Ik ben een extreme Amazigh, omdat ik niet wil uitsterven, vindt Tijani Bolaoali

Gestart door TamurtIno, 19/12/2009 om 23:40:42

TamurtIno

De tweede topic  over Tijani die in Arabische sites aanval opent op zijn Amazigh volk.

Imazighen die Israël bezoeken zijn volgens hem extreem en vechten tegen de rest van Marokko.


Volgens Tijani die ook een bezoeker is van deze site, is er in Marokko een strijd tussen extreme Imazighen ( en daarmee bedoelt hij mensen zoals ik) en de rest van Marokko.

Tijani, Ik moet je zeggen dat ik en Ahmed Adgarni niet strijden tegen Marokko en Marokkanen, maar ook niet tegen Joden en zionisten. Zionisten zijn vrienden van Marokkanen zoals je weet. De monarchie in Marokko is bevriend met zionisten en zionistische leiders zoals Livi bezoeken vaak Marokko. Ook Arabische nationalisten zoals Istiklaal ontvangen zionistische leiders. Marokkanen zijn godzijdank bevriend met zionisten. Mijn mening, mening van Adgharni en Amazigh bewegingen en organisaties wijkt dus niet af van de mening Marokkaanse regering en de overheid. Ook Arabische nationalisten zijn het dus eens om een vriendschap met zionisten te sluiten.

We strijden dus niet tegen Marokkanen, maar wel tegen Marokkanen zoals jij.  Ik zweer dat ik nog tegen je ga strijden en ik zal zorgen dat je ontslagen wordt voor je haat voor Joden. Je collega's in NL zijn zionisten en zelfs je baas. Je lot wordt hetzelfde als dat van die professor uit Egypte.

En dan gaan we je allemaal uitlachen.
Je moet ophouden met kritiek uiten op Amazigh bewegingen en organisaties. Ahmed Adgharni is voor veel Imazighen heilig. Ahmed Adgharni is voor mij belangrijker dan mijn vader.


Met deze topic wel ik je dus waarschuwen dat ik je reacties zal verzamelen, samenvatten en versturen naar de universiteit zodat ze je gaan ontslaan.


المهرولون الأمازيغ إلى إسرائيل
حلقة أساسية من حلقات الصراع القائم في المغرب، بين التيار الأمازيغي المتطرف، وبين مختلف مكونات المجتمع المغربي.




site van Tijani in Nederland:
http://www.tijaniboulaouali.nl/

Zijn artikel waarin hij bewuste Imazighen uitmaakt voor extremisten die tegen de rest van Marokko vechten.
http://www.ahewar.org/debat/show.art.asp?aid=195834


Hadou

Raar artikel.
wie is ''ik''?
En @TamTam:
Hoe vaak heb jij op dit forum de term ''zionist'' al gebruikt?
En wat bezielt jouw eigenlijk om er mee te gaan bemoeien?

En waarom kom jij met zulke inhoudsloze stukken aan op dit forum?


TamurtIno

Citaat van: Hadou op 20/12/2009 om 05:43:03
Raar artikel.
wie is ''ik''?
En @TamTam:
TamourtIno

Citeer
Hoe vaak heb jij op dit forum de term ''zionist'' al gebruikt?
En wat bezielt jouw eigenlijk om er mee te gaan bemoeien?
Omdat de artikel schrijver zich bemoeit met het bezoek van sommige Imazighen aan Israel. Hij vindt het niet kunnen, omdat ze in Israel zionisten zijn.


Citeer
En waarom kom jij met zulke inhoudsloze stukken aan op dit forum?

Voor jou is het inhoudelijke stuk, maar daarover zijn honderden artikelen geschreven. Tientallen kranten open de aanval op Imazighen en worden ondersteund door Tijani.




ameziane

Als je problemen hebt met iemand moet je diegene persoonlijk benaderen: per post, per e-mail etc. De rest van de leden van dit forum heeft hier niks mee te maken!

Typisch Imazighen: hij wil graag dat zijn broeder wordt ontslagen omdat hij het met hem niet eens is.

