Opmerkingen zijn uitgeschakeld voor deze video: Toespraak vn Mohamed 6.

Gestart door Azghar, 07/11/2009 om 22:32:01

Hadou

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 18:50:14
Heeft deze burgermeester volgens jou verkeerd gehandeld?
Ja en nee. Ja verkeerd: hij moet de zaak aan de minister van justitie en of binnenlandse zaken aankaarten
Nee. Hij doet zijn best. Maar hij  moet ook zijn grenzen kennen.
Neem in je beeld dat Marokko een nieuw systeem van bureacratie heeft aangenomen. Het is niet eens 60 jaar oud. 

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 18:58:09
Ja verkeerd: hij moet de zaak aan de minister van justitie en of binnenlandse zaken aankaarten

Die burgermeester heeft 15 brieven geschreven allemaal gericht aan de overheid. Dan moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen ofniet soms?


Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 18:58:09
Nee. Hij doet zijn best. Maar hij  moet ook zijn grenzen kennen.

Hij moet in de eerste plaats de veiligheid en het welzijn van de mensen uit zijn gemeente garanderen met welk middel dan ook.


Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 18:58:09
Neem in je beeld dat Marokko een nieuw systeem van bureacratie heeft aangenomen. Het is niet eens 60 jaar oud. 

Het feit dat het Marokkaanse staatsapparaat om precies te zijn 53 jaren "jong" is, kan toch nooit als excuus gebruikt worden om burgerlijke vrijheden die volgens de Marokkaanse grondwet beschermd zijn simpelweg te ontkennen door mensen die teveel kritiek hebben op het staatsbeleid te bestempelen als een vijand van de Allah-Elwatin-Elmalik-doctrine. 

TamurtIno

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 18:50:14
Tuurlijk ik ben het ook met je eens dat politieke veranderingen van onder aan de samenleving naar boven dienen doorgevoerd te worden.

Net als Chakib Alkhiyari die opgepakt is door de koning.
3 jaar geleden stuurde Chakib persoonlijk een brief naar de koning  en daarin stond dat politie mishandelt zwarten die naar Europa willen vluchten.
Meteen na de ontvangst van de brief werd Chakib opgepakt.


Abd asslam Yasin stuurde een brief naar de Koning waarin hij de koning verzocht om de islam toe te passen. Meteen werd de Sjiek Jasin in zijn huis opgesloten.

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 18:45:30
Overal in de wereld is een leider in dienst van het volk, behalve in Marokko en Noord-Korea.

En jij gaat toch niet vertellen dat de leiders in het Vrije Westen werkelijk in het belang van het volk handelen? Ofwel soms?

Azjdhiedh

Het koningshuis en de regering, zijn de onderwerpen waar we nooit uitgepraat over zullen raken denk ik. Je kunt fel tegen zijn, of de boel gewoon accepteren en het op zn beloop laten gaan. Hoe dan ook, het was, is en zal ongetwijfeld een corrupt zootje blijven.

Het is duidelijk dat de corruptie een sterk onderdeel van Marokko is, iedereen doet er aan mee en iedereen klaagt erover. Roekeloze graaicultuur ten top.

De vraag is wat kunnen wij doen, om dingen te veranderen? En met wij bedoel ik de mensen in Europa, want van de Marokkanen kun je niet veel verwachten. Er zijn er maar weinig die iets zullen zeggen of doen, omdat ze ten eerste weten dat er geen ondersteuning zal zijn vanuit het volk en ten tweede de kans dat je zomaar verdwijnt.

En wij hier in Europa kunnen brieven schrijven, demonsteren bij de ambassade of in een hoekje op onze kop staan, het zal allemaal vrij weinig uitmaken denk ik. Willen wij een omslag veroorzaken in Marokko, dan moeten wij eens beginnen met onze eigen mentaliteit. 1 boon, maakt geen bonensoep, zoals het bekende spreekwoord luidt.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 20:17:22
En jij gaat toch niet vertellen dat de leiders in het Vrije Westen werkelijk in het belang van het volk handelen? Ofwel soms?
Vraag het aan de westerlingen zelf.
Bovendien kijk wat die leiders in het westen voor hun volk gedaan en vergelijk dat met wat Mao 6 voor het volk heeft gedaan.

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 20:24:53
Vraag het aan de westerlingen zelf.

De meeste Westerlingen kunnen helaas niet verder kijken dan hun neus lang is. Net zo geconditioneerd als de Chinese kameraden.

