'Racisme in EU schokkend'

Gestart door Exposer, 14/12/2009 om 10:11:54

TheCFO

#45
Genoeg autochtonen met een uitkering, je mist het punt.

Inco noemt NL een door gassies als mij verpestte liberale vechtmaatschappij. Ik kan niet anders dan daar heel hard om lachen.

Ik zie juist een heel links en dus behoorlijk onliberaal land, waar niets van mensen gevraagd werd, en elke jodokus die te lui was om te werken gewoon lekker zijn handje ophoud. Je creeert daarmee naar mijn smaak reactieve en passieve onderdanen als land en geeft de overheid een haast communistische status.

NL is dus verre van een liberale vechtmaatschappij, maar een muf en ingeslapen inteeltzootje. Je hand ophouden en andere mensen verantwoordelijk malen voor jouw situatie, zie hier de hedendaagse Hollander -ja, zeker ook die met allochtone wortels.

Asrem

#46
Citaat van: incognito op 15/12/2009 om 15:47:57
Daar ben ik het niet met jouw eens. Scholen vormen een belangrijke schakel bij de identiteitvorming van de volgende generatie.
Daar kun je wel ergens gelijk in hebben, alleen heb ik bezwaar tegen scholen die zeggen geen religieuze grondslag te hebben maar toch religieuze feesten organiseren.
Ik weet ook wel dat het hun traditie is, maar wil nog niet zeggen dat zij mij moeten kunnen verplichten mn kinderen bloot te stellen aan een witte baard met een kruis op zn kop.
Niet religieus (openbaar onderwijs), moet echt NIET religieus zijn en dus passen daar geen religieuze feesten bij.

TheCFO

Redelijk eens, hoewel ik het van de omgekeerde kant aanvlieg.

Ik begrijp niet waarom van belastinggeld particuliere religieuze liefhebberijtjes gefinancierd moeten worden. Als mensen menen dat ze hun kinderen ' op geheel eigen wijze'  willen opvoeden, laat ze dat dan ook zelf betalen.

Als je je zelfs al in je religieuze ontwikkeling geremd voelt door Sinterklaas, ben je naar mijn mening zo de weg kwijt, dat het vreemd is dat je wel aan mij vraagt of ik de identitieitsoverdracht van je kinderen wil betalen.

Asrem

#48
Daarom hoort religie gewoon niet op school, maar lekker thuis bij paps en mams.
Kerst-sinterklaas zijn voor moslims UITERST heiden feestjes, ik heb daarom ook geen enkele begrip voor moslims die er aan meedoen.
Mijn kinderen hebben geen heidense feestjes nodig om hun religieuze id te versterken, sterker nog vind het behoorlijk botsen.
Openbare scholen moeten neutraal worden en geen reli-feestjes te organizeren, er zijn zat reli scholen.
Voor onze gierige vvder, mee eens je zou extra lessen religie kunnen krijgen in kerken, moskeen, en andere reli-instellingen als je je zo druk maakt om de ontwikkeling van je kinders.
Dan idd zelf (financiele)bijdrage leveren aan die religieuze ontwikkeling van je kinderen

TheCFO

Citaat van: Asrem op 26/12/2009 om 03:44:05
Daarom hoort religie gewoon niet op school, maar lekker thuis bij paps en mams.
Zo eenvoudig is het uiteindelijk om een beetje relaxed samen te leven. Wij minachten elkanders 'levens'visie verder waarschijnlijk even hartgrondig, maar door privéwensen ook privé te financieren zijn we ieg lekker snel klaar met onze schoolhervormingsdiscussie hiero.

Exposer

Rassenrellen in Calabrië houden aan - Vandaag, 17:24

Rassenrellen in Calabrië houden aan


Er is zaterdagochtend opnieuw een migrant lichtgewond geraakt na een schot met een jachtgeweer op enkele kilometers van Rosarno, in het Zuid-Italiaanse Calabrië. Tot nu toe raakten al 67 mensen gewond bij de incidenten die donderdagavond uitbraken en die uitmondden in een jacht op vreemdelingen. Na het schot zaterdagochtend is een onderzoek geopend.

