'Racisme in EU schokkend'

Gestart door Exposer, 14/12/2009 om 10:11:54

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 15/12/2009 om 15:34:14

Dus nee in mijn dagelijks leven en de bijbehorende ergernissen spelen reli's -laat staan moslims- niet zo'n dominante rol.

Gelukkig maar, want soms krijg ik echt het idee dat je ook in het echte leven een extreem-fundamentalistische atheist bent.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 15/12/2009 om 15:34:14

Maar itt jij en je relidenkwijze ga ik niet, omdat er een illegale en onwenselijke oorlog in bv Irak gevoerd wordt, maar roepen dat moslims in Nederland op mijn kosten scholen moeten beginnen.

Wat nou op mijn kosten? Ben jij dan de enige die opdraait voor de kosten van het ministerie van onderwijs ofso?

TheCFO

nee, ik ben niet de enige, zeker niet. Maar nog steeds  geen reden om iedereen met een geloof maar op staatskosten, dus de mijne, financieel te ondersteunen.

TheCFO

Citaat van: incognito op 15/12/2009 om 15:55:39
Gelukkig maar, want soms krijg ik echt het idee dat je ook in het echte leven een extreem-fundamentalistische atheist bent.
ik had je al eerder gewaarschuwd dat het alleen voor dichtgetikten is om aan de hand van mijn gekrijs hier een irl plaatje van me te tekenen.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 15/12/2009 om 16:09:46
nee, ik ben niet de enige, zeker niet. Maar nog steeds  geen reden om iedereen met een geloof maar op staatskosten, dus de mijne, financieel te ondersteunen.

En hoe zit het dan met algemeen bijzonder onderwijs wat niet aangeboden wordt door de overheid, maar wat wel financieel ondersteund door jouw en mijn belastingcenten, net als bij confessioneel onderwijs?:

- Daltononderwijs
- Democratisch onderwijs
- Ervaringsgericht Onderwijs
- Freinetonderwijs
- Iederwijs
- Jenaplan
- Montessorionderwijs
- Sudbury-onderwijs
- Vrijeschool   

TheCFO

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 15/12/2009 om 16:18:29
wat wil je daarvan weten?

Moet dat volgens jouw ook verdwijnen net als confessioneel onderwijs?

TheCFO

gewoon goed openbaar onderwijs uit de staatskas, verder mogen ouders doen en laten wat ze willen. Dus geen Iederwijs of griffoschooltje wordt door jou (later) en mij gefinancierd.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 15/12/2009 om 16:20:54
gewoon goed openbaar onderwijs uit de staatskas, verder mogen ouders doen en laten wat ze willen. Dus geen Iederwijs of griffoschooltje wordt door jou (later) en mij gefinancierd.

Stel dat de overheid weer volledig verantwoordelijk wordt voor al het onderwijs in Nederland. Denk je dan niet dat eerst het huidige openbaar onderwijs flink op de schop zal moeten om ervoor te zorgen dat alle ouders hun kinderen daadwerkelijk naar de openbare scholen zullen sturen. Er zal door de staat eerst gebouwd moeten worden aan een onderwijssysteem waarin alle burgers inclusief moslims / gereformeerde / Jenaplanners / Montesorri's etc. een volwaardige en respectvolle plaats krijgen. Dus geen eenzijdige seculier staatsonderwijs, maar een democratisch en openbaar onderwijssysteem vanuit meerdere onderwijskundige invalshoeken. Zolang dat nog niet aan de orde is, zullen met name de Abrahamisten de strijd niet opgeven en door blijven vechten voor hun eigen scholen.

Ps. In tegenstelling tot wat jij denkt bestaat er niet zoiets als "gewoon goed openbaar onderwijs". Er zijn meerdere soorten goed onderwijs gebaseerd op verschillende onderwijskundige methodes.

TheCFO

Citaat van: incognito op 15/12/2009 om 18:52:38
Zolang dat nog niet aan de orde is, zullen met name de Abrahamisten de strijd niet opgeven en door blijven vechten voor hun eigen scholen.
je bedoelt dat de sektarische abrahamisten anderen zullen blijven dwingen te betalen voor hun scholing.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 16/12/2009 om 08:18:07
je bedoelt dat de sektarische abrahamisten anderen zullen blijven dwingen te betalen voor hun scholing.

