Ik ben een extreme Amazigh, omdat ik niet wil uitsterven, vindt Tijani Bolaoali

Gestart door TamurtIno, 19/12/2009 om 23:40:42


TamurtIno

Tijani heeft dezelfde artikel geplaatst op een andere Arabische talig site.

Van alle kanten wordt hij aangevallen door Imazighen en Marokkanen. Iedereen ontmaskert de haat van Tijani voor het Amazigh volk.

http://www.hespress.com/?browser=view&EgyxpID=17513


Op de site van Tijani staat ook zijn email en stuur hem een email ( in het Nederlands) waarin je laat zien dat je niet blij bent met zijn propaganda tegen Imazighen. 

Dit is de foto van Tijani nadat hij een moslim broeder en een hater van Imazighen is geworden.



Zijn foto heeft hij zelf geplaatst op de site hespress

TamurtIno

Een paar reacties van Marokkanen op de Amazigophoob Tijani:
( reacties op hespress)


- ما هاذا ؟

مراد

لو كانت في قلبك ذرة من الإيمان لما كتبت على الإستقبال الحار لليهودية تسيبي ليفني من طرف أسيادك و أمتالك العروبيين في المغرب ، تتقن فن توجيه إنتقادات للرجال الإمازيغ اللدين سمحوا لإدريس الأول الذي ساهم بشكل كبير في تحويل شمال إفريقيا إلى بلاد عربية بدريعة الإسلام، الإسلام بريئ منك و من أمثالك أيها الحثالة ، إلى مزبلة التاريخ و نعلة الله عليك إلى يوم الدين .


============================

محمد - فرنسا

أنا أستغرب من تحليل الباحث ،فهو ينطبق عليه مقولة، حلال علينا حرام عليكم، فالكاتب ينتقد زيارات الأمازيغ في حين يتناسى أن العرب دواموا على زيارة إسراءيل قبلهم بعشرات السنين،بل هناك علاقات إقتصادية بين دول المغاربية،وإسراءيل.أما المفارقة الثانية في المقال فنرى أن الكاتب استخدم مصطلحات التواطؤ،الخيانة،الخداع اتجاه المناضلون الأمازيع الدين يدافعون من أجل نهضة الثقاقة والثرات الأمازيغي .وهده أسطوانة قديمة،يتحفنا بها القومجيون مند الستينات ،كلما ضهر تيار غير مساند لأفكارهم وتوجهاتهم في المغرب.


====================


- شكرا

بومليك

شكرا لك سيدي على مقالك الكامل الناقص.لماد لان مستوفي قليلا إلى الموضوعية لكن لو سبقى لك ان قمت بالمثل.لزيارة بعض المغاربة الاخرون لنفس البلدكعمدة ملتحي سابق.امااللوبي الإقتصادي فحدث ولاحرج.
ثم تتحدث عن بواغاض الوحيد في جمعية ما بسوس العالمة مع اسفي الشديدلبواغضن الغير العالم باالامور السياسية.
فقد سبق له ان كان منخرطا في معركة الحرف اي تيفيناغ ولم يسبق لي ان قرات له عن الدفاع على الهواية التقافية الامازيغية .و يستخدمه كل من اراد النيل من الامازيغية ومناضلها.ولا يظهر ويتحرك إلا عندمايكونوا خصوم الامازيغية محتاجين له مثلكم .
اي اغروم نوقلمون او خبز الشكارة لا يستعمل إلا عندما لا نجيدوا ما نقتات به . وبعض المارات يكون كا كاشا يتشبه مع كل لون يقف عليه.
لمادا استادي لم تقرء لاغلبية المباركين لثلك الزيارة.
ثم اين كنتم قبل هده الزيارات مادا قمتم به لاجل الامازغية مع احزابكم وزعمائها الدين لا يظهرون إلا تحت الطلب او عندما يستخدمون ضد المناضلين والامازيغية نفسها.
رغم اني لست مع او ضد الزيارة لكن من موقفي الدمقراطي يجيب إحترام جميع الاراء مع مناقشتهاوليس إستغلالها لضرب من تحت
تشكرون جميع

TamurtIno

Tijani plaats het artikel ook op een Rifijnse site die bekend staat met hun pro-Arabisme en monarchie. 
Dit is de derde site waarin hij zijn artikel plaats.


Zelfs op deze site die pro-Arabisme is, laten Imazighen zien dat ze niet blij zijn met de haat van Tijani voor het Mazigh volk.

