Vechten tegen de Bierkaai

Gestart door Señor Canardo, 22/08/2009 om 15:17:23

Señor Canardo

#270
Ook de Zuid-Afrikaanse huursoldaten zullen net als Olmert moeten oppassen dat ze geen rechtzaak aan hun broek krijgen voor hun aandeel in de gepleegde oorlogsmisdaden tegen de Palestijnen in Gaza. >




Zuid-Afrikaanse soldaten vochten in Gaza

Zuid-Afrikanen vochten met het Israëlische leger in Gaza. Dat zeggen Zuid-Afrikaanse advocaten. Ze willen hun landgenoten voor de rechter brengen voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

De advocaten vertegenwoordigen twee civiele organisaties in Johannesburg, The Media Review Network en de Palestinian Solidarity Alliance. Omdat Zuid-Afrika het Verdrag van Rome heeft ondertekend, kunnen ze de Zuid-Afrikaanse soldaten in theorie in hun eigen land voor de rechter brengen.

De advocaten zeggen dat het recente VN-rapport over de Gaza-oorlog de weg geëffend heeft voor hun zaak. Het rapport werd opgesteld door de gereputeerde Zuid-Afrikaanse rechter Richard Goldstone. Goldstone kreeg in zijn eigen land een heldenstatus met zijn onderzoek naar de brutaliteit van de veiligheidsdiensten van het apartheidsregime begin jaren negentig.

De advocaten zijn allemaal moslims maar ze ontkennen dat ze dat ze zaak enkel hebben aangenomen om hun geloofsgenoten te verdedigen. “Dit is niet iets tussen moslims en joden. Geen enkele religie aanvaardt het doden van onschuldige mensen. Geen enkele religie aanvaardt het doden van 1400 mensen, of het gebruik van witte fosfor op een burgerbevolking”, zegt woordvoerder Feroze Boda.

Meer dan geruchten

“In Zuid-Afrika zijn er altijd geruchten geweest dat Zuid-Afrikanen in het Israëlische leger gevochten hebben”, zegt Boda. De advocaten trokken eerder dit jaar naar Gaza en Egypte en verzamelden daar getuigenissen van VN-medewerkers, mensenrechtenorganisaties, journalisten en artsen.

Ze overhandigden dat materiaal aan politie en parket in Zuid-Afrika. Het bevat bewijzen dat Zuid-Afrikanen bij de gevechten in Gaza betrokken waren, zeggen ze. “We hebben ongeveer 75 Zuid-Afrikanen geïdentificeerd waarvan we menen dat ze op een gegeven moment in het Israëlische leger gediend hebben”, zegt Boda.

De advocaten zeggen dat sommige bewijzen op openbare pagina’s van sociale netwerksites zoals Facebook staan. Daar zijn talrijke foto’s te vinden van Zuid-Afrikanen in Israëlisch uniform die trots hun wapens tonen. Onder de foto’s staat teksten als: “Dit zijn de geschenken die we de inwoners van Gaza dagelijks sturen.”

De advocaten krijgen advies van een ander Zuid-Afrikaans juridisch zwaargewicht, John Dugard, voormalig VN-rapporteur voor mensenrechten.

Ook al worden de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid niet bewezen, de soldaten kunnen vervolgd worden omdat ze voor een buitenlands leger gevochten hebben zonder de uitdrukkelijke toestemming van de regering.

2 November 2009

Imran Garda; IPS(RP)

http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=26573


Ps. Klik hier om het verslag van el Jazeera te bekijken.

Nech

#271
Citaat van: incognito op 24/10/2009 om 01:45:14
Een helpende hand II

- Boycot Israelische producten.











Zijn dit de enige Joodse bedrijven in de wereld?
volgens mij zijn 99 % van de bedrijven in de wereld van de Joden. De rest heeft een Jood als directeur.

Alle deze Joodse bedrijven betalen miljarden aan de westerse overheden. Deze overheden geven vervolgens miljarden aan islamitische wereld.  Van deze zionistische geld leven moslims in de wereld. Zelfs je uitkering is het geld van zionisten.

Als je een man bent met principes, dan  moet je niet alleen moslims vragen om Joodse bedrijven te boycotten maar ook hun geld. Begin met jezelf en ga morgen naar het gemeentehuis en zeg tegen ze dat je geen uitkering wilt ontvangen omdat het Joodse geld is.  Je moet niet alleen man zijn van heftige woorden, maar ook van heftige daden. Geeft je uitkering terug aan de zionistische bedrijven.