TamurtIno

Beste Ameziane,

Heb je weleens gehoord van een "open brief".  Dit is een "open brief" aan het forumlid Tijani.

Tijani opent op verschillende Arabische sites aanval op personen. Hij opent aanval op bekende bewuste Imazighen. Deze personen vechten voor hem en zijn bestaan.
Hij moet dus niet schrikken als anderen een tegenaanval op hem openen. "Wie de bal kaatst....mag hem terug verwachten..." .  Nu moet hij zien, hoe het voelt om aangevallen te worden op een openbare site.
In het belang van de Amazigh zaak en volk, had Tijani moeten praten met die personen. Wat wil hij bereiken door die personen zwart te maken op Arabische sites?


Ik heb persoonlijk niets tegen Tijani, omdat ik hem niet ken. Ik ken wel zijn artikelen en boek.  Daarom ben ik tegen zijn ideeën zoals hij tegen de ideeën van bewuste Imazighen is.


Via deze site verzoek ik hem om te stoppen met zijn kritiek op Amazigh organisaties. Zijn ideeën zijn perfect goed in Arabische sites, maar niet in Nederland. Dat soort ideeën in Nederland hebben een professor uit Egypte de kop gekost. Het gaat niet om meningsverschil. Ik wordt blij wanneer we niet dezelfde mening hebben. Het gaat mij om zijn openbare aanval op bewuste Imazighen die voor jou, mij en Tijani strijden. Adghrni heeft het moeilijk met zijn strijd tegen de Marokkaanse overheid,  moslim extremisten en Arabische nationalisten. We moeten hem steunen in plaats van hem in het openbare af te krakken.

Mijn broeder? sorry, iemand die in Arabische zijn een aanval opent op vertegenwoordigers van het Amazigh volk, zie ik niet als mijn broeder.


TamurtIno


Hadou

Citaat van: TamurtIno op 20/12/2009 om 11:25:10
TamourtIno
Omdat de artikel schrijver zich bemoeit met het bezoek van sommige Imazighen aan Israel. Hij vindt het niet kunnen, omdat ze in Israel zionisten zijn.
-
Voor jou is het inhoudelijke stuk, maar daarover zijn honderden artikelen geschreven. Tientallen kranten open de aanval op Imazighen en worden ondersteund door Tijani.
Bedankt voor jouw uitleg.
Mag ik jouw op attenderen dat de meeste forum leden , o.a : ik , Hadou, hier komen om dit forum te voorzien van info over Amazighiteit en dat wij geen politieke bedoelingen hebben.
Ook willen wij andere Imazighen, die niet veel van hun roots weten , helpen om ze toch bewuster te maken.
Om ons met Israéli's te begeven zullen wij eerder een schadelijke imago kunnen oplopen bij onze Imazghen.
Hoewel ik vind dat je met iedereen mag praten en zaken kan doen.
Denk aan de meerderheid die wij willen bereiken: Die meerderheid staat niet te juichen op vriendschap met Isreal.

Ik zie nu dat er een beweging is in Noord-Afrika. mensen beginnen zich langzaam  open te stellen voor hun roots.

TamurtIno

Citaat van: Hadou op 20/12/2009 om 15:54:21
Bedankt voor jouw uitleg.
Mag ik jouw op attenderen dat de meeste forum leden , o.a : ik , Hadou, hier komen om dit forum te voorzien van info over Amazighiteit en dat wij geen politieke bedoelingen hebben.
Ook willen wij andere Imazighen, die niet veel van hun roots weten , helpen om ze toch bewuster te maken.
Om ons met Israéli's te begeven zullen wij eerder een schadelijke imago kunnen oplopen bij onze Imazghen.
Hoewel ik vind dat je met iedereen mag praten en zaken kan doen.
Denk aan de meerderheid die wij willen bereiken: Die meerderheid staat niet te juichen op vriendschap met Isreal.