TamurtIno

Citaat van: Azjdhiedh op 08/11/2009 om 20:24:33

De vraag is wat kunnen wij doen, om dingen te veranderen?
Klopt, iedereen in Marokko is een dief.
Het is niet raar, want hun leider is de grootste dief van Marokko. Zo leider zo volk.

De oplossing is revolutie van eerlijke mensen uit Europa en deze moeten een andere cultuur in Marokko verspreiden.

Maar revolutie in Marokko is niet mogelijk aangezien het leger daar denkt nooit aan het volk, maar aan hun koning. De cultuur daar is: koning staat boven alles. Door die koning kunnen politie, legers en ambtenaren het volk nog verder uitbuiten. 

Een geniale man die met een revolutie komt, is de verlosser. Waar vinden we hem!???

TamurtIno

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 20:29:48
De meeste westerlingen kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is...
Dan mag je namens de westerlingen praten. Ik mag niet namens ander mensen denken. Ze weten beter of hun leiders  goed zijn of niet.

Ik weet alleen dat ik naar dit land ben gekomen omdat Mao 6 het volk verhongert en dom houdt, zodat ze alleen denken aan hun maag. Westerse leiders zijn beter dan Mao 6, daarom ben naar NL gekomen.

Azjdhiedh

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 20:17:22
En jij gaat toch niet vertellen dat de leiders in het Vrije Westen werkelijk in het belang van het volk handelen? Ofwel soms?

Macht maakt gek denk ik.
Maar het probleem is niet dat de Marokkaanse regering steelt, maar de hoeveelheid die ze stelen. In Nederland is de regering net zo corrupt als overal ter wereld. Maar hier in Nederland, steelt de regering met beleid, ze stelen kleine beetjes, zodat niemand het merkt. En als iemand betrapt wordt, dan wordt hij publiekelijk aan de schandpaal genageld, wordt hij overgeplaatst en is iedereen weer blij. Het probleem is dus niet dat er gestolen wordt, want dat zal nooit verdwijnen, maar de manier waarop en de hoeveelheid, dat is het probleem.

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 20:30:22
De oplossing is revolutie van eerlijke mensen uit Europa en deze moeten een andere cultuur in Marokko verspreiden.

Hoe stel je dit dan voor deze revolutie van buitenaf en nieuwe cultuurverspreiding in Marokko?

Señor Canardo

Citaat van: Azjdhiedh op 08/11/2009 om 20:34:05
Macht maakt gek denk ik.
Maar het probleem is niet dat de Marokkaanse regering steelt, maar de hoeveelheid die ze stelen. In Nederland is de regering net zo corrupt als overal ter wereld. Maar hier in Nederland, steelt de regering met beleid, ze stelen kleine beetjes, zodat niemand het merkt. En als iemand betrapt wordt, dan wordt hij publiekelijk aan de schandpaal genageld, wordt hij overgeplaatst en is iedereen weer blij. Het probleem is dus niet dat er gestolen wordt, want dat zal nooit verdwijnen, maar de manier waarop en de hoeveelheid, dat is het probleem.

Is het dan een illusie om te denken dat er zoiets zou kunnen bestaan als corruptievrije overheden?

Absolute macht corrumpeert absoluut - Lord Acton

TamurtIno

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 20:34:12
Hoe stel je dit dan voor deze revolutie van buitenaf en nieuwe cultuurverspreiding in Marokko?

Revoluties verspreiden nieuwe culturen. De westerse cultuur voor de Franse revolutie was heel anders dan de westerse cultuur na de Franse revolutie. Revolutie zorgt voor nieuw opvoeding van het volk: niet stelen, geen corruptie, hard werken. De besten worden gekozen en niet de afstammelingen van  een bepaalde persoon.


Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 20:38:29
Revolutie verspreiden nieuwe culturen. De westerse cultuur voor de Franse revolutie is heel anders dan de westerse cultuur na de Franse revolutie. Revolutie zorgt voor nieuw opvoeding van het volk: niet stelen, geen corruptie, hard werken. De besten worden gekozen en niet de afstammelingen van  een bepaalde persoon.

Dan mogen die Franse weldoeners eerst beginnen met het zorgen voor hun eigen mensen in de banlieu's...

Azjdhiedh

Ben inderdaad bang dat een corruptievrije overheid niet bestaat.
Denk eerlijk gezegd, dat als ik koning van Marokko zou worden, ook het een en ander in eigen zak zou steken, maar dan met meer subtiliteit, op de Hollandse manier zal ik maar zeggen :P