Is er een online Tarifitcursus?

Gestart door Lezer, 04/01/2010 om 20:11:05

Lezer

Heeft er iemand link naar een onlinecursus van Riffijns (Tarifit)? (Geen studies over de ethnologie of verschil met andere berbertalen, maar een cursus van Tarifit zelf)

Alvast bedankt

Lezer

Ik was vergeten dat er een werkboek op de website van Adrar.

Maar als er nog anderen zijn, dan zijn erg welkom. Engels of Arabisch of Frans zijn ook welkom. Ik kan er ook mee overweg

Zanatti

Lezer

Citaat van: Zanatti op 04/01/2010 om 20:59:46
http://www.amazigh.nl/taal/cdrom/
Koop het lekker, of wil je het weer gratis.
Ik wil het liefst gratis, kan je ze kraken ? :D

Zanatti

Citaat van: Lezer op 04/01/2010 om 21:00:30
Ik wil het liefst gratis, kan je ze kraken ? :D
Ja, dat kost je wel 50 euro, om te kraken, kan je het net zo goed kopen. ;)

Lezer

Citaat van: Zanatti op 04/01/2010 om 21:04:58
Ja, dat kost je wel 50 euro, om te kraken, kan je het net zo goed kopen. ;)
Ja, dan is kopen misschien nog goedkoper.
Ik zou wel een boek kopen als het serieus is.

Lezer

Mochten er boeken in Tarifit zijn (literatuur of iets anders) zijn, dan kan ik ze ook kopen. Ik heb vorige maand flink gespaard ;D

Zanatti

Citaat van: Lezer op 04/01/2010 om 21:06:06
Ja, dan is kopen misschien nog goedkoper.
Ik zou wel een boek kopen als het serieus is.

spreek je slecht Tarifit?

Lezer

Nee, ik wil de spelling beheersen en extra woordenschat leren.

Tarifit wordt in Frankrijk en aan de universiteit van Leiden... onderwezen. Is het lesmateriaal ook ergens te vinden?

Zanatti

Citaat van: Lezer op 04/01/2010 om 21:13:57
Nee, ik wil de spelling beheersen en extra woordenschat leren.

Tarifit wordt in Frankrijk en aan de universiteit van Leiden... onderwezen. Is het lesmateriaal ook ergens te vinden?

Wat dacht je van de uitspraak, daar mogen veel Irifien (die uit Nador en omgeving dus :p) echt wat aan doen. Zo een cursus kan ze verhelpen van dat verkrachte tarifeccchchchcht van ze. Een beetje opstoken is altijd lache..hehe

Lezer

Ik heb vandaag drie boeken (2 frans en 1 engels (The Berbers)) geleend van de bibliotheek, helaas heb ik er geen Tarifitboeken gevonden.

De uitspraak is niet erg belangrijk.

Zanatti

Citaat van: Lezer op 04/01/2010 om 21:24:23
Ik heb vandaag drie boeken (2 frans en 1 engels (The Berbers)) geleend van de bibliotheek, helaas heb ik er geen Tarifitboeken gevonden.

De uitspraak is niet erg belangrijk.

http://www.tilelli.nl/

Rechts op de homepage, zie je tarifit grammatica. Beter dan niks.

ps. Ik heb zoveel boeken gelezen over 'Imazighen'', dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Te veel lezen is ook niet goed.

Lezer

Die cursus van het ex-lid (ajaroum -+), hij heeft getracht om een standaard taal aan te kaarten. Dat is prima, maar minder goed voor mij; Aangezien ik me vooral wil richten tot "Tarifit".

Lezer

De website van Adrar en die cursus plus het boek van Mohamed chafiq en deze site, en dat van tawalt.com en het boek van kossman.... misschien is heel wat: goed voor een aantal maanden of meer ;D
http://www.tarifit.info/
www.tawalt.com

arriset