Ik zie nu dat er een beweging is in Noord-Afrika. mensen beginnen zich langzaam  open te stellen voor hun roots.
Hadou,

Imazighen die bevriend willen worden met zionisten is hun eigen keuze. Niemand  en ook niemand mag vrienden van anderen kiezen.  Marokko als staat heeft voor zionisten gekozen als goede vriend. Het staat je ook vrij om van Palestijnen je vrienden te maken.

Ik zoek sterke vrienden en dat zijn de zionisten. Jij zoekt zielige vrienden en dat zijn de Palestijnen. Ik denk dat Palestijnen ons niet kunnen helpen en daarom zoek ik toenadering tot Israel. De geschiedenis heeft bewijzen dat degenen die de kant van de sterkste kiezen altijd gelijk krijgen.  Je hoeft je niet aan te sluiten bij de vrienden van Israel. Het staat je vrij om zionisten te haten en van Palestijnen te houden.  Ik zie geen enkele belang in vriendschap met Palestijnen. Mijn vrienden zijn de zionisten.
Als ze iets voor mij kunnen betekenen met hun geld en invloed, dan doe ik iets voor ze terug. Het enige wat ik voor ze kan doen, is dat ik ze niet haat.

Ondanks dat ik je niet steun in je broederschap met de Palestijnen, snap ik jou argumenten wel. Ik zal jouw keuze nooit aanvallen. Als ik een zionist ontmoet, zal ik je soort Imazighen nooit aanvallen, maar juist verdedigen. Het belang van Amazigh zaak en eenheid vindt ik de aller belangrijkst. We hebben hetzelfde doel. Alleen verschillen we in de oplossingen en de wegen die we moeten bewandelen om dat doel te bereiken.
Ik zie het in het belang van Imazighen om bevriend te worden met zionisten.  Je moet mijn keuze respecteren zoals ik jouw keuze respecteer. Lees aub mijn reactie hieronder, te belangrijk om elkaar te begrijpen.


Wat Tijani betreft, zie mijn reactie op het bericht van Ameziane.

TamurtIno

Op een Arabische site wordt gediscussieerd over de Amazigh identiteit.


Een Amazigh bewuste communist opent aanval op Ahmed Adghirni die de kant van Israël kiest. Communisten zijn tegen Israël, zoals je weet.  Deze communist opent ook aanval op Mohamed Boedra ( directeur van een krant) die juist geen toenadering tot Israel zoekt, maar tot moslimbroeders en fundamentalisten.

Je ziet dus 3 bewuste Imazighen en iedereen heeft eigen vrienden.

Een Arabier reageerde als volgt op die communist:

Ik denk dat Boudra en Adgharni veel slimmer zijn dan jou. Boudra weet dat moslim fundamentalisten invloed hebben en zoekt daarom toenadering tot ze. Als moslim bewegingen Amazigh bewegingen helpen, dan zullen Imazighen veel bereiken.

Adghirni verdedigt Hebreeuws en Jodendom in de hoop dat de Joodse Lobby in het buitenland iets voor Imazighen kunnen betekenen.

Maar jij als communist, ben je dom. Wie gaat jouw steunen? Communisten zijn uitgestorven.


Iedere bewuste Amazigh is welkom, van extreme moslim,  tot zionistische vrienden zoals ik  tot ongelovigen. Zelfs communisten zijn welkom. Wellicht doet China iets voor ons.
Dit is waarin ik geloof. Of je communist, moslim extremist, ongelovig of Jood bent,  je  blijft mijn broeder. Ons eenheid gaat boven alles en moet niet beïnvloed worden door externe facturen.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 20/12/2009 om 16:11:06
Marokko als staat heeft voor zionisten gekozen als goede vriend. Het staat je ook vrij om van Palestijnen je vrienden te maken.

Ik zoek sterke vrienden en dat zijn de zionisten. Jij zoekt zielige vrienden en dat zijn de Palestijnen. Ik denk dat Palestijnen ons niet kunnen helpen en daarom zoek ik toenadering tot Israel.

Jij word echt met de dag grappiger! Je heb me weer kostelijk vermaakt met je reactie's en topics vandaag....

K heb een paar vragen voor jou.

