Bericht voor een uitgebreide autonomie voor het Rif

Gestart door Actie, 09/01/2010 om 16:11:26

TamurtIno

Citaat van: uzop op 10/01/2010 om 16:39:21
marra shek ijen nationalist mish yughen tseh'qadh "geostrategie" n Arrif!

Nesh odjigh chi nationalist. Nech d Amazigh. Tamort ino qanas tamazgha, machi Arif.

TamurtIno

arriset

khya dhagek ichtih'en, tbusadh za3ma!

twarigh ma abridh (geestesstroming) igharek

sennegh rukha ira dh ashkem idjidh

ewa, rukha adha itafed kh ubrib, aja chkem!

TamurtIno

Citaat van: uzop op 10/01/2010 om 16:48:49
khya dhagek ichtih'en, tbusadh za3ma!

twarigh ma abridh (geestesstroming) igharek

sennegh rukha ira dh ashkem idjidh

ewa, rukha adha itafed kh ubrib, aja chkem!

3acha Almalik
3achat Aloma Al3arabiya

arriset

Citaat van: TamurtIno op 10/01/2010 om 16:52:27
3acha Almalik
3achat Aloma Al3arabiya

innit ikhf inek amdedju

tghired adhen dah'ched s re3beth inek!

Irrifyen dh imighisen, re3beth inek wa zema atenjeh'

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 10/01/2010 om 16:52:27
3acha Almalik
3achat Aloma Al3arabiya
jij bent altijd goed in sarcasme. Jij bent ook nooit concreet.

Hadou

Citaat van: uzop op 10/01/2010 om 16:56:26
innit ikhf inek amdedju

tghired adhen dah'ched s re3beth inek!

Irrifyen dh imighisen, re3beth inek wa zema atenjeh'
a ya medouker.
Qa mayn t mennid , nazouth marra. illa n-tchmeth zig amzwaru.
Ifranssissen dh isponya, idhanex ibdan. idhanex i nghin.

u chfayech zi g menghi, dh ti qrau . dh t zawarth.

TamurtIno

Citaat van: Hadou op 10/01/2010 om 19:19:34
jij bent altijd goed in sarcasme. Jij bent ook nooit concreet.
Hhahaha Hadou  .  

Die man noemt mij een Achakam en ik moet hem helpen. Wil je weten wat ik van de koning vindt:
1. In ben geen voorstander van de monarchie overal in de wereld, omdat het niet democratisch en islamitisch is.
2. Ik ben tegen de monarchie in Marokko omdat Alawieten het volk uitbuiten en zichzelf rijker maken.
3. Ik ben tegen de Alawieten omdat ze geen Tamazight spreken en Marokko als Arabisch land erkennen.
4. Als ik moet kiezen tussen de koning en andere politieke partijen, kies ik voor de koning.  Moa 6 is is minder kwaadaardig dan alle andere politici in het land. 

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 10/01/2010 om 19:28:59
Hhahaha Hadou  .  

Die man noemt mij een Achakam en ik moet hem helpen. Wil je weten wat ik van de koning vindt:
1. In ben geen voorstander van de monarchie overal in de wereld, omdat het niet democratisch en islamitisch is.
Ik ben ook niet voorstander van monarchieen. Maar helaas bestaan die wel.
Citeer
2. Ik ben tegen de monarchie in Marokko omdat Alawieten het volk uitbuiten en zichzelf rijker maken.
Je kunt wel hun aan wijzen van uitbuiting. Een andere leider zou het ook doen. Er zijn heel weinig mensen die niet materialistisch bewust zijn. Iedere leider zou ambities hebben om zijn macht uit te breiden. Of het is uit persoonlijke verheerlijking, of religie, of geld, of koppigheid. Een pure democraat zou zich in het ontwikkelen van zijn mede mens, in iedere opzichte, bezig zijn.
Citeer
3. Ik ben tegen de Alawieten omdat ze geen Tamazight spreken en Marokko als Arabisch land erkennen.
Ik denk wel dat zij Tamazight spreken. Enkel was het politiek gezien niet haalbaar om het uit te uiten. ( maar goed het komt wel. Weet ik zeker. )
Citeer
4. Als ik moet kiezen tussen de koning en andere politieke partijen, kies ik voor de koning.  Moa 6 is is minder kwaadaardig dan alle andere politici in het land.
hahahahaha... dat zeg ik al jaren.
M 6 i jiwen . yeneghni 3aad djouzn. ( M6 heeft genoeg, anderen zijn nog hongerig)