Reactie op Arifinu:


إلى العرب الغزات المحتلين العنصريين
أم إلى بنوا إسرائيل ذلك الشعب العظيم الذي رغم قلة عدده إستطاع أن يؤثر في مجريات العالم المعاصر.
إختر!

==============

إسرائيل لم تغتصب نساء الريف أبدا

بينما من تشتغل لحسابهم فعلوا ذالك مرارا

فإسرائيل أولى بقربنا من أسيادك الفاسيين

إن كنت حقا أمازيغيا مسلما كمى تدعي

فقم بإدانة من استقبلوا لفني في طنجة

واذكر أسماءهم كما ذكرت الدغربي

أم أنك تظهر عضلاتك فقط عندما يتعلق الأمر بإخوتك الضعاف المظلومين في أرضهم,

عار عار عليك, أن تسيء لأسيادك اللذين ضحوا بحياتهم في سبيل كرامة الأمازيغ

=====================


انا اقول لكاتب هدا المقال , كفاك نفاقا. انت قبلت ايدي سيدك الدغرني لتتصور معه ,والان تطعنه من الخلف يالها من مفارقات

TamurtIno

Dit zijn de gegevens van Tijani zoals die zelf op zijn eigen site heeft geplaatst. Voor degenen die contact met hem willen nemen, plaats hij op zijn site zijn adres en gegevens:

Burg. V. Leeuwenlaan 92-4

1064 LB Amsterdam

Nederland
   

العنوان البريدي
0031204112882

0031649323478
   

الهاتف/المنزل

الهاتف/المحمول
tijanib@yahoo.com

أو

tijanib@gmail.com

Asrem

Begrijp er werkelijk niets maar dan ook niets van.
Je promoot jodendom en nog erger zionisme, je hebt alleen maar kritiek op de religie van de overgrote meerderheid van je "eigen volk".
En bijna op zn rabatees kraak je iedereen met een andere mening als die van je zelf af.
Dit terwijl dacht ik de enige manier en kans dat een beweging kan slagen, is als de achterban zich weet te verenigen?
Ik neem aan dat je het wel weet maar dan toch, een beweging ZONDER achterban of een te verwaarlozen groepje als achterban zal noooit slagen!
Houd eens op met je joden-gezeik en geblaf of liever hou die onzin voor je.
Want eerlijk soms als ik jouw onderwerpen lees lijkt het net een voorstelling van de "natte neuzen show", veel geblaf en komisch maar meer ook niet.
Zionisten zijn bezetters van een land op dit moment, en zo zijn die alavieten ook bezetters van marokko, je gaat toch geen vriendschappen sluiten met een bezetter van een land maar zelf klagen over een bezetting van eigen land?
je spoort niet man, en dat had die 3ish ook al duidelijk gemaakt, neem wat prozac voortaan voordat je begint te schrijven haha tazz

TamurtIno

Citaat van: Asrem op 24/12/2009 om 02:38:22
Begrijp er werkelijk niets maar dan ook niets van.
Je promoot jodendom en nog erger zionisme, je hebt alleen maar kritiek op de religie van de overgrote meerderheid van je "eigen volk".
En bijna op zn rabatees kraak je iedereen met een andere mening als die van je zelf af.
Dit terwijl dacht ik de enige manier en kans dat een beweging kan slagen, is als de achterban zich weet te verenigen?
Ik neem aan dat je het wel weet maar dan toch, een beweging ZONDER achterban of een te verwaarlozen groepje als achterban zal noooit slagen!
Houd eens op met je joden-gezeik en geblaf of liever hou die onzin voor je.
Want eerlijk soms als ik jouw onderwerpen lees lijkt het net een voorstelling van de "natte neuzen show", veel geblaf en komisch maar meer ook niet.
Zionisten zijn bezetters van een land op dit moment, en zo zijn die alavieten ook bezetters van marokko, je gaat toch geen vriendschappen sluiten met een bezetter van een land maar zelf klagen over een bezetting van eigen land?
je spoort niet man, en dat had die 3ish ook al duidelijk gemaakt, neem wat prozac voortaan voordat je begint te schrijven haha tazz

Je begon  met het volgende: "Je promoot jodendom en zionisme en hebt kritiek op het geloof van je eigen volk". 

Dit soort praatjes kan je wel zeggen tegen je zwerfgenoten op staat, maar niet in een discussie forum. In een forum dien je inhoudelijk te reageren.