1: hoe denk je in contact te kunnen komen met zionisten
2: marokko als staat is bevriend met de zionisten, beweer je, maar de marokkaanse staat is jou vijand toch
3:waarom denk je zo zwart/wit  bijv: palestijn/zionist - arabier/amazigh
4: je heb ooit geschreven dat je van de zenatta gebergte bent. en dat algerije door marokko overgenomen mag worden. denk je dat daarmee al de problemen opgelost zijn.
5: wat weet jij van het zionisme en hun idealen en hun agenda?
6: wat denk jij dat de zionisten voor jou als individu kan betekennen voor de amazigh wereld?



Hadou

De meerdeheid van Imazighen is moslim en is liberaal van gedachte. Wat enkele doen op websites? : is niet belangrijk !zij zullen de meerderheid niet beinvloeden.
De meerderheid bereik je enkel door ze te geven   wat ze bindt en wat ze echter willen.

Wie nu nog naar communisme verlangt in deze wereld is niet goed bij zijn hoofd.
Russen zijn om. oost Europa is om. China is nu ook om.

TamurtIno

Citaat van: 3ich op 20/12/2009 om 16:31:29
1: hoe denk je in contact te kunnen komen met zionisten
We hebben al een organisatie voor vriendschap tussen Joden en Imazighen.
Iedereen mag aansluiten.
Citeer
2: marokko als staat is bevriend met de zionisten, beweer je, maar de marokkaanse staat is jou vijand toch
Klopt, omdat Marokko ziet ook hoe belangrijk zionisten zijn. Ze zijn te belangrijk.  Ik wil zionisten gebruiken tegen de Marokkaanse regering. Dit kan, aangezien we geen Arabieren zijn. Zionisten kunnen beter Imazighen vertrouwen dan afstammelingen van profeet zoals de koning en Hisb Alisktikal. Maar helaas kunnen we niets voor zionisten doen. Istiklaal en de monarchie doen heel veel voor zionisten. Egypte heeft een muur gebouwd tussen Egypte en Gaza om zionisten tevreden te stellen. Egyptenaren weten dus ook hoe belangrijk zionisten zijn.

Citeer
3:waarom denk je zo zwart/wit  bijv: palestijn/zionist - arabier/amazigh
Je ziet zwart-wit, omdat je kleurenblind bent. Ik zie zelf veel andere kleuren.

Citeer
4: je heb ooit geschreven dat je van de zenatta gebergte bent. en dat algerije door marokko overgenomen mag worden. denk je dat daarmee al de problemen opgelost zijn.
Zennata is geen gebergte, maar een stam die ooit machtig is. De meerderheid van Algerijnen stammen van Zennata.
Als Algerije Marokko overneemt,  wordt het niet beter of slechter. Het is allemaal 1 pot net. Ik zie daarom geen verschil tussen Marokko en Algerije. Als Marokko Algerije overneemt, dan zie ik het niet als bezetting. Algerijen zijn mijn stam die Marokko aan hun land hebben toegevoerd.

Citeer
5: wat weet jij van het zionisme en hun idealen en hun agenda?
Ik ben alleen geïnteresseerd in hun macht en invloed en niet in hun ideologie.

Citeer
6: wat denk jij dat de zionisten voor jou als individu kan betekennen voor de amazigh wereld?
Voor mij kunnen ze niets betekenen. Ik hoop dat ze iets voor mijn volk kunnen doen aangezien ze machtig zijn.  Dat "iets" kan een gesprek over Imazighen met  een wereld zionist zoals de president van Frankrijk, leiders in Amerika, etc.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 20/12/2009 om 16:53:05
We hebben al een organisatie voor vriendschap tussen Joden en Imazighen.
Iedereen mag aansluiten.Klopt, omdat Marokko ziet ook hoe belangrijk zionisten zijn. Ze zijn te belangrijk.  Ik wil zionisten gebruiken tegen de Marokkaanse regering. Dit kan, aangezien we geen Arabieren zijn. Zionisten kunnen beter Imazighen vertrouwen dan afstammelingen van profeet zoals de koning en Hisb Alisktikal. Maar helaas kunnen we niets voor zionisten doen. Istiklaal en de monarchie doen heel veel voor zionisten. Ik ben alleen geïnteresseerd in hun macht en invloed en niet in hun ideologie.
Voor mij kunnen ze niets betekenen. Ik hoop dat ze iets voor mijn volk kunnen doen aangezien ze machtig zijn.  Dat "iets" kan een gesprek over Imazighen met  een wereld zionist zoals de president van Frankrijk, leiders in Amerika, etc.
Wie is we? Wat is de doel van die organisatie dan?

