Wanneer is het Berberse schrift geboren?

Gestart door Lezer, 04/01/2010 om 19:36:00

Lezer

Hebt u hier iets interessants over vertellen? of mee te delen? Ik ben benieuwd.

Nech

Ik hoop dat die schrift dood gaat omdat het het ontwikkelen van Tamazight verhindert.

Die schrift is afgeleid van Finische schrift.  Velen noemen die schrift hebreeuws.
De enige die voorstanders zijn van die schrift zijn moslimfundamentalisten en Arabische nationalisten. Het zegt genoeg waarom deze twee voor die schrift hebben gekozen.
Alles wat moslimfundamentalisten gebruiken is van het westen, alleen hun schrift willen ze niet gebruiken.  Ze typen  in het Latijns www.islam.com om hun geloof te leren kennen. Ze zien alles in het Latijns en vervolgens verbieden ze ons om in het Latijns te schrijven.

Latijns is nu de internationale schrift en miljoenen volkeren waaronder moslims gebruiken het.   
Weg met die Tifinagh aub.

Exposer

[quote author = Nech link = topic = 13564.msg259472 # msg259472 date = 1263032714]
Ik hoop DAT sterven schrift dood gaat Omdat het Ontwikkelen van het Tamazight verhindert.

Die SCHIFT is afgeleid van Finische schrift. Velen noemen sterven Hebreeuws schrift.
De enige die voorstanders zijn van sterven schrift zijn moslimfundamentalisten en Arabische nationalisten.
[/ quote]
Waar baseert jij deze bewering op?

Nech

Eerst leren quoten en dan praten we verder. Ik zei zonder spatie.

Zo:
[/quote]

en niet zo:

[/ quote]

Exposer

Citaat van: Nech op 09/01/2010 om 11:50:17
Eerst leren quoten en dan praten we verder. Ik zei zonder spatie.

Zo:

en niet zo:

[/ quote]

Er valt weinig te leren. Het lukt gewoon niet.

arriset

nech, stopt te zeggen om het even wat !

Nech

Citaat van: uzop op 09/01/2010 om 12:03:05
nech, stopt te zeggen om het even wat !

Ook voor jou, gebruik geen computerprogramma om teksten van Arabisch naar Nederlands te vertalen. Die Nederlands van een computer programma is geen Nederlands en we snappen het toch niet.

Nech

Citaat van: Exposer op 09/01/2010 om 11:59:18
Er valt weinig te leren. Het lukt gewoon niet.
Boven lukt het jou wel. :)

arriset

Citaat van: Nech op 09/01/2010 om 12:05:24
Ook voor jou, gebruik geen computerprogramma om teksten van Arabisch naar Nederlands te vertalen. Die Nederlands van een computer programma is geen Nederlands en we snappen het toch niet.
nou, jij heeft doorgekregen!

Bades

Uzop,

Ik vind je reacties heel goed te begrijpen en ik vind het leuk je reacties te lezen.

Tanemirt x tzemmar i tegged.

Hadou

Citaat van: Nech op 09/01/2010 om 11:25:14
Ik hoop dat die schrift dood gaat omdat het het ontwikkelen van Tamazight verhindert.

Die schrift is afgeleid van Finische schrift.  Velen noemen die schrift hebreeuws.
De enige die voorstanders zijn van die schrift zijn moslimfundamentalisten en Arabische nationalisten. Het zegt genoeg waarom deze twee voor die schrift hebben gekozen.
Alles wat moslimfundamentalisten gebruiken is van het westen, alleen hun schrift willen ze niet gebruiken.  Ze typen  in het Latijns www.islam.com om hun geloof te leren kennen. Ze zien alles in het Latijns en vervolgens verbieden ze ons om in het Latijns te schrijven.

Latijns is nu de internationale schrift en miljoenen volkeren waaronder moslims gebruiken het.   
Weg met die Tifinagh aub.

Ben ik totaal mee je eens.