Opstand van Rif tegen Arabische machthebbers.

Gestart door TamurtIno, 06/09/2009 om 10:11:02

Hadou

#120
Citaat van: incognito op 10/12/2009 om 18:23:24
Als M6 volgens jou een mens van vlees en bloed is, waarom gedraag jij je dan zo onderdanig en slaafs tegenover hem en zijn mannetjes?
zo zo.  wat een haat tegen over een staatshoofd.

waarom haat jij hem?

Hadou

#121
Citaat van: Azghar op 10/12/2009 om 16:53:13
adoptie is verboden in de Islam..
deze  ayath heeft een einde gemaakt aan de adoptie = التبني

من المجمع عليه أن آية ( ماكان محمد أبا أحد من رجالكم ... ) نزلت في زيد بن حارثة الذي رباه النبي صلى الله عليه وآله ، وكان يعرف بابم محمد ، فأبطل الله بها عادة العرب في التبني
..


adoptie is niet verboden.

Azghar

Citaat van: Hadou op 10/12/2009 om 21:25:43
adoptie is niet verboden.

wil graag bewijzen zien...

zou jij het  geen probleem vinden dat de geadopteerde jongetje  die  nu 18 jaar is  geworden samen met je dochter   thuis  woont?


Hadou

Citaat van: Azghar op 10/12/2009 om 22:47:44
wil graag bewijzen zien...
¹zou jij het  geen probleem vinden dat de geadopteerde jongetje  die  nu 18 jaar is  geworden samen met je dochter   thuis  woont?

Jij hebt geschreven dat adoptie volgens de Islam verboden is.
Ik corigeer je dat het niet verboden is.
Nu ga je denken...

Je kan een kind altijd adopteren. Maar je mag je naam, achternaam niet aan hem / haar binden. Plus is het verplicht om het kind tijdens opvoeding hem/ haar leert dat hij / zij niet jouw kind is.
geadopteerde kind moet eigen naam houden. indien onbekend, dan geefje hem een naam dat niet voorkomt in jouw famillie of de gemeenschap.

Hadou

indien het kind nog borstgeving nodig heeft en daardoor een zorgmoeder nodig heeft. Dan is die moeder die hem melk geeft even gelijk als zijn biologsche moeder.

profeet Muhammed vzmh heeft ook een zorgmoeder gehad.

Azghar

Citaat van: Hadou op 10/12/2009 om 23:05:03
Je kan een kind altijd adopteren. Maar je mag je naam, achternaam niet aan hem / haar binden.

hier is er dan geen sprake van adoptie, ws de  aanneming van een kind.

Ik heb het over de echte adoptie ( التبني في الإسلام ) die de Islam afkeurt .
interpreteer de volgende aya's van sourath Al-Ahzaab en laat mij weten hoe en wat..


مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ وَمَا جَعَلَ أَزْوَاجَكُمُ اللَّائِي تُظَاهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهَاتِكُمْ وَمَا جَعَلَ أَدْعِيَاءكُمْ أَبْنَاءكُمْ ذَلِكُمْ قَوْلُكُم بِأَفْوَاهِكُمْ وَاللَّهُ يَقُولُ الْحَقَّ وَهُوَ يَهْدِي السَّبِيلَ {4} ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِندَ اللَّهِ فَإِن لَّمْ تَعْلَمُوا آبَاءهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَمَوَالِيكُمْ وَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ فِيمَا أَخْطَأْتُم بِهِ وَلَكِن مَّا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُكُمْ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً {5}


4. Allah heeft voor geen man twee harten in zijn binnenste gemaakt, noch heeft Hij uw vrouwen van wie gij wegblijft door haar moeder te noemen, tot uw moeders gemaakt, noch heeft Hij uw aangenomen zonen tot uw (werkelijke) zonen gemaakt. Dat is slechts een woord dat men uit, maar Allah spreekt de waarheid, en Hij wijst de weg.

5. Noemt hen bij hun vaders naam dat is billijker in de ogen van Allah. Maar als gij hun vader niet kent, dan zijn zij uw broeders in het geloof en uw vrienden, en er is geen zonde voor u in datgene waarin gij u vergist, maar wel in hetgeen uw hart zich heeft voorgenomen. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Hadou

Hier over kunnen wij beter een nieuwe onderwerp ( topic) over openen.

Botermes

Citaat van: Hadou op 10/12/2009 om 23:07:52
indien het kind nog borstgeving nodig heeft en daardoor een zorgmoeder nodig heeft. Dan is die moeder die hem melk geeft even gelijk als zijn biologsche moeder.
Ekkar sini a kraamverzorgster wat kraam je nou allemaal voor onzin uit... gekke belg dat je bent.

Hadou

Citaat van: allasian op 12/12/2009 om 17:11:53
Ekkar sini a kraamverzorgster wat kraam je nou allemaal voor onzin uit... gekke belg dat je bent.
Weet jij het beter uit te leggen? Bobby?
Nee?
iwa: Qen aqemucc nec!

Botermes

Citaat van: Hadou op 12/12/2009 om 23:25:13
Weet jij het beter uit te leggen? Bobby?
Nee?
iwa: Qen aqemucc nec!
Wat is het nut om een kind te adopteren en dan het er altijd maar op blijven wijzen dat het geen familie is ? Dat is juist destructief. Wat is familie ? Wat ik onder familie versta is niet familie strict in biologische zin maar voor mij een ruimer begrip.
Familie in sociale zin vind ik veel sterker dan die in de biologische.

Hadou

#130
Citaat van: allasian op 15/12/2009 om 16:58:57
Wat is het nut om een kind te adopteren en dan het er altijd maar op blijven wijzen dat het geen familie is ? Dat is juist destructief. Wat is familie ? Wat ik onder familie versta is niet familie strict in biologische zin maar voor mij een ruimer begrip.
Familie in sociale zin vind ik veel sterker dan die in de biologische.

Misschien heb jij het niet door. Maar het is aan de orde van de dag in o.a. Arrif.
Wat jij vindt is misschien romantisch. En lief en aardig.
Maar bij aankomst van verdeling van erfgoed, dan zal die éne geadopteerde lid van die zo mooie sociale famillie, toch zijn / haar rechten verliezen. En die lieve broers en zussen zullen hem/ haar anders gaan behandelen.

En bij huwelijken worden de geadopteerden anders benaderd....

( sorry het is  Off-topic allemaal)

`SHADOW`

#131
Jongens: houd je hoofd cool! Als volwassen kerels die menen een hart voor de amazighzaak te hebben horen jullie al dat over-en-weer-schelden achterwege te laten. Het enige wat we hiermee bewerkstelligen is dat amazighforum wordt gedegradeerd tot een ruimte waar men zijn/haar ongenoegens uit en dierlijke instincten laat zegevieren. Probleem van velen van ons  is dat we in grote lijnen denken, maar in details leven. laten we ons beperken tot de topics en niet elke keer uitweiden over zaken die er niets mee van doen hebben. desnoods open een nieuwe topic.  Betreft al dat schelden; Vergissingen maken doet iedereen, het is menselijk, maar zoals cicero ooit zei; vergissen is menselijk, in die vergissing volharden is idioot.  Je intelligentie is hoog wanneer je in staat bent om twee bijtende gedachten in je geest vast te houden, die lijnrecht tegenover elkaar staan en toch redelijk te blijven denken zonder te vervallen in kinderlijk c.q. dierlijk gedrag.
Dit is niet naar 1 bepaald persoon gericht. wie de schoen past trekke hem aan  ;)