Erfelijke afwijkingen bij veel Arabieren

Gestart door Awarinou, 22/09/2009 om 19:37:12

Awarinou

Citaat van: Broochem op 23/09/2009 om 12:37:09
Inteelt is een verkeerde benaming voor neef/nicht-huwelijken. Inteelt wordt gebruikt om sexueel contact binnen gezinnen aan te geven.

Welk jasje je het ook geeft, het is gewoon not done, punt. Mensen in neef/nicht-huwelijken zijn heel erg egoistisch ingesteld, zolang hun kids maar gezond zijn. Maar toekomstige generaties uit deze bloedverwanten? Nee, daar staat niemand bij stil.

God save us from freaks, uwaha.

3ich

Citaat van: allasian op 22/09/2009 om 21:57:22
Neef/nicht-huwelijk is bij ons denk ik gekomen doordat mensen hier naar europa wilden komen, althans dat lijkt wel een grote factor te zijn.
Als ik kijk naar het gezin waar mijn vader uitkomt (geboren rond 1940), dan is daar geen enkel neef/nicht huwelijk hoewel hij uit een gezin van 9 kinderen kwam, opa en oma ook geen familie van elkaar, en precies dat zelfde geldt ook voor mijn moeders kant.
En ineens wilde mijn vader dat mijn zus haar neef uit Marokko ging huwen ergens in de jaren 80 om hem hier naar NL te krijgen. Ze heeft zich daar tegen verzet en uiteindelijk ging dat ook niet door.
Volgens mij was bij ons, althans bij ons type aithwayagher, neef/nichthuwelijk helemaal niet gebruikelijk.

Neef/nicht huwelijk is binnen de religieuze gewoon toegestaan.

Imazighen vroeger in Arif trouwde met neef/nicht om alles binnen de familie te houden. (denk daar bijv aan grond en bezit enzo)

En ze trouwden ook met elkaar ter bescherming, je wist nooit wie je in huis haalden als je van een andere dchar ging huwen.... En als mensen van buiten je willen bestelen of iets dat je dan met je familie sterker staat.

Qeeun elizabeth en haar familie die hebben ook inteelt broertje/zusjes zelfs om ook alles binnen de familie te houden!

Broochem

Citaat van: Awarinou op 23/09/2009 om 12:40:50
Welk jasje je het ook geeft, het is gewoon not done, punt. Mensen in neef/nicht-huwelijken zijn heel erg egoistisch ingesteld, zolang hun kids maar gezond zijn. Maar toekomstige generaties uit deze bloedverwanten? Nee, daar staat niemand bij stil.

God save us from freaks, uwaha.
Ik denk niet dat het not done is. Het moet gewoon kunnen dat neven en nichten met elkaar trouwen en veel mensen die die vrijheid ook nemen. Alleen heb je op het laatst wel een punt, dat besloten gemeenschappen waarin neef/nicht-huwelijken meer de norm dan de uitzondering zijn, er genetische afwijkingen in grotere aantallen ontstaab. Ik denk alleen niet dat je het koppel daar de schuld van kan geven, maar eerder een traditie of cultuur die deze vorm van huwelijken boven andere huwelijken bevoordeelt en niet slechts toestaat. Dit onderzoek van het Arabische gen-instituut is een voorbeeld dat zij er juist wel bij stilstaan om zo'n norm of trend te doorbreken en andersoortige huwelijken wat meer aan te moedigen. Op individueel niveau moet het niks uitmaken, omdat de risico's voor ouders verwaarloosbaar zijn.

Awarinou

Citaat van: Broochem op 23/09/2009 om 13:02:07
Ik denk niet dat het not done is. Het moet gewoon kunnen dat neven en nichten met elkaar trouwen en veel mensen die die vrijheid ook nemen. Alleen heb je op het laatst wel een punt, dat besloten gemeenschappen waarin neef/nicht-huwelijken meer de norm dan de uitzondering zijn, er genetische afwijkingen in grotere aantallen ontstaab. Ik denk alleen niet dat je het koppel daar de schuld van kan geven, maar eerder een traditie of cultuur die deze vorm van huwelijken boven andere huwelijken bevoordeelt en niet slechts toestaat. Dit onderzoek van het Arabische gen-instituut is een voorbeeld dat zij er juist wel bij stilstaan om zo'n norm of trend te doorbreken en andersoortige huwelijken wat meer aan te moedigen. Op individueel niveau moet het niks uitmaken, omdat de risico's voor ouders verwaarloosbaar zijn.