Met ijzeren staven geslagen
Bij de 67 gewonden zijn er 31 buitenlanders, 19 politieagenten en 17 Italiaanse inwoners van Rosarno. Twee vreemdelingen raakten vrijdagavond zwaargewond, nadat ze met ijzeren staven geslagen werden. Zes mensen, allemaal migranten, liggen nog in het ziekenhuis. De andere slachtoffers hebben kneuzingen of lichte verwondingen.

De rellen begonnen in Rosarno, een stad met 15.000 inwoners, nadat honderden migranten die - vaak illegaal - in de landbouw werken, donderdagavond op straat kwamen. Ze protesteerden tegen de agressie op enkelen van hen. Daarbij staken ze auto's in brand, sloegen ze ruiten in en raakten ze slaags met de politie. Vrijdag begon het geweld in de loop van de avond opnieuw: de confrontaties liepen uit op een jacht op migranten.

De migranten beginnen Rosarno te verlaten. Na een eerste vertrek van 320 mensen, per bus, heeft een honderdtal migranten de stad zaterdagochtend verlaten. Zaterdag zouden in de loop van de dag nog eens 300 buitenlanders naar opvangcentra vertrekken.
(belga/mvdb)





Exposer

Zware rassenrellen in Calabrië

zaterdag 09 januari 2010

Stadsguerrilla tussen zwarten en Italianen in maffiagebied


BRUSSEL - In de kleine provinciestad Rosarno, in het Zuid-Italiaanse Calabrië, zijn duizenden woedende zwarte immigranten in opstand gekomen tegen wat zij het racisme van de Italianen noemen. Er vielen zeker 34 gewonden.

Van onze redactrice

In Rosarno, een Calabrees stadje met zo'n 15.000 inwoners, was gisteren tot een stuk in de middag de spanning te snijden. Een grote betoging van honderden woedende zwarte immigranten, die donderdagnacht in gewelddadige rellen was uitgelopen, werd vrijdagochtend beantwoord met een tegenbetoging van de Italiaanse bewoners van Rosarno. Die zetten een tijdlang ook de autosnelweg rond Rosarno af, en droegen onder meer slogans met zich mee als 'Zij moeten vertrekken'.

De woedende Afrikaanse immigranten reageerden op een aanval van enkele jonge Italianen tegen een groepje zwarte arbeiders, die na hun werkdag op de akkers rond Rosarno terugwandelden naar huis. De Italianen verwondden de Afrikanen door hen met een luchtdrukgeweer te beschieten.

Dat voor de Afrikanen overduidelijk racistische incident ontketende in Rosarno donderdagnacht een ware stadsguerrilla, van een niveau dat Italië al jaren niet meer had meegemaakt. Er vielen zeker 34 gewonden, auto's en vuilnisbakken werden in brand gestoken, winkelramen werden ingegooid, en vrijdagochtend bleven de meeste winkels en scholen in Rosarno dicht. Eén Italiaan schoot vanop zijn balkon enkele keren in de lucht, om de woedende Afrikanen uit elkaar te drijven. Volgens de politie probeerden enkele Italianen gisteren ook om Afrikanen met de auto omver te rijden. De politie verrichtte zeven arrestaties.

De slogans waren aan beide kanten extreem. De Afrikanen droegen slogans mee als 'Italianen zijn racisten' en 'Wij zijn geen beesten'. Het antwoord van de Italianen luidde 'Zij moeten vertrekken.'

Zij, dat slaat op de duizenden Afrikaanse seizoenarbeiders in Rosarno. Jaarlijks komen ze naar Zuid-Italië om voor een hongerloon de tomaten- en sinaasappeloogst binnen te halen.

Calabrië ligt in het veel armere zuiden van Italië, dat onder een hoge werkloosheid kreunt. Toch zijn maar weinig Italianen kandidaat voor de harde arbeid op het veld. Sinds 1992 worden de tomaten en het fruit door Afrikaanse handen geplukt.

