Opstand van Rif tegen Arabische machthebbers.

Gestart door TamurtIno, 06/09/2009 om 10:11:02

Señor Canardo

#90
Citaat van: Nech op 06/12/2009 om 20:07:24
zo, hebben jullie hem verjaagd? :(
Het komt allemaal goed met hem, dat weet ik zeker.

Ik erger me aan zijn extreme pro-Palestijnse houding, maar zo was ik vroeger ook.

Ahmed Adgharni: waarom moet ik Palestijnen verdedigen terwijl ze mij niet verdedigen? Waarom moet ik Palestina erkennen, terwijl Palestijnen Tamazgha niet erkennen?  Waarom moet ik opkomen voor een volk dat mij niet erkent?

Blijkaar ken jij de essentie niet van Imazighen. Dus bij deze nogmaals:

Imazighen     =     Vrije mensen.

Dit houdt in dat Imazighen tegen iedere vorm van onderdrukking en vrijheidsberoving zijn, waar dan ook ter wereld.   


TamurtIno

Incongeto,

Over de koning ben ik altijd met jouw eens.

1. Hij spreekt geen Tamazight
2. Hij erkent Marokko niet als Amazigh land.
3. Hij verbiedt een Amazigh partij.
4. Hij verbiedt Amazigh namen.
5. Hij verarabiseert Marokkanen.
6. Hij rooft Marokkanen en bouwt Paleizen van het roofgeld, terwijl het volk armer en armer wordt.
7.  Wie niet eens is met de maffiabaas, wordt opgesloten.
8. Imazighen ziet hij als vee die hem moeten aanbidden.


Hij mag zichzelf een Amazigh noemen, maar daar heb ik niets aan.

Señor Canardo

#92
Citaat van: TamurtIno op 06/12/2009 om 21:06:07
Incongeto,

Over de koning ben ik altijd met jouw eens.

1. Hij spreekt geen Tamazight
2. Hij erkent Marokko niet als Amazigh land.
3. Hij verbiedt een Amazigh partij.
4. Hij verbiedt Amazigh namen.
5. Hij verarabiseert Marokkanen.
6. Hij rooft Marokkanen en bouwt Paleizen van het roofgeld, terwijl het volk armer en armer wordt.
7.  Wie niet eens is met de maffiabaas, wordt opgesloten.
8. Imazighen ziet hij als vee die hem moeten aanbidden.


Hij mag zichzelf een Amazigh noemen, maar daar heb ik niets aan.

Dit is nogal een grof en simplistisch beeld wat jij schetst. Op zich heb ik niks tegen de koning. Waar ik wel een probleem mee heb is juist tegen de makhzensysteem - met name de ONA Holding - dat achter hem staat. En dat is iets wat bij jou onvoldoende naar voren komt in jouw standpunt.

TamurtIno

Citaat van: incognito op 06/12/2009 om 21:10:39
Dit is nogal een grof en simplistisch beeld wat jij schetst. Op zich heb ik niks tegen de koning. Waar ik wel een probleem mee heb is juist tegen de makhzensysteem - de ONA Holding - dat achter hem staat. En dat is iets wat bij jou onvoldoende naar voren komt in jouw standpunt.

Ik heb niets tegen Rmakhzen. Rmakhzen is een apparaat van de maffiabaas. Ik ben ook niet tegen de mes, maar tegen degene die de mes gebruikt om mensen te doden.

Maffiabaas gebruikt Rmakhzen als apparaat om het volk te roven en Imazighen te onderwerpen. Als Rmakhzen straks in handen komt van een moderne, integer, eerlijk mens, dan zal Rmakhzen goed gaan functioneren.

Señor Canardo

#94
Citaat van: TamurtIno op 06/12/2009 om 21:16:25
Ik heb niets tegen Rmakhzen. Rmakhzen is een apparaat van de maffiabaas. Ik ben ook niet tegen de mes, maar tegen degene die de mes gebruikt om mensen te doden.

Maffiabaas gebruikt Rmakhzen als apparaat om het volk te roven en Imazighen te onderwerpen. Als Rmakhzen straks in handen komt van een moderne, integer, eerlijk mens, dan zal Rmakhzen goed gaan functioneren.

Jij denkt zeker dat de M6 aan het hoofd staat van de makhzen. Dit is alleen maar uiterlijke schijn, naar de buitenwereld toe. Hij vervult hierbij enkel een symbolische functie die hem dan ook bepaald geen windereieren heeft gelegd.

Degenen die echt aan de touwtjes trekken van de makhzen komen niet eens uit Marokko. Dat zijn namelijk dezelfde imperialisten die gedurende de eerste helft van de 20ste eeuw ons land officieel hadden bezet en na 1956 ons land nog steeds onofficieel bezet houden.