Meningen verschillen hierover, maar je bent beter af als je geen familielid huwt; te veel nadelen dan voordelen. Tenzij een koppel besluit om geen kids te krijgen, dan is het volgens mij nog steeds not done, maar dan zouden ze toekomstige generaties niet opzadelen met genetische afwijkingen.

Vroeg of laat zal er een generatie die voortgekomen is uit een neef/nicht-huwelijk en genetische afwijkingen heeft, zijn voorouders vervloeken, aangezien deze er niet om heeft gevraagd om geboren te worden in die omstandigheden. Verder geloof ik er echt heilig in dat genetische afwijkingen vroeg of laat zullen opduiken in een familie met een hoog percentage neef/nicht-huwelijken. Ook al hebben ze nu gezonde bloedjes van kinderen, het gevaar dreigt nog steeds.

Broochem

Citaat van: ZwaarRebels op 23/09/2009 om 02:16:00
Ik vind dit dus onzin, neef/nicht-huwelijk is niet veboden in de Islam. Er is laatst een onderzoek geweest naar neef/nicht huwelijken. conclusie: kans op nadelige gezongdheids afwijkingen voor een geboren kind is 1 a 2% meer dan geen neef/nicht huwelijk, dus bijna nihil.

Binnen je familie trouwen is helemaal niet slecht, alleen een directe neef/nicht is minder.

Dus houd je advies lekker voor jezelf.
Op individueel niveau zeker niet. Ik denk alleen dat als je het over de Islam hebt, het voorbeeld van de Profeet moet beschouwen. Hij trouwde vrouwen van verschillende kleur, stammen, rangen en standen. Enerzijds waren dit diplomatiek ingegeven huwelijken om de banden met andere stammen en groepen aan te halen, anderzijds waren dit huwelijken die vanuit barmhartigheid waren ingegeven, zoals de slavin en de arme weduwen die hij trouwde.

Zoals 3ish al aangaf zijn de meeste huwelijken binnen de familie in Arif ingegeven door het motief van het beschermen van het vermogen van de familie. Ik denk dat dit juist haaks staat op de intenties van de Profeet, die het welzijn van het grotere geheel boven het belang van de eigen familie stelde.

Broochem

Citaat van: Awarinou op 23/09/2009 om 13:17:00
Meningen verschillen hierover, maar je bent beter af als je geen familielid huwt; te veel nadelen dan voordelen. Tenzij een koppel besluit om geen kids te krijgen, dan is het volgens mij nog steeds not done, maar dan zouden ze toekomstige generaties niet opzadelen met genetische afwijkingen.

Vroeg of laat zal er een generatie die voortgekomen is uit een neef/nicht-huwelijk en genetische afwijkingen heeft, zijn voorouders vervloeken, aangezien deze er niet om heeft gevraagd om geboren te worden in die omstandigheden. Verder geloof ik er echt heilig in dat genetische afwijkingen vroeg of laat zullen opduiken in een familie met een hoog percentage neef/nicht-huwelijken. Ook al hebben ze nu gezonde bloedjes van kinderen, het gevaar dreigt nog steeds.
Nogmaals het gaat hier nniet om wat jij gelooft dat kan, maar wat de onderzoeken aantonen. Het gaat erom dat neef/nicht-huwelijken zich steeds herhalen binnen eenzelfde stamboom dat genetische afwijkingen sterk kan vergroten. Niet dat de kinderen van neef/nicht-huwelijken individueel bestaan.

Botermes

Citaat van: 3ich op 23/09/2009 om 12:46:12
Neef/nicht huwelijk is binnen de religieuze gewoon toegestaan.
Dat heeft er toch niets mee te maken, jongen. We hebben het niet over religie.

