Bekrompen denkwijze

Gestart door Arabische Moslim, 22/09/2009 om 22:02:48

Arabische Moslim

Citaat van: TamurtIno op 26/09/2009 om 02:31:12
Je vader is een barbaar. Dus jij ook.
\

mijn moeder heeft mij beter opgevoed dan jij, omdat ik trots ben om te zeggen dat ik moslim ben, in laats van een lompe amazigh facist, die geen moslim wil zijn omdat arabieren het hebben verspreid

Hadou

Citaat van: Arabische Moslim op 27/09/2009 om 15:50:15
\

mijn moeder heeft mij beter opgevoed dan jij, omdat ik trots ben om te zeggen dat ik moslim ben, in laats van een lompe amazigh facist, die geen moslim wil zijn omdat arabieren het hebben verspreid
Imazighen hebben juist meer gedaan voor de Islam dan jij denkt.
In NL worden de meeste moskeeen door niet-arabieren gebouwd. Zoals Imazighen en Turken.
Jij hebt verkeerde denkbeeld over de forumleden.   

Samariaan

Citaat van: Arabische Moslim op 22/09/2009 om 22:02:48

Spreek me hele leven Arabisch, maar ken wel een klein beetje Riffijns.

Ik ben echt blij dat ik Arabisch kan, hierdoor weet ik veel religieuze regels die van toepassing zijn.

Wat versta jij onder 'Arabisch' kennen? Arabia is nogal een groot land.

Een Yemeniet of iemand anders in de Arabische wereld zal je Maroc 3amia niet kunnen verstaan. Mensen zullen alleen vriendelijk glimlachen. Ik denk eerder dat je taalkundig dichterbij het Berbers staat dan bij bijvoorbeeld het Golf Arabisch, of het Klassiek Arabisch van Yemen.


Citeer
Ga maar een of andere lompe zanger en activist aanbidden.
Vele mensen in Marokko gunnen Riffijen een eigen staat, maar jullie denkwijze is ook zo bekrompen net als de emiddelde Arabier. (anno 2009)

Je scheert hier weer een hele bevolkingsgroep over één kam. Wat hebben de arabieren je aangedaan? (retorische vraag)

Begrijp niet dat in tijden dat ook in de Arabische wereld het belang van lokale culturen wordt onderkend, er nog steeds mensen zijn die in één of andere homogene brei denken te leven.

Iedereen neemt stapjes naar voren, anderen terwijl andere terug willen hinkelen. Jij hebt echt een bekrompen denkwijze.