Gifgas in de Rif/Noord-Marokko. Docu 2M.

Gestart door Bades, 14/11/2009 om 21:36:09

Bades

Jammer dat er een voiceover is op de spraak van een aantal oudere mannen.

Bades

nee.

Ik geloof dat je op youtube alleen maar filpjes van max 10 min kunt plaatsen. Hoe oud is je opa? en waar woont deze? kan hij zich verstaanbaar maken?

weet je zeker dat de zwelling door gifgas komt?

Azghar

Citaat van: Bades op 15/11/2009 om 20:25:45
nee.

Ik geloof dat je op youtube alleen maar filpjes van max 10 min kunt plaatsen. Hoe oud is je opa? en waar woont deze? kan hij zich verstaanbaar maken?

weet je zeker dat de zwelling door gifgas komt?

jammer..

helaas mijn opa is overleden,  die woonde in Azghar..( Tamsamane)
dat zou zeker de oorzaak kunnen zijn.  Mijn oma leeft nog.
waarom  die vragen als ik vragen mag?

Bades

Citaat van: Azghar op 15/11/2009 om 20:39:56
jammer..

helaas mijn opa is overleden,  die woonde in Azghar..( Tamsamane)
dat zou zeker de oorzaak kunnen zijn.  Mijn oma leeft nog.
waarom  die vragen als ik vragen mag?

't is belangrijk dat de de verhalen worden vastgelegd. Liefst wel in het Tamazight en zonder voice over :)

Señor Canardo

Citaat van: Bades op 15/11/2009 om 21:17:45
't is belangrijk dat de de verhalen worden vastgelegd. Liefst wel in het Tamazight en zonder voice over :)

Kan jij dan nix regelen door bovenstaande docu van een NL'se voice over te voorzien of desnoods NL'se ondertiteling?

Bades

Op die ddingen staat copy right he.
Je kunt t erop zetten maar het zou beter zijn als men moeite doet voor eigen producties.

Wat ik zelf kan doen in vertalen, inspreken.

Azghar

Citaat van: Bades op 15/11/2009 om 21:17:45

Ik ga zeker mijn oma interviewen tijdens mijn vakantie want  die weet er alles van.

Bades

Het zijn allemaal de spanjaarden die het hebben gedaan. Dat begrijp ik uit de docu.

De marokkaanse regering toentertijd die toen de gifgasaanvallen in de Rif zag veroordeelde deze niet.

Hadou

Citaat van: Bades op 04/02/2010 om 22:10:49
Het zijn allemaal de spanjaarden die het hebben gedaan. Dat begrijp ik uit de docu.
yep. De Spaanse invasie heeft veel Irifiyen gedood.
Citeer
De marokkaanse regering toentertijd die toen de gifgasaanvallen in de Rif zag veroordeelde deze niet.
Er was geen ''Marokkaanse'' regering in die tijd.

Bades

Citaat van: Hadou op 04/02/2010 om 22:30:10
yep. De Spaanse invasie heeft veel Irifiyen gedood. Er was geen ''Marokkaanse'' regering in die tijd.

leuk voor je. ik ga niet met je in discussie.