zijn maltezen imazighen

Gestart door Amazigh/rebel, 15/12/2009 om 22:00:00

TamurtIno

Citaat van: incognito op 19/12/2009 om 01:19:26
Mijn vraag aan jou is als je die redenering van de Amazigh-Maltezen doortrekt op de relatie tussen Amazigh Arabieren. Kun je dan ook stellen dat er ook geen Arabieren zijn in Noord-Afrika?
Volgens mijn zijn er geen Arabieren in Noord-Afrika.

Het verschil zit het het volgende:
Maltezen met Amazigh bloed spreken geen Tamazight en noemen zichzelf geen Imazighen. Het land waar ze wonen noemen het ook geen Amazigh land.

In Noord-Afrika heb je mensen die 0,000% Arabische bloed hebben en noemen zichzelf Arabieren.  Ze spreken geen Tamazight. Noord-Afrika noemen ze geen Amazigh land, maar een Arabisch land.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 19/12/2009 om 01:25:39
En hoe zit het dan met Arabieren die over heel Noord-Afrika zijn uitgezwermd. In hoeverre kun je bij hun nazaten nog spreken van Arabieren uit het Midden-Oosten?
Dat moet je vragen aan die mensen die zeggen dat ze Arabieren uit het midden-oosten zijn en dat Noord-Afriika van Arabieren is.

Amazigh/rebel

dus maltezen hebben een beetje amazigh bloed maar omdat er ook bloed van verschillende andere volkeren is zijn ze geen echte imazighen

Hadou

Een deel  van de Maltezen zijn van oorsprong Cartagees , of te wel Punic of te wel Feniciers. ( Oud Libanon. )
Dat is waarom er overeenkomsten zijn te vinden tussen het  taal van het oude Malta en Tarifiet. ( niet Tamazight). En Het Dari-ja van Algerije, Tunesie en Marokko.

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:28:46
dus maltezen hebben een beetje amazigh bloed maar omdat er ook bloed van verschillende andere volkeren is zijn ze geen echte imazighen
Juist ja.

Een klein deel van het volk heeft een klein beetje van Amazigh bloed. Dit maakt van ze geen Imazighen.

Amazigh/rebel

Citaat van: Hadou op 19/12/2009 om 01:32:04
Een deel  van de Maltezen zijn van oorsprong Cartagees , of te wel Punic of te wel Feniciers. ( Oud Libanon. )
Dat is waarom er overeenkomsten zijn te vinden tussen het  taal van het oude Malta en Tarifiet. ( niet Tamazight). En Het Dari-ja van Algerije, Tunesie en Marokko.

en wat vinden jullie van deze theorie

Señor Canardo

#36
Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:28:02
Dat moet je vragen aan die mensen die zeggen dat ze Arabieren uit het midden-oosten zijn en dat Noord-Afriika van Arabieren is.

Dat is wat jij ervan maakt, zodat het simplistische wereldbeeld van jou niet in elkaar stort. De werkelijkheid is dat voor de meeste Arabisch sprekende Noord-Afrikanen hun oorspronkelijke thuis is Tamazgha, simpelweg omdat ze van oorsprong ook Amazigh zijn, ongeacht de taal die ze vandaag de dag spreken.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 19/12/2009 om 01:35:16
Dat is wat jij ervan maakt,
Dit is niet dom, maar gestoord. Zo kom je bij be over.

Ze noemen zichzelf Arabieren en mijn land noemen ze het land van Arabieren.
Incognoto zegt dat het mijn schuld is.

Dit is toch niet normaal ...


Amazigh/rebel

Citaat van: Hadou op 19/12/2009 om 01:32:04
Een deel  van de Maltezen zijn van oorsprong Cartagees , of te wel Punic of te wel Feniciers. ( Oud Libanon. )
Dat is waarom er overeenkomsten zijn te vinden tussen het  taal van het oude Malta en Tarifiet. ( niet Tamazight). En Het Dari-ja van Algerije, Tunesie en Marokko.

kun jij met bronnen komen

Amazigh/rebel

jongens kunnen we het bij de stelling houden

Hadou

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:42:51
kun jij met bronnen komen
Wel goed lezen wat ik schrijf aub. Ik zei dat er een deel van de bevolking afstamt van Cartaghezen. De rest is een mix van Sicilianen, Grieken, Italianen enz

http://www.riadreviews.com/resources/moroccan-history/phoenicians-carthaginians-and-the-romans.html

Deze kaart (link) geeft aan de ligging van Malta en de veranderingen die het eiland gekend heeft.

Amazigh/rebel

dus jij bent het niet eens met de stelling

Hadou

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 02:04:54
dus jij bent het niet eens met de stelling
dat Maltezen imazighen zijn?
Misschien is er wel een Amazigh bloedlijn daar actief. Net zoals de Guancha's op canarische Eilanden en op Sicilie. En Iberia ( Spanje en  Portugal).

Maar belangrijk is om te weten dat op zo kleine eiland midden van de middelandse zee, dat alle volkeren uit middeternia aan trekt ( haven, militairen, marine, handel). En dus  heel snel zijn orginaliteit kwijt kan raken aan taal, bloedlijn ( ras), cultuur en andere zaken.