Je wilt zionisme gebruiken tegen de marokkaanse regering? Die zelfde regering is al bevriend met hun, en doet veel voor hun en jij wil daar tussen komen? ondertussen kan jij of iemand van jou organisatie niks voor hun betekennen? (volgens mij begrijp jij niet veel van politiek, maar dat terzijde) dus jij verw8 dat die zionisten hun eigen ramen gaan ingooien voor een liefdadigheid organisatie? die verder niks voor hun kan betekennen? En jij denkt dat allemaal te kunnen omdat jij geen Arabier bent?

Een gesprek met een wereld zionist dat is wat volgens jou nodig is? Dan heb je dat gesprek gehad en wat wil je dan gaan doen, of wil je dat "hun" voor je gaan doen? Wat zal het het onderwerp van het gesprek zijn?

TamurtIno

Citaat van: 3ich op 20/12/2009 om 17:04:53
Wie is we? Wat is de doel van die organisatie dan?

Je wilt zionisme gebruiken tegen de marokkaanse regering? Die zelfde regering is al bevriend met hun, en doet veel voor hun en jij wil daar tussen komen? ondertussen kan jij of iemand van jou organisatie niks voor hun betekennen? (volgens mij begrijp jij niet veel van politiek, maar dat terzijde) dus jij verw8 dat die zionisten hun eigen ramen gaan ingooien voor een liefdadigheid organisatie? die verder niks voor hun kan betekennen? En jij denkt dat allemaal te kunnen omdat jij geen Arabier bent?

Een gesprek met een wereld zionist dat is wat volgens jou nodig is? Dan heb je dat gesprek gehad en wat wil je dan gaan doen, of wil je dat "hun" voor je gaan doen? Wat zal het het onderwerp van het gesprek zijn?

Dat heet politiek en de ene heeft meer verstand van politiek dan de andere. Ik denk dat je weinig verstand van politiek hebt. Politiek staat ver van logica af.  Het is of je het voelt of niet.

Als Mohammed 6 tegen de zionisten zegt: Wil je aub minder Palestijnen doden, want dan krijgt ik het moeilijk in dit land.

Zionisten zullen zeggen: Wil je aub minder Imazighen onderdrukken, want onze Joden in Israël maken zich zorgen over het lot van hun Amazigh volk in Marokko.


Vergeet niet dat Amazigh bewegingen onderhandelen met zionistische bewegingen. Onderhandelen betekent: Ik doe iets voor jou en je doet iets voor mij. Vervolgens spreken ze met elkaar wat ze voor elkaar kunnen doen.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 22/12/2009 om 13:20:30
Dat heet politiek en de ene heeft meer verstand van politiek dan de andere. Ik denk dat je weinig verstand van politiek hebt. Politiek staat ver van logica af.  Het is of je het voelt of niet.

Als Mohammed 6 tegen de zionisten zegt: Wil je aub minder Palestijnen doden, want dan krijgt ik het moeilijk in dit land.

Zionisten zullen zeggen: Wil je aub minder Imazighen onderdrukken, want onze Joden in Israël maken zich zorgen over het lot van hun Amazigh volk in Marokko.


Vergeet niet dat Amazigh bewegingen onderhandelen met zionistische bewegingen. Onderhandelen betekent: Ik doe iets voor jou en je doet iets voor mij. Vervolgens spreken ze met elkaar wat ze voor elkaar kunnen doen.


Yih shek Yih!

Nich qanay Jan Doedel.

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=12157.30