Opmerkingen zijn uitgeschakeld voor deze video: Toespraak vn Mohamed 6.

Gestart door Azghar, 07/11/2009 om 22:32:01

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 17:48:59
Burgers hebben veel vrijheden. weinig belemmeringen.
Burgers moeten ook elkaars vrijheden accepteren. Burgers mogen elkaar niet belemmeren in hun ontwikkeling en vrijheid en keuzes. Toch zie ik dat helaas vaak. Dat de burgers elkaar dwarsbomen.  Daar moeten de burgers over debattern en praten en oefenen. Niet gelijk naar de staatshoofd of naar  een minister wijzen.

Ja, jij kan wel veel zeggen dat burgers veel of genoeg vrijheden hebben. Maar dat was niet mijn vraag aan jou. Ik wil graag van jou weten of jij burgerlijke vrijheden zoals recht om politiek te bedrijven en / of recht om kritiek te uiten op de overheid belangrijker vindt dan het instandhouden van de Alaouieten-dynastie?

Hadou

Citaat van: Nech op 08/11/2009 om 17:58:47
Verbaasd me niet.
Je voorouders hebben Spanjaarden geaccepteerd die van Rif een Spaanse grondgebied hebben gemaakt.
Dat is niet waar.  
Citeer
Je accepteert een koning die van jouw land een Arabische land heeft gemaakt.
Dat heeft hij niet van gemaakt. De koning is zelf van Amazigh afkomst.
Citeer
Je accepteert een koning die het volk armer heeft gemaakt en zichzelf rijker.
Daar ben ik het  niet mee eens. En dat is weer niet waar.
Citeer
Je accepteert een koning die jouw identiteit heeft vervangen met die van het midden oosten.
Dat heeft hij niet gedaan. Mijn naam heb ik gekregen van mijn ouders. En eeuwen lang gebruiken Imazighen Arabische namen en Imazighen hebben de Islaam als religie aangenomen. M6^heeft ze niets opgedrongen.
Citeer
Je accepteert een koning die alleen zijn voorstanders accepteert.
Logisch.. je gaat iemand op een post zetten met de logica dat hij h / of zijn de taak goed uitvoert en niet afbreekt.
Citeer
Ik accepteer je niet als Rifijn.

Who the fuck ben jij? asshole!

Señor Canardo

Deze burgerlijke vrijheden zijn vastgesteld in de grondwet van Marokko:

ARTICLE 9

The constitution shall guarantee all citizens the following:

- freedom of movement through, and of settlement in, all parts of the Kingdom;
- freedom of opinion, of expression in all its forms, and of public gathering;
- freedom of association, and the freedom to belong to any union or political group of their choice.

No limitation, except by law, shall be put to the exercise of such freedoms.    

Hadou

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 18:14:59
Ja, jij kan wel veel zeggen dat burgers veel of genoeg vrijheden hebben. Maar dat was niet mijn vraag aan jou. Ik wil graag van jou weten of jij burgerlijke vrijheden zoals recht om politiek te bedrijven en / of recht om kritiek te uiten op de overheid belangrijker vindt dan het instandhouden van de Alaouieten-dynastie?
Ik hou niet van dictatuur. Noch van een politie-staat. Politiek bedrijven moet een recht blijven en kritiek op overheid moet er altijd zijn en blijven.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 18:18:22
Deze burgerlijke vrijheden zijn vastgesteld in de grondwet van Marokko:

ARTICLE 9

The constitution shall guarantee all citizens the following:

- freedom of movement through, and of settlement in, all parts of the Kingdom;
- freedom of opinion, of expression in all its forms, and of public gathering;
- freedom of association, and the freedom to belong to any union or political group of their choice.

No limitation, except by law, shall be put to the exercise of such freedoms.    
1. Verbood op Amazigh partij
2. arresteren van journalisten mensenrechten activisten
3.  sluiten van moskeeën
4. vervolgen van Amazigh en islam activisten
5. ontvoeren van burgers
6. Paleizen bouwen voor de koning en gevangenissen voor de burgers.

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 18:20:13
Ik hou niet van dictatuur. Noch van een politie-staat. Politiek bedrijven moet een recht blijven en kritiek op overheid moet er altijd zijn en blijven.

Maar zoals je ziet bij artikel 9 van de Marokkaanse grondwet, kan de wetgevende functie van de staat beperkingen opleggen aan die vrijheden. Hoe staat jij daar dan tegenover?  

Wat hebben we aan een grondwet als die door de overheid omzeild kan worden?

TamurtIno

Artikel:

ثلاث سنوات موقوفة التنفيذ لبوعشرين وكدار و300 مليون لفائدة مولاي اسماعيل

3 jaar gevangenis voor journalisten en 300 miljoen voor prins Rachid. Nog meer miljoenen voor de monarchie om paleizen voor zichzelf te bouwen en gevangenissen voor de burgers. 

http://www.irifien.com/modules/news/article.php?storyid=967

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 18:08:07
Je praat als Stalin en Hitler.
Het is de schuld van de burgers en niet van de dictators.
Misschien heb jij veel fragmenten thuis van Hitler en Stalin. Ik niet.

