Immigration of Moulay Idriss into Morocco

Gestart door Hadou, 31/12/2009 om 21:03:22

Hadou

Immigration of Moulay Idriss into Morocco

From Egypt, Moulay Idriss and Raachid moved on towards al-Qairawan. Throughout the journey, the two men exchanged clothing, so that people they passed would not suspect Moulay Idriss to be anyone of importance and Raachid acted as if he was his superior. They moved onto Tilimsan and then moved on up to Tangiers, Morocco. Moulay Idriss initially found asylum there but soon thereafter sought to establish himself among the remnants of the old Roman city of Walili (the ancient Roman capital of Volubilis). There he met with the Emir of Awraba tribe, Ishaq b. Mohammed, in the month of Rabee’ al-Awwal 172/757; an event that was to change the trajectory of Morocco forever. Emir Ishaq announced Moulay Idriss’ presence to the tribes and the major tribes pledged al-bay’ah to him on Friday the 4th of Ramadan. The local Berber tribes, passionate neophytes of Islam, were convinced of Moulay Idriss' power to lead as both king and imam and his exemplary conduct soon ensured his lordship over many of the Berber tribes.
http://www.dar-sirr.com/idrissism.html

Hadou

Het lijkt mij heel erg sterk, dat Idriss I als koning benoemd was door Imazighen.
Imaam van een Moskee ? ok . dat kan. Maar een koning? Nee!

Nech

Citaat van: Hadou op 31/12/2009 om 21:05:06
Het lijkt mij heel erg sterk, dat Idriss I als koning benoemd was door Imazighen.
Imaam van een Moskee ? ok . dat kan. Maar een koning? Nee!
Tuurlijk is het een leugen. Die geschiedenis hebben ze zelf geschreven.

Amazigh/rebel

het hoeft niet per se kritiek te zijn hoor maar waarom denken jullie dat

Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 31/12/2009 om 23:05:58
het hoeft niet per se kritiek te zijn hoor maar waarom denken jullie dat

Het is tegen de wetten van de nature en de mensheid.

Amazigh/rebel


Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 02/01/2010 om 16:37:17
leg eens uit wat je daarmee bedoeld
Stel je voor...  Je woont in Marokko in je dorp. Je wordt wakker en je hoort een vreemdeling praten in een buitenlandse taal. Je snapt die man niet, want hij spreekt een buitenlandse taal. Die man ziet er smerige en moe uit. Hij heeft dagen lang niet gegeten. Benoem je deze man als je koning? Als dit een normale manier van denken is, dan mag je mij een volk noemen die er zo overdenkt.  Ik wil graag naar dat land gaan, zodat ze me daar als hun koning gaan benoemen. 


Amazigh/rebel

Citaat van: Nech op 09/01/2010 om 23:06:20
Stel je voor...  Je woont in Marokko in je dorp. Je wordt wakker en je hoort een vreemdeling praten in een buitenlandse taal. Je snapt die man niet, want hij spreekt een buitenlandse taal. Die man ziet er smerige en moe uit. Hij heeft dagen lang niet gegeten. Benoem je deze man als je koning? Als dit een normale manier van denken is, dan mag je mij een volk noemen die er zo overdenkt.  Ik wil graag naar dat land gaan, zodat ze me daar als hun koning gaan benoemen. 


Vreemdeling? dit gebeurde in 786 en de arabieren waren daarvoor al bekent bij de imazighen. Ze noemden hem koning omdat hij een afstammeling van de profeet vzmh als moslim vertrouw je zo iemand wel

Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 09/01/2010 om 23:37:37
Vreemdeling? dit gebeurde in 786 en de arabieren waren daarvoor al bekent bij de imazighen. Ze noemden hem koning omdat hij een afstammeling van de profeet vzmh als moslim vertrouw je zo iemand wel
Is hij geen vreemdeling dan?  Imazighen spraken toen geen Arabisch. Hier en daar kom je sommige dorpen waar Arabisch wordt gesproken. Toen sprak meer dan 99% van de bevolking Tamazight.

De vraag is noem mij een land waar dat normaal is, en ik ga daar hetzelfde beweren zodat ze mij in dat land als hun koning kiezen.



Amazigh/rebel

Met vremdeling bedoel ik arabieren waren door de bekeringen niet onbekend. en onbekende is de betekenis van een vreemdeling.

Amazigh/rebel

door welke geschiedenis schrijver heeft het verhaal eigenlijk geschreven

Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 09/01/2010 om 23:50:50
Met vremdeling bedoel ik arabieren waren door de bekeringen niet onbekend. en onbekende is de betekenis van een vreemdeling.
Ik heb het over Idis. Die was geen Arabier die in Marokko woonde, maar een Arabier  uit het midden-oosten. Als een Arabier nu in 2010 naar Marokko komt, dan wordt hij door Marokko gezien als vreemdeling.  Idris was een hongerige vreemdeling die opzoek was naar wat brood en water om te eten en te drinken.


Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 09/01/2010 om 23:52:44
door welke geschiedenis schrijver heeft het verhaal eigenlijk geschreven
Marokko als staat. Dat is wat in Marokko wordt onderwezen.

Amazigh/rebel

Ooh dus er is geen geschiedenis schrijver die het heeft geschreven

Nech

Citaat van: Amazigh/rebel op 09/01/2010 om 23:58:21
Ooh dus er is geen geschiedenis schrijver die het heeft geschreven


Alle geschiedschrijvers in Marokko vertellen dezelfde leugen. Wie de leugen eerste heeft verzonnen, weet niemand.