Wetenschapper: mens onsterfelijk over 20 jaar

Gestart door Azghar, 24/09/2009 om 21:38:32

Azghar

Citaat van: allasian op 28/09/2009 om 00:55:09
Kifech ? Als jij een autoongeluk maakt ben je toch niet meer kerngezond. Als er iemand een kogel door je kopt jaagt ben je toch ook niet meer gezond.
Dat bedoel ik nou met dat er wat aan vooraf moet gaan. Jongen, je bent toch niet achterlijk, hoop ik.

je snapt heel goed wat ik bedoelde, maar  tegenover een kip heeft een korrel nooit gelijk.

Botermes

Citaat van: Azghar op 29/09/2009 om 00:02:19
je snapt heel goed wat ik bedoelde, maar  tegenover een kip heeft een korrel nooit gelijk.
Jongen wat kan mij het allemaal schelen wat jij of Kurzweil denken.

Y.assine

Citaat van: Azghar op 29/09/2009 om 00:02:19
je snapt heel goed wat ik bedoelde, maar  tegenover een kip heeft een korrel nooit gelijk.


Je mist Allasians punt: Of je nou als kerngezond mens van een berg valt, of aan een ziekte overlijdt - je overlijdt doordat er iets aan vooraf gaat: Een ongeluk, een ziekte, hartstilstand(ook dat komt niet uit het niets; dat heeft ook altijd een oorzaak).. Je lichaam stopt nooit plots met functioneren, iets moet het stopzetten.

Y.assine

Om maar on-topic te blijven, ik geloof er zelf niet in. Je kan zoveel onderdelen van het menselijk lichaam blijven vervangen, je zult nooit een heel menselijk lichaam kunnen vervangen voor een nieuw vers lichaam.. Ouderdom leidt tot verzwakking en groeiende kwetsbaarheid van het lichaam.. Je kan dan wel zoveel vervangen met door de mens gecreërde troep, het blijft erop neerkomen dat een lichaam een x aantal jaar leeft en blijft slijten als geheel en niet enkel ingewanden of huidcellen die over 20 jaar 'gerepareerd' zouden kunnen worden. Ik geloof niet in oneindig leven, dat  er veel meer jaren uit het leven gehaald kunnen worden door betere gezondheidszorg in de toekomst geloof ik wel.. maar het eerste vind ik totale onzin.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat niet alleen een functionerend lichaam het leven in stand houdt, want het is zo dat je ziel in je  lichaam leeft, zonder ziel heb je niks aan het lichaam.  Stel nou dat je 300 jaar leeft(gekkigheid maar goed), blijft de ziel wel voor 300 jaar in het lichaam doorleven? Of komt dat op een of andere manier ook ooit tot een einde....

Daarbuiten moet je je ook als mens afvragen of jij dan, als  bijv. 80 jaar oud persoon, die een lang gelukkig leven heeft geleid maar nu niets meer dan een weliswaar wijze maar ook kwetsbare, zwakke en mischien zelfs zieke oude man is wel verder wilt leven.. Ik in ieder geval niet.

Azghar

Citaat van: allasian op 29/09/2009 om 01:22:46
Jongen wat kan mij het allemaal schelen wat jij of Kurzweil denken.

het resultaat van een discussie, ... uitgeluld



Ik heb zo’n hekel aan die onzekere types met een zogenaamde eigen mening, die denken dat ze met een arrogante houding
Alles kunnen zeggen en me vervolgens een superieur gevoel toedichten

‘Met alleen maar commentaar leveren
Red je het niet in het leven’.

Citaat van: Kingyassin op 29/09/2009 om 03:05:28
Je mist Allasians punt: Of je nou als kerngezond mens van een berg valt, of aan een ziekte overlijdt - je overlijdt doordat er iets aan vooraf gaat: Een ongeluk, een ziekte, hartstilstand(ook dat komt niet uit het niets; dat heeft ook altijd een oorzaak).. Je lichaam stopt nooit plots met functioneren, iets moet het stopzetten.

het is niet de ziekte, of een ongeluk   die je dood maken..nee  nee..het is de dood zelf.
de dood  maakt een eind aan het leven van elke  organisme = bacterie, dier, plant en  mens.....



Botermes

#20
Citaat van: Azghar op 29/09/2009 om 18:38:02
het is niet de ziekte, of een ongeluk   die je dood maken..nee  nee..het is de dood zelf.
de dood  maakt een eind aan het leven van elke  organisme = bacterie, dier, plant en  mens.....
Dat neemt toch niet weg de dood afhankelijk is van de fysieke staat waarin iemand verkeert.
Wat jij probeert te zeggen is dat de dood voorgeprogrammeerd is in alles wat leeft. Dat is waar, echter gelden daar dan enkele voorwaarden voor. Je kan niet zomaar dood gaan.

Botermes

In wat voor wereld zouden we leven als mensen zo maar in eens dood kunnen gaan ?
Als je zomaar ineens kan dood gaan zonder voorwaarden waarom zou je dan nog een toekomst voor ogen hebben ?

Y.assine

Citaat van: Azghar op 29/09/2009 om 18:38:02
het is niet de ziekte, of een ongeluk   die je dood maken..nee  nee..het is de dood zelf.
de dood  maakt een eind aan het leven van elke  organisme = bacterie, dier, plant en  mens.....

De dood maakt je dood, daar is geen twijfel aan.. Maar het punt is dat die dood niet uit het niets komt.