Als ik dezelfde reactie zou posten zoals die van jou, dan zeg ik het volgende zeggen:

"Je bent tegen de mensheid en je wilt dat mensen kannibalen worden.  Je bent dus onmens en houd op, kannibaal. "

Door dit soort reacties zeggen dus  1 ding: "ik  ben een achterlijke idioot zonder niveau en inhoud en roep maar wat.   "

Toch heb ik de moeite genomen om te reageren op je abracadabra.

Asrem

shalom benzone jehudi!
Op straat leer je vechten,leer je een man zijn en op straat worden de batles uitgevochten en op straat komen de mensen in opstand .
T zou je goed doen vanachter je laptop te komen en eens onder de mensen te komen, wellicht begrijp je dan hoe jij jezelf al enige tijd voor lul aan het zetten bent met je achterlijke ideen.
De jood is het hem te doen voor eigen gewin en wat heeft woeshoem hem te bieden? izarieden? pleur op man.
Btw zwerver? ben niet de gene die nog op zoek is naar zijn afgepakte virtuele land, zwervertje!


TamurtIno

Citaat van: Asrem op 26/12/2009 om 03:35:12
shalom benzone jehudi!
Op straat leer je vechten,leer je een man zijn en op straat worden de batles uitgevochten en op straat komen de mensen in opstand .
T zou je goed doen vanachter je laptop te komen en eens onder de mensen te komen, wellicht begrijp je dan hoe jij jezelf al enige tijd voor lul aan het zetten bent met je achterlijke ideen.
De jood is het hem te doen voor eigen gewin en wat heeft woeshoem hem te bieden? izarieden? pleur op man.
Btw zwerver? ben niet de gene die nog op zoek is naar zijn afgepakte virtuele land, zwervertje!
Wat een reactie. Is net  onder het niveau van bavianen

TamurtIno

De email hieronder heb ik gestuurd naar Tijani. Aangezien er genoeg Imazighen zijn die hetzelfde denken zoals hij, post ik hier mijn antwoord.
==============


Bijna iedere dag is er contact tussen Arabieren en zionisten. De Palestijnse Fath onderhandelt vaak met zionisten,  en Arabische leiders waaronder die van Marokko onderhandelen vaak met zionisten. Aljazeera heeft een keer vermeld dat Hamas onderhandelt  in het geheim met zionisten. Zelfs  geleerden van de islam hebben president van de zionisten regelmatig ontmoet. Foto’s hiervan heeft iedereen gezien. 
Waarom mogen Palestijnen en Arabieren wel praten en onderhandelen met Joden en Imazighen niet?

Weet je dat het aantal moslims dat Amerika in Irak en Afghanistan heeft vermoord veel meer zijn dan het aantal Palestijnen dat gedood zijn door zionisten?  Toch  heb je nooit moslims in Amerika verzocht om dat land te verlaten en terug te keren naar hun dorpen en woestijn.
Waarom mogen miljoenen moslims in Amerika wonen, terwijl je vindt dat Imazighen niet eens mogen praten met Joden?

Duizenden en duizenden moslims in Darfur zijn vermoord en levende begraven door Arabieren in Soedan.Heb je ooit Marokkanen verzocht om Soedan te boycotten? Nee, maar waarom niet dan?
Zijn bewoners in Darfur geen mensen en moslims?
Zijn de misdaden van Israël in Gaza groter dan die van Soedan in Darfur en die van Amerika in Irak? Nee, maar toch wil je Israël boycotten en Soedan en Amerika niet?
Of komt het omdat je Palestijnen verheeft boven de mensheid en zelfs boven je eigen volk. In dit geval ben je een racist.

Je bent een wetenschapper en wetenschappers gebruiken hun emoties niet zoals u doet. Wetenschappers verkiezen geen volkeren boven de anderen. Is het niet zo dat een wetenschapper geen onderscheid maakt tussen mensen ongeachte hun afkomst en de religie?
Is het niet zo dat wetenschappers geloven in onderhandelen en oplossingen. Boycotten is geen oplossing zoals je weet, en helemaal geen oplossing van wetenschappers.  Kan je een paar problemen noemen die je wel kunt oplossen door  te zwijgen?
Je bent  duidelijk een racist en tegen zionisten. Maar wat dan als je baas op de universiteit wel een zionist blijkt te zijn, en komt erachter dat jij haat en verderf zaait?

yuba wis sin

ik haal dit topic terug om een aantal misverstanden weg te nemen.
het alle eerste, ik heb het artikel dat tijani geschreven heeft ook gelezen ..., conclusie is dat bij adgherni en de zijnen aanvalt en terecht...maar geheel ratio gebeurde het niet.