De enige die jou kan dwingen om belastingen te betalen is de Belastingdienst en de deurwaarder. Dus nou moet jij niet gaan huilen dat je gedwongen wordt door de "sektarische Abrahamisten" om te betalen, want dat slaat natuurlijk nergens op.

TheCFO

Citaat van: incognito op 16/12/2009 om 08:23:06
De enige die jou kan dwingen om belastingen te betalen is de Belastingdienst en de deurwaarder. Dus nou moet jij niet gaan huilen dat je gedwongen wordt door de "sektarische Abrahamisten" om te betalen, want dat slaat natuurlijk nergens op.
Hoezo niet, al die groepjes die jij noemt, dus ook de monotonisten, zijn in zichzelf veel te klein en onbeduidend om hun onderwijsambities zelf uit te voeren, en gaan dus met de wet in de hand bedelen om andere burgers voor hun ideeen te laten betalen.

Toen je hiero nog maar een secte of drie had, was dat niet zo'n probleem, maar nu loopt het gewoon uit de hand, zowel aan de kosten als aan de kwaliteitskant. Al die twijfel over de kwaliteit van bijvoorbeeld iederwijs of islam onderwijs bevestigen het beeld dat deze absurde regeling misbruik (bewust, maar vooral ook onbewust. ik twijfel bv helemaal niet aan de intenties van Iederwijs) in de hand werkt.

Gewoon goed onderwijs, bestaat heus wel, en verder alle vrijheid voor ouders. Staatsbetaald, dus seculier. Maar dat woord begrijp jij toch niet.

TheCFO

Citaat van: incognito op 15/12/2009 om 18:52:38
Er zal door de staat eerst gebouwd moeten worden aan een onderwijssysteem waarin alle burgers inclusief moslims / gereformeerde / Jenaplanners / Montesorri's etc. een volwaardige en respectvolle plaats krijgen.
Dit vind ik wel een goede doelstelling, btw.
Afschaffen van ondersteuning voor elke ouder met een eigen schoolwens klinkt als een logische eerste stap naar verwezenlijking van dat ideaal.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 16/12/2009 om 09:08:15
Hoezo niet, al die groepjes die jij noemt, dus ook de monotonisten, zijn in zichzelf veel te klein en onbeduidend om hun onderwijsambities zelf uit te voeren, en gaan dus met de wet in de hand bedelen om andere burgers voor hun ideeen te laten betalen.

Toen je hiero nog maar een secte of drie had, was dat niet zo'n probleem, maar nu loopt het gewoon uit de hand, zowel aan de kosten als aan de kwaliteitskant. Al die twijfel over de kwaliteit van bijvoorbeeld iederwijs of islam onderwijs bevestigen het beeld dat deze absurde regeling misbruik (bewust, maar vooral ook onbewust. ik twijfel bv helemaal niet aan de intenties van Iederwijs) in de hand werkt.

Gewoon goed onderwijs, bestaat heus wel, en verder alle vrijheid voor ouders. Staatsbetaald, dus seculier. Maar dat woord begrijp jij toch niet.

Jij hebt absoluut geen oog voor de kwaliteit van het onderwijs; noch heb jij oog voor het historisch maatschappelijk contract voortgekomen uit de schoolstrijd; en laatst staan dat je oog hebt voor een pluriforme samenleving.

Het enige, maar dan ook echt het enige waar jij wel (boze) oog voor hebt is het gebruik van bestaande subsidieregelingen door religieuzen en met name als het moslims zijn. Dus ik denk dat als jij je eeuwige gehuil over islamitische scholen van jouw belastingcentjes nog meer gaat opvoeren dat de Tweede Kamer dan echt wel bereid is om een van Nederlands oudste en belangrijkste grondwetten te wijzigen, denk je ook niet?

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 16/12/2009 om 09:29:46
Dit vind ik wel een goede doelstelling, btw.

Als je dat een goede doelstelling vindt, waarom gun je religieuzen dan geen volwaardige en respectvolle plaats binnen het huidige onderwijsland?