Señor Canardo

#272
Citaat van: Nech op 04/11/2009 om 01:28:43
Als je een man bent met princeps, dan moet je niet alleen moslims vragen om Joodse bedrijven te boycotten maar ook hun geld.

Jij mij lere wat princeps zijn, Ok?

Nech

Citaat van: incognito op 04/11/2009 om 01:58:15
Jij mij lere wat princeps zijn, Ok?

Typisch congonito!
Hij ontwijkt antwoorden en gaat hij muggenziften wanneer hij een olifant ziet naderen.

Het is "principes" en laat ons weten wanneer je jouw uitkering terug geeft aan het staat. Vergeet ook niet dat alle spullen die je hebt, zijn van zionisten. Voeg daden bij woorden en gooi alles wat je thuis hebt naar buiten. Alles is van joden, zionisten en hun aanhangers.  Palestijnen en Saoediers produceren 0,0000.

Señor Canardo

#274
Citaat van: Nech op 04/11/2009 om 10:02:49
Typisch congonito!
Hij ontwijkt antwoorden en gaat hij muggenziften wanneer hij een olifant ziet naderen.

Het is "principes" en laat ons weten wanneer je jouw uitkering terug geeft aan het staat. Vergeet ook niet dat alle spullen die je hebt, zijn van zionisten. Voeg daden bij woorden en gooi alles wat je thuis hebt naar buiten. Alles is van joden, zionisten en hun aanhangers.  Palestijnen en Saoediers produceren 0,0000.

Sowieso, neem ik nix aan van een Farizeeër, zoals jij, die het historisch verloop van de Palestijnse kwestie verdraait en bagatelliseert.

Maar dat neemt niet weg dat jij iets heel wezenlijks aanstipt wat betreft de algehele belangenverstrengeling van het Westen en het politiek zionisme. Woonachtig in Nederland, ontkomt men er gewoon niet aan de zionistische oorlogsindustrie en of dit nu gebeurt via de belastingen die je betaalt aan de Nederlandse staat of via de goedkope boodschappen die je bij de Aldi doet; van elke euro die men uitgeeft in Nederland komt hoedanook een deel terecht bij het Israelisch leger.

Dit is niet iets wat ik kan uitbannen of afschaffen - hoe graag ik dat zou willen, aangezien er genoeg consumenten en politici rondlopen in Nederland die niet weten hoe bepaalde consumptiegoederen geproduceerd worden en welke geldstromen daar allemaal mee gemoeid zijn. In de meeste gevallen willen ze het niet eens weten, want zalig zijn de onwetenden en de trendvolgers. Voor alle andere mensen die niet onwetend willen blijven of blindelings een markttrend volgen is het onderzoek van het Britse bedrijf Innovative Minds van groot belang, aangezien elke euro of dirham die besteed wordt aan zionistische consumentengoederen, uiteindelijk als een kogel afgevuurd zal worden op onschuldige Palestijnen. Het kopen van deze consumentengoederen staat dus gelijk aan steun voor tirannie, bezetting en agressie.

matou

Citaat van: incognito op 14/09/2009 om 21:09:14
Nog een paar dagen dan is Ramadan voorbij en dan beloof ik je dat ik het rustig aan ga doen.


yeah right!

Señor Canardo

#276
Naar aanleiding van mijn vorige post waar ik de financiering van het Israëlisch leger ter sprake heb gebracht wil ik wijzen op een interessant krantenartikel uit België. In dit artikel weigert een Belg namelijk een deel van zijn belastingen te betalen, aangezien dat deel gebruikt zal worden voor het leger. En daar is hij het niet mee eens - groot gelijk heeft ie - en hij hoopt dan ook via de rechter zijn gelijk te halen. >


Man weigert oorlog te sponsoren

Jan Hellebaut daagt de Belgische staat voor de rechter omdat hij niet wil dat zijn belastinggeld naar het leger gaat. Hellebaut betaalt al jaren slechts 92,7 procent van zijn belastingen. De Antwerpse onderwijzer becijferde dat er per hoofd van de bevolking 350 euro of 7,3 procent van de directe belastingen naar Defensie gaat.

