Erfelijke afwijkingen bij veel Arabieren

Gestart door Awarinou, 22/09/2009 om 19:37:12

Awarinou

Citaat van: allasian op 24/09/2009 om 00:23:38
Je had dit onderwerp helemaal niet moeten aanhalen, want weet je wat ? Je bent geëindigd in een clinch met die gek van een grover_Rebels. Wat is hier zo interessant aan ? Als ik zo'n artikeltje gelezen in de krant uit verveling gelezen had was me dat beslist niet zolang bijgebleven. Imazighen vechten hier om dingen die hun helemaal niks aangaan. Ze eindigen met elkaar te discrimineren. Dit is toch een grote faillure.   

Waarom niet, joh? Sommige leden hier trekken alles uit z'n verband of betrekken het op hun persoontje; dat ze zich zo achterlijk gedragen heeft niet specifiek met deze topic te maken.

Dit is gewoon nieuws, plain and simple.

Señor Canardo

Citaat van: Awarinou op 23/09/2009 om 12:11:30
Niet verwijzen, maar vergelijken. LEZEN!

Wederom wijzen de statistieken in mijn voordeel. Voor het onderzoek naar genetische afwijkingen als gevolg van trouwen (en natuurlijk voortplanten) met bloedverwanten, zijn de gegevens van de volgende "Arabische" landen gebruikt >

http://www.cags.org.ae/cb24c1.pdf

En dan mag jij - mijn belezen Awarinou - mij vertellen welke landen op nr. 5 en nr. 11 van rechts in de grafiek staan?

Ps. Mij valt op dat hoewel het onderzoek van een paar jaar terug is (2006), nu pas in de Westerse media naar voren wordt gebracht. Ook wil ik erop wijzen dat de data die gebruikt is voor het onderzoek verouderd is (1974-2006). Dus ook wat betreft de nieuwswaarde mag je wat mij betreft de nodige vraagtekens bijzetten.

Awarinou

Citaat van: incognito op 24/09/2009 om 18:54:08
Wederom wijzen de statistieken in mijn voordeel. Voor het onderzoek naar genetische afwijkingen als gevolg van trouwen (en natuurlijk voortplanten) met bloedverwanten, zijn de gegevens van de volgende "Arabische" landen gebruikt >

http://www.cags.org.ae/cb24c1.pdf

En dan mag jij - mijn belezen Awarinou - mij vertellen welke landen op nr. 5 en nr. 11 van rechts in de grafiek staan?

Ps. Mij valt op dat hoewel het onderzoek van een paar jaar terug is (2006), nu pas in de Westerse media naar voren wordt gebracht. Ook wil ik erop wijzen dat de data die gebruikt is voor het onderzoek verouderd is (1974-2006). Dus ook wat betreft de nieuwswaarde mag je wat mij betreft de nodige vraagtekens bijzetten.

So what?

"Ruim 60 procent van de genetische afwijkingen onder Arabieren is een gevolg van huwelijken tussen neven en nichten. In Dubai trouwt 40 procent van de inwoners met een neef of nicht.
In Sudan en Mauritanië liggen die aantallen het hoogst: maar liefst twee derde van de bevolking huwt een neef of nicht. In sommige delen van Saudi-Arabië gaat het zelfs om een percentage van 80."

Het onderzoek is vooral op Dubai gericht of wil je beweren dat Sudan en Mauritanie onder Tamazgha vallen? Misschien Mauritanie, maar Soedan..? Ik twijfel.

Señor Canardo

Citaat van: Awarinou op 25/09/2009 om 17:57:12
Het onderzoek is vooral op Dubai gericht of wil je beweren dat Sudan en Mauritanie onder Tamazgha vallen? Misschien Mauritanie, maar Soedan..? Ik twijfel.

Waar houden de grenzen van Tamazgha dan op?

TamurtIno

Bij veel Irifien zie ik afwijkingen en vaak zijn deze kinderen het product van neef-nicht huwelijk.

Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 26/09/2009 om 13:49:50
Bij veel Irifien zie ik afwijkingen en vaak zijn deze kinderen het product van neef-nicht huwelijk.

Wat is veel? En waarop baseer je dit allemaal?

Awarinou

Citaat van: incognito op 26/09/2009 om 04:01:44
Waar houden de grenzen van Tamazgha dan op?

Geef gewoon antwoord op mijn vraag, bij West-Afrika, nou goed.

Awarinou

Citaat van: TamurtIno op 26/09/2009 om 13:49:50

Inderdaad, dat heb ik dus ook meegemaakt in mijn omgeving.

Awarinou

Citaat van: incognito op 26/09/2009 om 13:59:43
Wat is veel? En waarop baseer je dit allemaal?

Ben jij soms pro neef-nicht huwelijk?

Señor Canardo

Citaat van: Awarinou op 25/09/2009 om 17:57:12
of wil je beweren dat Sudan en Mauritanie onder Tamazgha vallen?

Los van het feit dat ik noch de kennis en noch de expertise heb om hierover te oordelen zou ik wel willen stellen dat zowel Soedan als Mauretanie in de Amazigh invloedsfeer vallen. In hoeverre die invloed vandaag de dag nog doorwerkt laat ik achterwege...   

Señor Canardo

Citaat van: Awarinou op 26/09/2009 om 14:02:32
Geef gewoon antwoord op mijn vraag, bij West-Afrika, nou goed.

Bij West-Afrika dus, bedoel je dan ook Senegal, Mali, Mauretanie, Niger, Tsjaad?

En belangrijker nog waarop baseer je die scheiding tussen landen wel en niet uit Tamazgha?

Señor Canardo

Citaat van: Awarinou op 26/09/2009 om 14:03:47
Ben jij soms pro neef-nicht huwelijk?

Nee, ik ben er ook niet op tegen...

Maar ik ben wel benieuwd naar de redenering die mensen gebruiken dan wel voor of tegen huwelijken met bloedverwanten...

Señor Canardo

Citaat van: Awarinou op 26/09/2009 om 14:03:03
Inderdaad, dat heb ik dus ook meegemaakt in mijn omgeving.

Misschien kan het ook wel liggen aan andere factoren?

Hoe weet jij zeker dat het één direct verband houdt met het ander?

Nech

Citaat van: incognito op 26/09/2009 om 14:09:48
Los van het feit dat ik noch de kennis en noch de expertise heb om hierover te oordelen zou ik wel willen stellen dat zowel Soedan als Mauretanie in de Amazigh invloedsfeer vallen. In hoeverre die invloed vandaag de dag nog doorwerkt laat ik achterwege...   
Hahaha

Soedan ligt net onder Egypte en het is geen Amazigh grondgebied. Mauritanië is wel een Amazigh grondgebied. Soedan is wel door Imazighen geislamisereerd, maar dat betekent niet dat we recht op dat land hebben. Ergens las ik dat een deel van de bewoners van Darfur stammen van Berbers die daar islam gingen verspreiden.

Rbaaz

Naast neef-nicht huwelijk trouwen Imazighen vaak binnen de eigenstam, dit zorgt ook voor erfelijke afwijkingen.