------------------------------------
Benguela,maandag:                     
Egypte *        3 Kameroen            1     Egypte wint en komt nu tegen Algerije in halve finales te staan!
Hassan (37,95)    Hassan (25/ed)       
Gedo (93)                             
rood:             Chedjou (112)       
---------------------------------------                                       
Lubango,maandag:                      D
Zambia          0 Nigeria *           0                 Nigeria wint en komt tegen Ghana in halve finales te staan.
   (Nigeria wint na strafschoppen:5-4) 
rood:             Onyekachi (107)     
--------------------------------------
* naar halve finales (donderdag) 

Hadou

Hallve finales,Luanda,donderdag,17.00 u:
Ghana           A Nigeria             A
                                       
                                       
Benguela,donderdag,20.30 uur:         
Algerije        B Egypte              B   Op herhaling !!
Wat zal het voor een wedstrijd worden? Ik verwacht veel doelpunten en rode kaarten hahahaha
Ooh jaa rellen! als Egypte verliest hahahahaha..

Mister1979

We krijgen dus weer Algerije versus Egypte!

De laatste wedstrijd tegen elkaar ontaarde in een grote politieke crisis, rellen, ambassadeur dat terug werd geroepen, Egyptische media dat Algerijnen voor rotte vis hebben uitgemaakt etc..



Hadou

#23
Egypte 4 Algerije 0
Egypte wint van Algerije. Algerije was de kluts kwijt.

3de/4de plaats,Benguela,zaterdag:     
Nigeria           1 Algerije          0
Obinna (55)                           
                                       
Finale,Luanda,zondag,17.00 uur:       
Ghana  0           - Egypte            1


EGYPTE IS KAMPIOEN.

Botermes

Ik had liever Egypte naar het WK zien gaan want ze spelen aantrekkelijker voetbal dan Algerije. Ze hebben ook een grotere kans naar de 2e ronde te gaan tijdens het WK.
Al met al wens ik Algerije het beste natuurlijk.

Hadou

Citaat van: allasian op 02/02/2010 om 17:10:01
Ik had liever Egypte naar het WK zien gaan want ze spelen aantrekkelijker voetbal dan Algerije. Ze hebben ook een grotere kans naar de 2e ronde te gaan tijdens het WK.
Al met al wens ik Algerije het beste natuurlijk.
Daar ben ik het wel met je  eens. Egypte speelt veel beter. Het is ook een hechte ploeg geworden. ( sinds die Mido verwijderd is ).
Helaas presteren zij op WK's matig. Algerije kan best wel verrassend zijn op het WK.

Botermes

hey Hadou, ewa wat vind je van dat nieuwe liedje voor het WK van Akon ? Jij als expert hebt daar natuurlijk wel het 1 en ander over te vertellen.

Hadou

Liedje heb ik niet gehoord.
Wel zijn de kosten van de nieuw gebouwed  en gerenoveerde stadions bekend. Ruim 1 Miljard Euro. !!
Laat staan al die andere verbeteringen aan de infrastructuur.
Zuid Afrika gaat  niet aan WK verdienen. Maar de investeringen zullen wel nut hebben in de toekomst.

Ps. Ik heb jouw sarcasme wel door. Doet dat niet meer.

Botermes

Hey Hadou, die avatar van je, dat ben je zelf toch? Ik vraag me weleens af wat je dacht bij het trekken van die rare blik.

Hadou

Citaat van: allasian op 28/03/2010 om 19:55:07
Hey Hadou, die avatar van je, dat ben je zelf toch? Ik vraag me weleens af wat je dacht bij het trekken van die rare blik.
Ik heb de mooiste avatar hier op het forum. En één van de orginele nicknaam  van het forum.
verder zeg ik niets.