CiteerImazighen vroeger in Arif trouwde met neef/nicht om alles binnen de familie te houden. (denk daar bijv aan grond en bezit enzo)

En ze trouwden ook met elkaar ter bescherming, je wist nooit wie je in huis haalden als je van een andere dchar ging huwen.... En als mensen van buiten je willen bestelen of iets dat je dan met je familie sterker staat.
Ja sorry hoor maar ik herken dat niet terug in mijn milieu. Mijn grootouders van beide kanten zijn geen familie van elkaar, ik heb geen 1 directe oom of tante van beide kanten,(en dat zijn er ruim 15 of meer), die met familie zijn getrouwd. Ik kan me niet voorstellen dat wij een uitzondering op de regel zijn. Mijn grootvader heeft ons echt veel land achtergelaten, zelfs tot over de nekorrivier die ons aithwayagher van Izakiren scheidt met aittemsamane.

Botermes

Awarino, de titel van deze topic die je geopend hebt heeft een racistische lading. Dat is niet goed voor jou en ook niet goed voor het forum.

Awarinou

Citaat van: allasian op 23/09/2009 om 15:17:05
Awarino, de titel van deze topic die je geopend hebt heeft een racistische lading. Dat is niet goed voor jou en ook niet goed voor het forum.

Vriend, dat staat zo letterlijk in de krant, misschien moet je de kranten hierop aanspreken/aanschrijven. En wat is niet goed voor mij? Ik bekijk de zaak heel nuchter.

Awarinou

Citaat van: Broochem op 23/09/2009 om 13:30:15
Nogmaals het gaat hier nniet om wat jij gelooft dat kan, maar wat de onderzoeken aantonen. Het gaat erom dat neef/nicht-huwelijken zich steeds herhalen binnen eenzelfde stamboom dat genetische afwijkingen sterk kan vergroten. Niet dat de kinderen van neef/nicht-huwelijken individueel bestaan.

Hallo?? Mijn visie en van vele anderen komt toevallig overeen met de uitkomst van allerlei onderzoeken over dit onderwerp. En wie heeft het over individualiteit, hoe kom je daar nou weer op..?

Botermes

Citaat van: Awarinou op 23/09/2009 om 15:22:56
Vriend, dat staat zo letterlijk in de krant, misschien moet je de kranten hierop aanspreken/aanschrijven. En wat is niet goed voor mij? Ik bekijk de zaak heel nuchter.
De titel van dat artikeltje in de krant luidt " Veel Arabieren kampen met erfelijke aandoening ". De titel die jij gekozen hebt luidt "Arabieren, het meest zieke volk ter wereld ", zijn denk ik  toch wel alleen jouw woorden. Nogmaals, dat soort woordgebruik is je alleen maar ten nadele.

Botermes

Al heb je technisch en statisch het recht om een land of volk het meeste zieke te noemen dan doe je dat gewoon niet.

Awarinou

Citaat van: allasian op 23/09/2009 om 16:16:03
Al heb je technisch en statisch het recht om een land of volk het meeste zieke te noemen dan doe je dat gewoon niet.

Nee, er staat: "Arabieren lijden van alle bevolkingsgroepen in de wereld het meest onder erfelijke afwijkingen." Dat is toch gewoon ziek?

Awarinou

Citaat van: allasian op 23/09/2009 om 15:45:01
De titel van dat artikeltje in de krant luidt " Veel Arabieren kampen met erfelijke aandoening ". De titel die jij gekozen hebt luidt "Arabieren, het meest zieke volk ter wereld ", zijn denk ik  toch wel alleen jouw woorden. Nogmaals, dat soort woordgebruik is je alleen maar ten nadele.

Niks is mij ten nadele, ik vertegenwoordig hier geen openbare instantie of parlament.

Rebellious

Citaat van: Awarinou op 23/09/2009 om 12:12:10
Voel je soms aangesproken door het artikel, nichtjeslover? Hehe.
Nee, ik voel me niet aangesproken. Dat je meteen conclusies trekt over mij, zegt meer over je domheid.
Ik ben niet van plan een nicht te huwen, ook niet eens binnen familie. Dat wil niet zeggen, dat ik er dan tegen moet zijn. Maar leuk dat jij een Saharaanse hebt gehuwd hahahaaha, dan heb ik liever een nicht.