Idriss l ?

Gestart door Amazigh/rebel, 07/01/2010 om 19:38:58

3ich

Citaat van: TamurtIno op 10/01/2010 om 15:00:31
Voor mij ben je van A tot Z een stront . Aan de Mongoolse reacties zoals die hier boven heb ik niets aan. Dus of reageer als moderne mens, of reageer helemaal niet op mij, of pleeg zelfmoord. Ik adviseer je de laatste.

K ga hier niet op in. K heb gezegd wat k denk en daar blijf k ook bij.

Kan zo 10 topics van jou laten zien zonder enige inhoud of toegevoegde waarde alleen maar frustatie en blabla bledderpoep praatjes die na jou karakter zijn gevormd!

Dag TamurtIno/Nech je bent te doorzichtig een 2e account heeft je zo doen verraden omdat je éénzijdige en 8erlijke niveau van jou ged8e goed uit duizenden te herkennen zijn!

TamurtIno

Citaat van: 3ich op 10/01/2010 om 15:09:30
K ga hier niet op in. K heb gezegd wat k denk en daar blijf k ook bij.

Kan zo 10 topics van jou laten zien zonder enige inhoud of toegevoegde waarde alleen maar frustatie en blabla bledderpoep praatjes die na jou karakter zijn gevormd!

Dag TamurtIno/Nech je bent te doorzichtig een 2e account heeft je zo doen verraden omdat je éénzijdige en 8erlijke niveau van jou ged8e goed uit duizenden te herkennen zijn!
Goed zo. Voortaan goed nadenken voordat je je mij gaat aanvallen. Ik heb twee wapens:
1. Kennis en goede argumenten ( voor moderne mensen)
2. Grove aanval voor onbeschaafde brutale broeders zoals jij.
Liever kies ik optie 1 en als het moet grijp ik naar optie 2.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 10/01/2010 om 15:11:55
Goed zo. Voortaan goed nadenken voordat je je mij gaat aanvallen. Ik heb twee wapens:
1. Kennis en goede argumenten ( voor moderne mensen)
2. Grove aanval voor onbeschaafde brutale broeders zoals jij.
Liever kies ik optie 1 en als het moet grijp ik naar optie 2.

Blabla bledderpoep!

Maak dat de kat maar wijs. K heb je door en door. Je geest is te klein om mij te overtreffen....

TamurtIno

Citaat van: 3ich op 10/01/2010 om 15:14:53
Blabla bledderpoep!
Alle je reacties zijn slimme zoals deze hierboven.  Prachtige om te lezen hoe je kunt denken.


Lezer

Door fanatiek te reageren zowel pro als "anti" doe je je kennis of streef naar de werkelijkheid geen goede.
Om die periode te begrijpen en dus keuze voor Idriss I als konging op Marokko kan je niet buiten de context van die periode begrijpen.

Die periode kan je niet begrijpen op basis van een babbeltje met een fanatieke geest of door een artikel hier of daar te lezen (tenzij het echt zeer goed is), maar door je verdiepen in de klassieke bronnen als de ook de zinvolle moderne werken.

Zolang je dat niet doet, is het maar fanatiek babbelen.

TamurtIno

Citaat van: Lezer op 10/01/2010 om 15:38:19
Die periode kan je niet begrijpen op basis van een babbeltje met een fanatieke geest of door een artikel hier of daar te lezen (tenzij het echt zeer goed is), maar door je verdiepen in de klassieke bronnen als de ook de zinvolle moderne werken.

Zolang je dat niet doet, is het maar fanatiek babbelen.

gezegd: wie de geschiedenis schrijf heeft altijd gelijk.


Die bronnen zijn niet door ons en onze voorouders geschreven. Die bronnen zijn dus niet betrouwbaar.

Lezer

Dan moet je hem objectief, constructief en wetenschappelijk bekritiseren. Door zomaar "bijvoegelijke naamwoorden" naar de hemel, op de aarde en wat ertussen ligt, te zaaien, geraken we niet verder dan een gewone fanatieke babbel.

TamurtIno

#37
Citaat van: Lezer op 10/01/2010 om 16:01:05
Dan moet je hem objectief, constructief en wetenschappelijk bekritiseren. Door zomaar "bijvoegelijke naamwoorden" naar de hemel, op de aarde en wat ertussen ligt, te zaaien, geraken we niet verder dan een gewone fanatieke babbel.
Ten eerst, dit is een forum waar je je mening uit en geen wetenschappelijk artikel waar je dingen met onderzoek aantoont.

Wetenschappers gaan niet eens in op beweringen zoals:  "Idris 1 kwam naar Marokko en de koning van de Berbers zei tegen hem: je mag mijn dochter, mijn land en volk hebben." Dit is een mythe.

Een islamist schrijf dit in een Marokkaanse site en een Nederlander zei toen: "Dit is onmogelijk. Dit is nooit gebeurt. ".   Hetzelfde dacht ik erover toen ik het gehoord heb.  Soms heb je  geen wetenschappelijke bewijzen nodig om iets te begrijpen.




Lezer

Als je het zo bekijkt, dan moeten we gewoon weten dat we aan babbelen zijn, maar door te babbelen mag je de anderen niet van vervalsing beschuldigen. Niet zomaar beschuldigen.

TamurtIno

Citaat van: Lezer op 10/01/2010 om 16:20:15
Als je het zo bekijkt, dan moeten we gewoon weten dat we aan babbelen zijn, maar door te babbelen mag je de anderen niet van vervalsing beschuldigen. Niet zomaar beschuldigen.
Babbelen is iets. Discussiëren is  iets anders. Aantonen en bewijzen met wetenschappelijke feiten is weer iets anders.   

Amazigh/rebel

Harun rachid is ook een belangrijk personn in dat verhaal maar ik als ik over hem ga lezen vind ik niks over idriss l dat is toch wel raar want idriss l was een grote vijand van harun rachid

matou

#41
Citaat van: Amazigh/rebel op 10/01/2010 om 00:02:44
Tegenwoordig zal het denk ik niet lukken. Maar er zijn zoveel voorbeelden waar ongeveer dit gebeurt. Alexnader de grote zei ook toen hij egypte binnen kwam dat hij een god was ze geloofden het genghis khan zei ook dat de mongolen van de wolf afstammen en ze geloofden het dus misschien is het iets van vroeger

op deze manier zijn ook de indianen uitgemoord , de spanjols deden zich destijds voor als dé voorspelde goden die "vanuit de zee kwamen" en kregen dus geen tegenstand , (wél veel goud) in het begin, op een gegeven moment hadden de indians  het door maar het was toen te laat

arriset

de geschiedenis van idriss kan met die van vergeleken worden Bughyul (Bouh'amra)
http://books.google.fr/books?id=9KSaAAAAIAAJ&lpg=PP1&pg=PA37#v=onepage&q=&f=false

als aan de 20e eeuw van de personen hebben te toeëigenen een identiteit gekund, alsdan aan de middeleeuwen!

Hadou


Franse geografische kaart, dat Marokko als Idris rijk aantoont.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Abasside-empire-vers-820.png

Hadou



Mogelijke Abassiden Emperium, tussen  het jaar 750 en 1256 nc.