Idriss l ?

Gestart door Amazigh/rebel, 07/01/2010 om 19:38:58

Rbaaz

Citaat van: Hadou op 08/01/2010 om 01:06:49
Idris was een asielzoeker. Imazighen hebben hem ontvangen. En hij kon Imaam worden. Er was toen behoefte aan Islaam geleerden. Meer niet.
Maar Koning? Kan nooit. Imazighen zouden nooit hem als koning benoemd hebben.
Kan gewoon niet.

Hij stichtte een dynastie, hij moet wel de leider/amir zijn geweest. Dit is wat de logica zegt.
De Idrisische dynastie is een Amazigh dynastie met een Arabische leider.

Lezer

Het boek van Herman Obdeijn zou neturaal moeten zijn (De geschiedenis van Marokko)

Hadou

Citaat van: Rbaaz op 09/01/2010 om 20:28:20
Hij stichtte een dynastie, hij moet wel de leider/amir zijn geweest. Dit is wat de logica zegt.
De Idrisische dynastie is een Amazigh dynastie met een Arabische leider.

Dat zeggen ook de Marokkaanse geschiedenis boeken.. hahahha
Denk eens na.. miljoen Imazighen die een vluchteling als leider kiezen.
Dan zouden Imazighen heeeeeeeel erg dom zijn geweest.

TamurtIno

Citaat van: Exposer op 09/01/2010 om 19:50:48
Op basis scholen in Marokko wordt ook het verhaal verspreid dat berbers de oorspronkelijke bewoners van Noord Afrika.
Is dit ook een arabische leugens of niet?

Op de basisschool wordt  het volgende verteld:  "Barbaren waren de oorspronkelijk volk van Noord-Afrika". 

Dit is ook een leugen wat Imazighen zijn geen barbaren en alle Noord-Afrikkanen zijn Imazighen. Maar dat vertellen ze niet op school.

Amazigh/rebel

Citaat van: Hadou op 09/01/2010 om 21:52:27
Dat zeggen ook de Marokkaanse geschiedenis boeken.. hahahha
Denk eens na.. miljoen Imazighen die een vluchteling als leider kiezen.
Dan zouden Imazighen heeeeeeeel erg dom zijn geweest.


Hij was een afstammeling van de profeet mohamed VZMH en moslims in dit geval imazighen vertrouwen zo iemand meer

Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 09/01/2010 om 23:40:03
Hij was een afstammeling van de profeet mohamed VZMH en moslims in dit geval imazighen vertrouwen zo iemand meer

Die Imazighen weten dus dat hij van de profeet afstamt. Hoe weten ze dat dan?   Als volkeren zo dom zijn, mag je mij een volk noemen dat net zo dom is, zodat ik daar koning wordt.

Amazigh/rebel

Tegenwoordig zal het denk ik niet lukken. Maar er zijn zoveel voorbeelden waar ongeveer dit gebeurt. Alexnader de grote zei ook toen hij egypte binnen kwam dat hij een god was ze geloofden het genghis khan zei ook dat de mongolen van de wolf afstammen en ze geloofden het dus misschien is het iets van vroeger

Nech

Ik weet niets van Alexander de groot.
Als het voorbeeld van Alexander een leugen is, is het voorbeeld van Idris ook een leugen.

Amazigh/rebel

we hebben het over de mensen tegen wie ze dat vertellen die geloofden het altijd misschien waren mensen van vroeger zo

Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 10/01/2010 om 00:10:59
we hebben het over de mensen tegen wie ze dat vertellen die geloofden het altijd misschien waren mensen van vroeger zo
Mensen van vroeger zijn niet dommer dan die van nu. Toen gaven ze hun landen niet zo maar gratis aan buitenlanders.

Ik geloof eerder op Sinterklaas  die uit Spanje komt, dan op Idris die uit Arabie komt.

Amazigh/rebel

Ik zeg niet dat ze dommer waren maar dat ze dat soort religieuze mystirische dingen sneller geloofden

Exposer

Citaat van: TamurtIno op 09/01/2010 om 22:24:14
Op de basisschool wordt  het volgende verteld:  "Barbaren waren de oorspronkelijk volk van Noord-Afrika". 

Dit is ook een leugen wat Imazighen zijn geen barbaren en alle Noord-Afrikkanen zijn Imazighen. Maar dat vertellen ze niet op school.

Die discussie over barbaren en al barabira hebben wij gehad.
Moeten we nu die arabieren geloven dat Imazighen de oorspronkelijke bewoners van Noord Afrika zijn?

TamurtIno

Citaat van: Exposer op 10/01/2010 om 13:53:58
Die discussie over barbaren en al barabira hebben wij gehad.
Moeten we nu die arabieren geloven dat Imazighen de oorspronkelijke bewoners van Noord Afrika zijn?

Ze moeten weten dat ze bezetters, onderdrukkers en genocideplegers zijn.  Daarnaast moeten ze weten dat Imazighen ook mensen zijn en hebben het recht om in vrijheid te leven in eigen land. Dit betekent dat ze ons niet meer gaan zien als hun  dieren die in hun bos leven.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 10/01/2010 om 14:23:10
Ze moeten weten dat ze bezetters, onderdrukkers en genocideplegers zijn.  Daarnaast moeten ze weten dat Imazighen ook mensen zijn en hebben het recht om in vrijheid te leven in eigen land. Dit betekent dat ze ons niet meer gaan zien als hun  dieren die in hun bos leven.
Wie ziet ons als dieren die in het bos leven? K wist niet dat dieren ook een paspoort hebben?

K word een btje moe van jou TamurtIno/Nech!

Je eenzijdige berichten en dat eeuwige gezeik van wij-zij komt me langzamerhand me strot uit!

Kom is een keer met inhoudelijke berichten of shut the fuck up! Je heb bijna alle topics verkracht, met je frustatie



TamurtIno

#29
Citaat van: 3ich op 10/01/2010 om 14:42:01
Wie ziet ons als dieren die in het bos leven? K wist niet dat dieren ook een paspoort hebben?

K word een btje moe van jou TamurtIno/Nech!

Je eenzijdige berichten en dat eeuwige gezeik van wij-zij komt me langzamerhand me strot uit!

Kom is een keer met inhoudelijke berichten of shut the fuck up! Je heb bijna alle topics verkracht, met je frustatie



Voor mij ben je van A tot Z een stront . Aan de Mongoolse reacties zoals die hier boven heb ik niets aan. Dus of reageer als moderne mens, of reageer helemaal niet op mij, of pleeg zelfmoord. Ik adviseer je de laatste.