Dat deel van zijn belastingen betaalt hij aan een vredesbelastingfonds. Hellebaut probeert die regeling nu te laten erkennen. Volgens hem moeten Belgen de keuze hebben waaraan hun belastinggeld wordt besteed. Die keuze is volgens Hellebaut vergelijkbaar met degene die Belgische mannen hadden toen de legerdienst nog verplicht was.

'Vandaag dwingt de staat ons om fiscale soldaten te zijn', aldus Hellebaut. Hij wijst erop dat toen de legerdienst nog bestond gewetensbezwaarden de mogelijkheid hadden om voor burgerdienst te kiezen. Hellebaut en zijn advocaat hebben aan het Brusselse hof van beroep gevraagd om een prejudiciële vraag over de zaak te stellen aan het Grondwettelijk Hof. Het hof van beroep doet daarover op 9 december uitspraak.

4 November 2009

http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/man-weigert-oorlog-te-sponsoren/site72-section24-article42000.html



Arrest in zaak van ‘fiscale deserteur’ uitgesteld

BRUSSEL - De uitspraak in beroep in het proces van Jan Hellebaut, de man die omwille van gewetensbezwaren weigert belastingen te betalen, is uitgesteld naar januari. Dat deelt Hellebaut zelf mee.

Hellebaut daagde onlangs de Belgische staat voor de rechter omdat hij niet wil dat zijn belastinggeld naar het leger gaat. Sinds 1993 betaalt Hellebaut consequent slechts 92,7 procent van zijn belastingen. De Antwerpse onderwijzer becijferde immers dat er per hoofd van de bevolking 350 euro oftewel 7,3 procent van onze directe belastingen naar defensie gaat.

Het arrest van het Hof van Beroep van Brussel werd vandaag verwacht, maar wordt wegens ziekte van de voorzitter uitgesteld, wellicht tot 13 januari, aldus Hellebaut.

9 December 2009

De Standaard

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20091209_061

Señor Canardo

Soms schaam ik me inderdaad dood dat ik als Nederlandse staatsburger vertegenwoordigd wordt door de hypocriete Balkenellende-regering. Wel het beeld oproepen dat kabinet-Balkenende IV staat voor de rechtvaardige en eerlijke zaak, maar ondertussen wel tegen een onafhankelijk rapport over de oorlogsmisdaden van Israel stemmen... >

VN bevestigen rapport over oorlogsmisdaden in Gaza

NEW YORK, 6 november 2009 (IPS) - De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft gisteren (donderdag) het Goldstone-rapport over de oorlogsmisdaden in Gaza goedgekeurd. Dat gebeurde met een overweldigende meerderheid van stemmen. Het 575 pagina’s tellende rapport van de Zuid-Afrikaanse rechter Richard Goldstone werd vorige maand al goedgekeurd door de VN-Mensenrechtenraad in Genève. Gisteren in New York stemden 114 leden voor het rapport, 18 tegen, met 44 onthoudingen.

Bij de 18 landen die tegenstemden bevonden zich de Verenigde Staten, Australië, Canada, Duitsland, Nederland en Israël. Bij de onthoudingen Groot-Brittannië, Frankrijk, Noorwegen, Zweden, Spanje, Luxemburg, Nieuw-Zeeland, Denemarken en Griekenland. De Algemene Vergadering verzocht secretaris-generaal Ban Ki-moon om binnen drie maanden de resolutie toe te passen.

De resolutie roept zowel Israëli’s als Palestijnen op om onafhankelijke onderzoeken op te starten naar de vermeende mensenrechtenschendingen tijdens het Gaza-offensief. VS-ambassadeur Alejandro Wolff noemde het Goldstone-rapport “onevenwichtig”. Dinsdag had het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden het rapport al met een overweldigende meerderheid verworpen.

Vorige maand kwam het rapport ook voor de VN-Veiligheidsraad maar door het veto van de VS werd er niet gestemd. Het rapport is het werk van een vierkoppige fact-finding-missie onder leiding van Richard Goldstone. Ze inventariseerden beschuldigingen van oorlogsmisdaden door zowel Israël als Hamas.

Tijdens 22 dagen durende Operatie Gegoten Lood in december 2008 en januari 2009 kwamen naar schatting 1400 Palestijnen om, meestal burgers. Aan Israëlische zijde vielen vier doden in het zuiden van Israël en werden negen soldaten gedood, waarvan vier door ‘friendly fire’.

