Idriss l ?

Gestart door Amazigh/rebel, 07/01/2010 om 19:38:58

Hadou


Deze kaart toont weer andere grenzen van Abbasiden rijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abbasid_Caliphate

Hadou

#46

Deze kaart toont weer andere grenzen aan, in 950 nc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Abbasid_Caliphate

arriset

#47
alle deze kaarten zijn vals!

zoals u het kunt zien, was Rif de eerste (710) Amazigh stand moslim van het gebied, het koninkrijk van Nakur/Nkur

Rif heeft zijn onafhankelijkheid in 1926 verloren, wegens het arabo-europese imperialisme.


Amazigh/rebel

Ik blijf erbij dat idriss l echt bestaan heeft en dat hij door de imazighen gekozen als koning. De imazighen geloofden hem omdat een afstammeling van de profeet mohamed VZMH toch sneller gelooft dan zomaar iemand. Verder vindt ik het overdreven dat die wiki pedia mappen zomaar als vals worden bestempeld want wikipedia beschikt over een peleton aan profesoren historici en archeologen dus die zeggen niet zomaar wat. Wel ontken ik dat mo6 een afstammeling van idriss l is.

Amdawkel

Ik dacht een monarchie verboden was in de islam??? Een khalifaat met een gekozen khalif is islamitisch??? of heb ik het mis??

'' Een kalief (Arabisch: ÎáíÝÉ chalifa = opvolger) staat aan het hoofd van een kalifaat en in het bijzonder van het Islamitische Rijk. De kalief wordt beschouwd als de opvolger van de profeet Mohammed. ''

Amazigh/rebel

Citaat van: Ashel7iej op 01/02/2010 om 13:52:42
Ik dacht een monarchie verboden was in de islam??? Een khalifaat met een gekozen khalif is islamitisch??? of heb ik het mis??

'' Een kalief (Arabisch: ÎáíÝÉ chalifa = opvolger) staat aan het hoofd van een kalifaat en in het bijzonder van het Islamitische Rijk. De kalief wordt beschouwd als de opvolger van de profeet Mohammed. ''
Volgens mij wordt als uitzondering mensen die van de profeet vzmh afstammen wel mag

arriset

Citaat van: Amazigh/rebel op 15/02/2010 om 18:54:24
Volgens mij wordt als uitzondering mensen die van de profeet vzmh afstammen wel mag
???

jij niet in orde zijn!

Amazigh/rebel

Citaat van: uzop op 15/02/2010 om 19:29:22
???

jij niet in orde zijn!
Geef jij dan een sugestie in plaats van iedereen op dit forum te kleineren