zijn maltezen imazighen

Gestart door Amazigh/rebel, 15/12/2009 om 22:00:00

Señor Canardo

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 00:51:02
wat bedoel je mat ja dus

Blijkbaar wil Tamurtino een punt maken met zijn dikgedrukte woorden. De vraag is welk punt wil hij maken?

TamurtIno

Citaat van: incognito op 19/12/2009 om 00:49:32
Ja dus?
Je hebt zeker Amazigh bloed in malta. Maar ze zijn geen Imazighen.


Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 00:53:35
Je hebt zeker Amazigh bloed in malta. Maar ze zijn geen Imazighen.

Is dat ongeveer hetzelfde als: je hebt zeker wel Arabisch bloed in Noord-Afrika, maar het zijn geen Arabieren meer? 

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 00:53:35
Je hebt zeker Amazigh bloed in malta. Maar ze zijn geen Imazighen.


uhhh wat bedoelje daarmee

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:01:34
uhhh wat bedoelje daarmee
Het is duidelijk incognito. Of is je concentratie gedaald door slaap . Ik kan ook niet goed denken   ik ga zo slapen. Ga slapen en morgen lees mijn reactie opnieuw.

Señor Canardo

#20
Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:10:08
Het is duidelijk incognito. Of is je concentratie gedaald door slaap . Ik kan ook niet goed denken   ik ga zo slapen. Ga slapen en morgen lees mijn reactie opnieuw.

Wat een afdruiper zeg. Met de staart tussen je benen! Ga maar rustig een nachtje over slapen, zodat je rustig kan bedenken wat voor verweer je kan geven op mijn vraag.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 19/12/2009 om 01:13:10
Wat een afdruiper zeg. Met de staart tussen je benen!
Sorry Incognito?
Moet ik jou uitleggen dat 1+2 = 3.
Kan je dat niet zelf begrijpen?

Amazigh/rebel

gaan jullie twee weer ruzien kunnen we het bij de stelling houden in plaats elkaar proberen aftebranden

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:13:51
Sorry Incognito?
Moet ik jou uitleggen dat 1+2 = 3.
Kan je dat niet zelf begrijpen?

Ik begrijp het heel goed. Jij beweert dat ondanks het bloedverwantschap tussen Imazighen en Maltezen, je niet kan zeggen dat Maltezen daardoor Imazighen zijn.

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:16:55
gaan jullie twee weer ruzien kunnen we het bij de stelling houden in plaats elkaar proberen aftebranden
"ze hebben Amazigh bloed, maar ze  zijn geen Imazighen".

Dit kan hij niet snappen. Dat is toch raar.

Señor Canardo

Mijn vraag aan jou is als je die redenering van de Amazigh-Maltezen doortrekt op de relatie tussen Amazigh Arabieren. Kun je dan ook stellen dat er ook geen Arabieren zijn in Noord-Afrika?

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:18:18
"ze hebben Amazigh bloed, maar ze  zijn geen Imazighen".

Dit kan hij niet snappen. Dat is toch raar.

zou je wat peciezer willen zijn tamurtino want ik kan je ook niet volgen

Señor Canardo

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:20:10
zou je wat peciezer willen zijn tamurtino want ik kan je ook niet volgen

Bloedverwantschap is maar een (klein) onderdeel van een culturele identiteit. Maw. de Maltezen kunnen wel een voorouder hebben die een Amazigh was, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de Maltezen van vandaag Amazigh zijn.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 19/12/2009 om 01:17:53
Ik begrijp het heel goed. Jij beweert dat ondanks het bloedverwantschap tussen Imazighen en Maltezen, je niet kan zeggen dat Maltezen daardoor Imazighen zijn.

Veel Maltezen hebben Amazigh bloed in zich, maar dat maak van ze geen Imazighen. Maltezen hebben verschillende soorten bloed. Daarnaast wonen ze niet in het land van Imazighen.
Dit maakt van ze geen Imazighen.


Er zijn zelfs mensen in Rusland en Palestina die Amazigh bloed hebben, omdat eeuwen geleden  een van hun voorouders uit Noord-Afrika kwam. Maar die russen en Palestijnen zijn toch geen Imazighen.  Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat je het snapt.

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:23:19
Veel Maltezen hebben Amazigh bloed in zich, maar dat maak van ze geen Imazighen. Maltezen hebben verschillende soorten bloed. Daarnaast wonen ze niet in het land van Imazighen.
Dit maakt van ze geen Imazighen.


Er zijn zelfs mensen in Rusland en Palestina die Amazigh bloed hebben, omdat eeuwen geleden  een van hun voorouders uit Noord-Afrika kwam. Maar die russen en Palestijnen zijn toch geen Imazighen.  Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat je het snapt.

En hoe zit het dan met Arabieren die over heel Noord-Afrika zijn uitgezwermd. In hoeverre kun je bij hun nazaten nog spreken van Arabieren uit het Midden-Oosten?