6 November 2009

Thalif Deen

IPS(RP, JG)

http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=26602

matou

hou toch eens op met dat gezeik inconjo,   breek uit die starheid v jou voor een keer en laat je gevoel voor humor spreken 

http://www.youtube.com/watch?v=4m2li2ZqWOM&feature=related

Señor Canardo

Citaat van: matou op 14/11/2009 om 11:35:47
breek uit die starheid v jou voor een keer en laat je gevoel voor humor spreken 

Ok dan matou, ik zal mijn gevoel voor humor ff laten spreken. Just sit back, relax & enjoy the show... >






 






Chatt zie arif

#280
Citaat van: matou op 04/11/2009 om 23:08:47

yeah right!

Hey,Incognito...je lijkt wel een Jood,man!

Die houden zich ook nooit aan hun beloftes. Een bekende gezegde onder Chatt's (meest roomblanke Hollandse)  kindertijdvriendjes luidde: je moet nooit wedden met een Jood, ze beloven namelijk wel,maar betalen toch nooit....

Señor Canardo

Citaat van: Chatt,le Drama-TIC,Fantas-TIC. op 14/11/2009 om 15:34:15
Hey,Incognito...je lijkt wel een Jood,man!

Ik geef het toe Chatt. Ik vertoon inderdaad veel overeenkomsten met een jood >

- Ik aanbid dezelfde God
- Ik lees dezelfde religieuze literatuur
- Ik geloof in dezelfde profeten
- Ik hanteer dezelfde eetgewoonte 


En hoe zit het eigenlijk met jouw joodse overeenkomst?

Chatt zie arif

#282
Citaat van: incognito op 14/11/2009 om 15:44:29
Ik geef het toe Chatt. Ik vertoon inderdaad veel overeenkomsten met een jood >

- Ik aanbid dezelfde God
- Ik lees dezelfde religieuze literatuur
- Ik geloof in dezelfde profeten
- Ik hanteer dezelfde eetgewoonte 
- Ik hou me niet aan mijn beloften,mijn woord.... is geen flikker waerd.

En hoe zit het eigenlijk met jouw joodse overeenkomst?

Dat had ik al een keer tegen Tamza verteld.


Als ik je dat ga vertellen denkt iedereen hier da'k sexueel zwaar gefrustreerd ben.
(wie weet hebben ze daar misschien wel gelijk in,ik bedoel:wie cravet niet naar een goede beurt zo nu en dan..)


Laat maar zitten...

Señor Canardo

#283
Je bent wel een beetje anti-climax zo. Maar goed dat ben ik wel vaker gewend van jou.   

En wat betreft die valse beschuldiging aan mijn adres > ik heb mijn belofte niet gebroken.



Ps. Volgende keer beter lezen Chatt, voordat je met het vingertje gaat wijzen naar mij.

Pps. Something worth smiling for in Gaza...

Señor Canardo

En wederom laten de zionisten zien dat zij de meest hypocriete regering hebben ter wereld. >


Israël eist stop bouw Palestijns stadion

Het Israëlische leger eist dat de Palestijnen stoppen met de bouw van een voetbalstadion bij de stad Ramallah. Volgens Israël is voor de bouw van het stadion geen vergunning verstrekt, aldus de Israëlische krant Haaretz vrijdag.

De wereldvoetbalbond FIFA financierde de bouw van het stadion met het doel het voetbal in de Palestijnse gebieden te promoten. Ook Duitsland en Frankrijk stelden geld beschikbaar voor het project. Het stadion moet plaats bieden aan achtduizend toeschouwers en wordt gebouwd in Al-Bireh, niet ver van Ramallah op de Westelijke Jordaanoever. Volgens Haaretz heeft een Israëlische aannemer in samenwerking met een Nederlands bedrijf en een Palestijnse onderaannnemer het voetbalveld aangelegd.

Toestemming

In 1973 gaf Israël toestemming voor de bouw van het stadion. Het is daar nu op teruggekomen. Het gebied waarin het stadion wordt gebouwd kreeg als gevolg van de Palestijns-Israëlische vredesakkoorden midden jaren negentig een andere status. Het gebied valt nu onder toezicht van het Israëlische leger. Israël eist dat de werkzaamheden snel worden gestaakt en waarschuwt dat anders tot sloop van het stadion wordt overgegaan.

20 November 2009

ANP

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2919840.ece/Israel_eist_stop_bouw_Palestijns_stadion.html