Hadou

#95
Citaat van: incognito op 06/12/2009 om 20:56:32
Praat M6 dan ook Tamazight? Profileert hij zich als een Amazigh? Nee dus. Ook al mag hij zich ethnisch gezien rekenen tot de Imazighen qua DNA dan. Hij is echt geen Amazigh.
Ja Hij spreekt Tamazight! Hij profileert zich als Amazigh: Ja dus ( jij niet).  Hij is echt Amazigh . Jij niet ! j
En jij ??Praat jij Tamazight???  Ik heb jouw nooit betrapt opbepaalde bijdrage.
bewijs het!  in Taal rubriek, cultuur rubriek, gedichten.
Schrijf wat in het Tamazight en plaats het!  zet hier een paar woorden of namen van dieren, planten, dingen, steden, gebieden, die anderen niet kennen.. Zet hier iets wat voor een ander nieuw is.
En niet meer van die shit die jij gekopieerd hebt.


Citeer
En ook al zou M6 zich ook Amazigh zou gaan noemen, dan verliest hij zijn koninklijke titel, aangezien zijn titel gebaseerd is op de directe afstamming van de Profeet. En volgens mij kwam Mohammed vzmh uit Arabie en niet uit Tamazgha. Dus M6 zal zich ook nooit Amazigh noemen.
Wat ben jij een Elsevier kakkerlak zeg!! wil jij nou van een onderwerp in 100 verdelen, zodat jij  je zin krijgt?
Wat lul jij nou man. Houd dat ouderwetse propagenda voor je.
Iedere LUL weet dat profeet geen zonen heeft achtergelaten! iedere lul weet dat de profeet geen erfgename heeft aangewezen. iedere lul weet dat de profeet een boodschap heeft verkondigd om mensen te doen geloven in één God.
Citeer
Imazighen zoals jij kunnen blijkbaar niet inzien dat ze door het accepteren van de huidige Marokkaanse koning, ze tegelijkertijd ook het koninklijke makhzensysteem erkennen. Zoals jij waarschijnlijk al weet als bewuste Amazigh is de grootste politieke vijand van de Irifien de post-koloniale makhzen geweest. Dus al jouw steentjes die jij hebt bijgedragen aan de Amazighidentiteit worden teniet gedaan door het impliciet erkennen van de makhzen. Dus vooral zo door blijven gaan zou ik zeggen.    
Sodermitter op kindje! Begrijp jij je Elsevier tekst wel? altijd maar in een cirkel blijven draaien. Jij bent of  geschift of jij bent een haatzaaier!
Amazigh ben ik. En ik ga niet iedere seconde het bewijzen, dan zou ik gek zijn.
En politiek wordt bepaald door meerdere factoren.
En ik ben hier niet om politiek te voeren. Ik heb dat niet nodig. Ik heb alle vrijheid die ik wil.
De grond van mijn voorouders bezitten wij nog; de huizen bezitten wij nog; Er is mij niets ontnomen! geen boom, water, steen!   Wij hebben alles nog.
Citeer
Slecht nieuws voor jou. Ik was hier eerder dan jij op Amazigh.nl en ik ben niet van plan om eerder weg te gaan.
Dat is nou het verschil tussen mij en jouw;
mijn bijdrage is zichtbaar Amazigh en mijn doel is om te leren en kennis door te geven.
Jouw doel is irritant zijn en zo veel mogelijk het forum te vullen met niet-amazigh zaken.

Señor Canardo

#96
Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
Ja Hij spreekt Tamazight! Hij profileert zich als Amazigh: Ja dus ( jij niet).  Hij is echt Amazigh .

Als jij dit fabeltje wilt geloven, moet je dat vooral blijven doen.


Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
En jij ??Praat jij Tamazight???  Ik heb jouw nooit betrapt opbepaalde bijdrage.
bewijs het!  in Taal rubriek, cultuur rubriek, gedichten.

Zoekt en gij zult vinden...


Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
Iedere LUL weet dat profeet geen zonen heeft achtergelaten! iedere lul weet dat de profeet geen erfgename heeft aangewezen. iedere lul weet dat de profeet een boodschap heeft verkondigd om mensen te doen geloven in één God.

In tegenstelling tot wat jij beweert heeft Mohammed vzmh wel degelijk erfgenamen achtergelaten.


Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
Sodermitter op kindje! Begrijp jij je Elsevier tekst wel? altijd maar in een cirkel blijven draaien. Jij bent of  geschift of jij bent een haatzaaier!
Amazigh ben ik. En ik ga niet iedere seconde het bewijzen, dan zou ik gek zijn.
En politiek wordt bepaald door meerdere factoren.
En ik ben hier niet om politiek te voeren. Ik heb dat niet nodig. Ik heb alle vrijheid die ik wil.
De grond van mijn voorouders bezitten wij nog; de huizen bezitten wij nog; Er is mij niet ontnomen! Dat is nou het verschil tussen mij en jouw;

Het verschil tussen jou en ik is dat ik niet hoeft te schelden om een punt te maken en jij wel.


Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
mijn bijdrage is zichtbaar Amazigh en mijn doel is om te leren en kennis door te geven.
Jouw doel is irritant zijn en zo veel mogelijk het forum te vullen met niet-amazigh zaken.

Helaas voor jou spreken de feiten wederom voor zich...

-Islam
-Jezus vzmh in de Islam
-Ahl el Bayt
-Bijzonder onderwijs in NL
-Islamitische gentleman
-Obama
-Iran
-Chakib el Khayari
-Midden-Oosten
-Westelijke Sahara

TamurtIno

Citaat van: incognito op 06/12/2009 om 21:23:58
Jij denkt zeker dat de M6 aan het hoofd staat van de makhzen.
Nee, zionisten uit Israël.

TamurtIno

Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
Ja Hij spreekt Tamazight! Hij profileert zich als Amazigh: Ja dus ( jij niet).  Hij is echt Amazigh . Jij niet ! j
En jij ??Praat jij Tamazight???  Ik heb jouw nooit betrapt opbepaalde bijdrage.
bewijs het!  in Taal rubriek, cultuur rubriek, gedichten.
Dit is ook waar.

Alle zijn topics gaan over hoe slecht Joden en westerlingen zijn.

Hadou

Citaat van: incognito op 06/12/2009 om 22:10:23

In tegenstelling tot wat jij beweert heeft Mohammed vzmh wel degelijk erfgenamen achtergelaten.
Lees wat je hier geplakt hebt nog één keer.. ooh een paar keer...
Dan zul je achterkomen dat de profeet geen erfgenamen heeft achtergelaten.
Kinderen uit zijn dochters worden in de Islam niet mee gerekend. Want die hebben andere vader.
Citeer
Het verschil tussen jou en ik is dat ik niet hoeft te schelden om een punt te maken en jij wel.


Helaas voor jou spreken de feiten wederom voor zich...

-Islam
-Jezus vzmh in de Islam
-Ahl el Bayt
-Bijzonder onderwijs in NL
-Islamitische gentleman
-Obama
-Iran
-Chakib el Khayari
-Midden-Oosten
-Westelijke Sahara
Welke topic heb jij nou geopend om het Tamazight taal te doen verbeteren?
Welke topic heb jij besteed aan Amazigh cultuur?

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 09/12/2009 om 21:11:41
Lees wat je hier geplakt hebt nog één keer.. ooh een paar keer...
Dan zul je achterkomen dat de profeet geen erfgenamen heeft achtergelaten.
Kinderen uit zijn dochters worden in de Islam niet mee gerekend.

Blijkbaar is jouw kennis over de Islam net zo beperkt als jouw kennis over de Marokkaanse politiek!

Hadou

Citaat van: incognito op 09/12/2009 om 21:41:00
Blijkbaar is jouw kennis over de Islam net zo beperkt als jouw kennis over de Marokkaanse politiek!
Profeet heeft geen erfgenamen achtergelaten !!
al zijn zonen zijn ongehuwd gestroven.
Zijn dochters-zonen hebben andere vaders.


Ik weet meer over de islam dan jij!

Jochie! ik lul jouw zo uit.

Señor Canardo

Ik weet in ieder geval wel dat het gebruik van scheldwoorden, de Profeet en Allah in dezelfde zin absoluut niet islamitisch is. >

Citaat van: Hadou op 06/12/2009 om 21:52:27
Iedere LUL weet dat profeet geen zonen heeft achtergelaten! iedere lul weet dat de profeet geen erfgename heeft aangewezen. iedere lul weet dat de profeet een boodschap heeft verkondigd om mensen te doen geloven in één God.

Hadou

Citaat van: incognito op 09/12/2009 om 22:26:01
Ik weet in ieder geval wel dat het gebruik van scheldwoorden, de Profeet en Allah in dezelfde zin absoluut niet islamitisch is. >

Moet ik mij netjes uitdrukken?
Ik weet meer over de Islam dan jij. Dat ik mij zo uitdruk is voor mijn rekening.
Maar ja .. de inhoud gaat begrijp jij niet.

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 09/12/2009 om 22:31:24
Moet ik mij netjes uitdrukken?

Als je respect hebt voor de Islam wel.