De overheid stelt elk jaar quota in voor de seizoensarbeid. Maar in Calabrië overtreft het aantal clandestiene seizoenswerkers ruimschoots de reguliere arbeiders. In 2007 mocht de regio 6.400 seizoenarbeiders inzetten. In werkelijkheid waren dat jaar alleen al in Calabrië 20.000 Afrikaanse arbeiders aan de slag. Het zijn allemaal mannen, vaak jonger dan dertig.

Volgens La Repubblica betrekken ze in Rosarno verlaten fabriekspanden. Ze slapen in versleten en gedemonteerde auto's, met enkel een zeil als beschutting, of ze overnachten in opengebroken cilinders waar ooit olijfolie in werd bewaard. Er is geen sanitair of stromend water, en het krioelt van het vuil en de muizen.

De reactie van Roberto Maroni, minister van Binnenlandse Zaken, op de rellen in Rosarno was niet meteen van aard om de verhitte gemoederen te bedaren. 'We hebben veel te lang de illegale immigratie getolereerd, en dit is het gevolg', zei Maroni, lid van de Lega Nord, de partij die zich profileert met harde anti-immigratiestandpunten.

Don Pino De Masi, de vicaris van Rosarno, volgde de rellen in zijn stad van nabij: 'Dit is geen stad van racisten', benadrukte don De Masi gisteravond telefonisch vanuit Rosarno. 'De Afrikanen overleven in krotten, in omstandigheden die je je haast niet kunt voorstellen. Veel Italianen helpen waar ze kunnen. Maar solidariteit houdt ergens op. Deze uitbarsting is vooral het gevolg van een totale afwezigheid van de lokale en de nationale overheid.'

'Bovendien is dit maffiaterritorium. De 'ndrangheta controleert de mensenhandel, bepaalt de lonen van deze illegalen, en dwingt hen om een stuk van hun hongerloon af te staan. Twaalf tot veertien uur arbeid per dag levert hooguit twintig euro op, waarvan vijf euro naar de maffia gaat.'

'De staat is hier niet aanwezig, maar de maffia wel. Een uitbarsting van frustratie, door Afrikanen of door Italianen, hoeft dan ook niet te verbazen.'



Ine Roox

Exposer

Immigranten trekken massaal weg uit Italiaans dorp


Meer dan negenhonderd immigranten hebben vandaag het Zuid-Italiaanse dorp Rosarno verlaten. Onder begeleiding van de politie zijn ze honderden kilometers verderop gebracht.

Applaus
Toen de bussen wegreden, stonden inwoners van Rosarno langs de kant van de weg te applaudisseren. Ruim tweehonderd immigranten zullen Rosarno in de loop vanavond en -nacht verlaten. In het dorp is de rust inmiddels teruggekeerd, liet een lokale politiecommissaris weten.

Rellen
Immigranten waren donderdag en gisteren de straat opgegaan in Rosarno, nadat ze door onbekenden waren beschoten. Ze bezetten een weg en raakten vervolgens slaags met de politie. Auto's gingen in vlammen op en er ontstond schade aan huizen en winkels. Bij de rellen zijn tientallen gewonden gevallen.

De meeste immigranten in Rosarno zijn afkomstig uit Afrika. Ze wonen in slechte omstandigheden en werken illegaal in de landbouw. (anp/ep)



Hadou

Citaat van: Exposer op 13/01/2010 om 11:38:38
Immigranten trekken massaal weg uit Italiaans dorp
En wat heeft dit met racisme te maken?
Het zijn toch illigalen? En sommigen maakten het dorp onveilig.

Exposer

Citaat van: Hadou op 13/01/2010 om 12:54:25
En wat heeft dit met racisme te maken?
Het zijn toch illigalen? En sommigen maakten het dorp onveilig.
Waar lees jij dat ze illigalen zijn of dat ze het dorp onveilig maken?

Hadou

Citaat van: Exposer op 13/01/2010 om 19:35:41
Waar lees jij dat ze illigalen zijn of dat ze het dorp onveilig maken?
Ik heb het op journaal gezien. En meeste donkere Afrikanen zijn illigaal in Italie.
En ze gooiden stenen door de ruiten.

Berlosconni stuurt ze terug naar Afrika. Italie heeft een verdrag met Libië afgesloten.