Ik heb het simpel over de betekenis van het woord vrijheid en de toepassing van.
Ik durf te wedden dat JIJ veel mensen (bewust of onbewust) dwarsboomt om van hun vrijheden te genieten. Jij houdt mensen ( jouw naasten), die een bepaalde beslissing hebben genomen  in hun prive leven of carierre ontwikkeling TEGEN!.  

Maak je geen zorgen. Ik ben geen spion en geen verrader. Ik zet hier mijn mening neer. Dit is een forum.

TamurtIno

Citeer
Ik durf te wedden dat JIJ veel mensen (bewust of onbewust) dwarsboomt om van hun vrijheden te genieten.
Jij houdt mensen ( jouw naasten), die een bepaalde beslissing hebben genomen  in hun prive leven of carierre ontwikkeling TEGEN!.  

Niet vergeten dat ik ook varkensgriep heb gemaakt.

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 18:30:01

Heb je ook aandelen gekocht dan van ViroClinics?

Hadou

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 18:22:34
Maar zoals je ziet bij artikel 9 van de Marokkaanse grondwet, kan de wetgevende functie van de staat beperkingen opleggen aan die vrijheden. Hoe staat jij daar dan tegenover?  

Wat hebben we aan een grondwet als die door de overheid omzeild kan worden?
Waarom vraag jij het steeds aan mij eigenlijk? En wat vind jij ? jij mag ook jouw mening hier zetten.

..
Die grondwet heeft elke land. Bij nood , grijpt de staat in.
De VS heeft Alarm Orange, RED of zo..
De VK (UK) heeft overal camera s geplaats in het openbaar. NL gaat die kant op.

Tuurlijk zijn er wandaden en mensenrechten geschonden. Tuurlijk worden mensen zonder proces ontvoerd en in de cel gezet. Dat weet ik. En ik keur het af.  
Toch mag je zelf de vraag stellen .. Of het Met Een ARIFI uit Ibequyen of Ait wayarghel beter zou gaan??
En waarom moeten wij steeds te veel risico nemen in de politiek? waarom beginnen wij niet met Rmqedem en Arayes van een dorp die de bevolking intimideert en besteelt politiek uit te schakelen.  Als wij dat voor elkaar krijgen , dan zoeken wij de het ietje hoger op. De provincie ( el wilaya) en daarna de ministeries.  

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 08/11/2009 om 18:30:01
jump around!

jij bent uitgeluld . Next!

Señor Canardo

Moeten we ervan uitgaan dat:

I - Een koning in dienst is voor zijn volk    

II - Of staat het volk in dienst voor de koning.

Indien we uitgaan van het 2e is de discussie heel snel afgelopen. Gaan we echter uit van het 1e principe dan moet het ook mogelijk zijn om een koning ter verantwoording te roepen.  

Ikzelf ben een voorstander van het 1e principe.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 08/11/2009 om 18:40:56
Moeten we ervan uitgaan dat:

I - Een koning in dienst is voor zijn volk    

II - Of staat het volk in dienst voor de koning.

Indien we uitgaan van het 1e is de discussie heel snel afgelopen. Gaan we echter uit van het 2e principe dan moet het ook mogelijk zijn om een koning ter verantwoording te roepen.  

Ikzelf ben een voorstander van het 2e principe.
Overal in de wereld is een leider in dienst van het volk, behalve in Marokko en Noord-Korea.

Als het volk niet tevreden is met een leider, wordt de leider door het volk weg gestuurd. Dit gebeurt in de wereld.

Als het volk niet tevreden is met de leider, wordt het volk gemarteld en ontvoerd. Dit gebeurt in Marokko.

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 18:38:15
Toch mag je zelf de vraag stellen .. Of het Met Een ARIFI uit Ibequyen of Ait wayarghel beter zou gaan??
En waarom moeten wij steeds te veel risico nemen in de politiek? waarom beginnen wij niet met Rmqedem en Arayes van een dorp die de bevolking intimideert en besteelt politiek uit te schakelen.  Als wij dat voor elkaar krijgen , dan zoeken wij de het ietje hoger op. De provincie ( el wilaya) en daarna de ministeries.  

Tuurlijk ik ben het ook met je eens dat politieke veranderingen van onder aan de samenleving naar boven dienen doorgevoerd te worden. Alleen heb je als lokale bestuur in Marokko weinig in te brengen, omdat je afhankelijk bent van de makhzen.

Om je een voorbeeld te geven >

De burgermeester van Beni Chiker heeft meerdere brieven aan de koning gestuurd, waarin hij het verzoek doet aan de koning om de illegale drugshandel aan te pakken in zijn gemeente. Helaas zonder succes, aangezien de burgermeester nooit feedback terug heeft gekregen. De burgermeester heeft daarom in samenwerking met lokale mensenrechtenorganisaties en de buitenlandse media geprobeerd om zelf de drugsproblematiek aan te kaarten. Dit was blijkbaar tegen het zere been van de koning en de betrokkenen zijn ook bestraft als criminelen en tegenstanders van de monarchie.

Heeft deze burgermeester volgens jou verkeerd gehandeld?