Zakaat-al-Mal gevraagd voordat de Ramadan start !

Gestart door Moslima Anta, 19/08/2009 om 22:18:36

Moslima Anta

Wij willen graag met ons gezin gezamelijk de Ramadan maand doorbrengen. Mijn man was afgereisd naar zijn moederland omdat mijn schoonmoeder op sterven lag. Wij hebben hoge ziekenhuiskosten betaald en haar zo goed mogelijk verzorgd zodat zij insjallah in het verpleegtehuis nog even in leven mag blijven. Nu is het geld op en kan de terugreis niet voldaan worden. Wij zoeken al bijna 3 weken naar mensen die ons kunne steunen met een bijdrage. 

Nog nooit heb ik een aalmoes hoeven vragen. Sinds ik overgegaan ben tot het Moslim geloof kan ik niet meer om hulp bij mijn Nederlandse familie terecht. Het gaat totaal om een bedrag van 2250 euro.

Laat ons insjallah het nieuwe leven starten door samen te mogen komen.

Salam - salam salam

almanzah

nu de ramadan nadert, en  de moskeeën  meer moskeeganger s zal trekken  dan normaal.. lijkt mij een goede idee om moskeeën  in te schakelen voor hulp.....
ik hoop  dat je  dat bedrag snel bij elkaar  verzamelt  inchallah .

Izouran

Sterkte en Insch'Allah naderen er goede tijden voor jou en je gezin.

Awarinou

Citaat van: Hadou op 19/08/2009 om 22:25:50
mail me : naar hadou_bouhadou@hotmail.com

Help de zwakkeren, Hadou! Dat je daar intrapt, is gewoon een verslaafde met een nepverhaal. Is me ook een keer overkomen, wil niet generaliseren, maar toch. Geef dat geld lekker aan je pappa en mamma, man.

ameziane

Citaat van: Awarinou op 20/08/2009 om 11:05:37
Dat je daar intrapt, is gewoon een verslaafde met een nepverhaal. Is me ook een keer overkomen, wil niet generaliseren, maar toch.
Die achterdocht bij de Riffijnen altijd, haha...

Ergens vind ik dit verhaal ook ongeloofwaardig. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

â,¬2250 voor een ticket (voor 1 persoon) terug naar Nederland is best veel.

Moslima Anta

Citaat van: Awarinou op 20/08/2009 om 11:05:37
Help de zwakkeren, Hadou! Dat je daar intrapt, is gewoon een verslaafde met een nepverhaal. Is me ook een keer overkomen, wil niet generaliseren, maar toch. Geef dat geld lekker aan je pappa en mamma, man.

Ik had verwacht dat deze site serieuze leden betrof. Het raakt mij. Wij hebben in ieder geval al ons geld dat wij hadden aan Khaly zijn moeder gegeven om haar waardig tot haar volgende leven te laten afreizen !!!!! Maar ik vergeef het je Awarinou.

Ik geef mij over aan God, Lâ ilâha illâ - l'âhoe !

Jamm ak Salam

Samariaan

Het lijkt mij ook stug dat je 2230 nodig hebt om een enkel naar NL te kopen. Heb even gekeken, zo'n 300/400eur vertrek volgende week.

ameziane

Beste Moslima Anta,

Zakaat-al-Mal is hier niet van toepassing. Want iemand die legaal in Nederland verblijft heeft altijd een inkomstenbron.

Zakaat is echt bedoeld voor de behoeftigen in de Islamitische wereld en elders.

Moslima Anta

Citaat van: Samariaan op 20/08/2009 om 15:55:11
Het lijkt mij ook stug dat je 2230 nodig hebt om een enkel naar NL te kopen. Heb even gekeken, zo'n 300/400eur vertrek volgende week.

Broeder ik heb je zojuist een mailtje gestuurd met toelichting over hoe ik aan de 2250 euro kom.
Ticket, oude schuld moeder om reputatie zuiver te maken, verzorgingskosten verpleeghuis.
Als je iets vraagt dan blijkt het vaak anders in elkaar te steken dan dat je spontaan bedenkt wat het is.

Inchallah, komt alles komt goed.

salam- salam - salam

Moslima Anta

Citaat van: ameziane op 20/08/2009 om 15:58:44
Beste Moslima Anta,

Zakaat-al-Mal is hier niet van toepassing. Want iemand die legaal in Nederland verblijft heeft altijd een inkomstenbron.

Zakaat is echt bedoeld voor de behoeftigen in de Islamitische wereld en elders.

Beste broeder,

Wij hebben inkomsten en zijn allebei al jaren LEGAAL in Nederland.
Helaas is de inkomstenbron opgedroogd doordat wij ons tot onze nek toe in de schulden hebben gestoken om Khaly zijn familie te verzorgen en zijn moeder te eren door haar alles te geven wat zij nodig heeft.

Alles komt goed inchallah. 

Awarinou

Citaat van: ameziane op 20/08/2009 om 12:12:33
Die achterdocht bij de Riffijnen altijd, haha...

Ergens vind ik dit verhaal ook ongeloofwaardig. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

â,¬2250 voor een ticket (voor 1 persoon) terug naar Nederland is best veel.

Iwa, vind ik ook.

Awarinou

Citaat van: Moslima Anta op 20/08/2009 om 14:58:39
Ik had verwacht dat deze site serieuze leden betrof. Het raakt mij. Wij hebben in ieder geval al ons geld dat wij hadden aan Khaly zijn moeder gegeven om haar waardig tot haar volgende leven te laten afreizen !!!!! Maar ik vergeef het je Awarinou.

Ik geef mij over aan God, Lâ ilâha illâ - l'âhoe !

Jamm ak Salam

Pfff, serieuze leden. Ik heb sowiezo een hekel aan bekeerde Hollanders, zo overdreven allemaal. Je hoeft me niks te vergeven, wie ben jij? Je komt ongeloofwaardig over.

Awarinou

Citaat van: Moslima Anta op 20/08/2009 om 16:42:57
Broeder ik heb je zojuist een mailtje gestuurd met toelichting over hoe ik aan de 2250 euro kom.
Ticket, oude schuld moeder om reputatie zuiver te maken, verzorgingskosten verpleeghuis.
Als je iets vraagt dan blijkt het vaak anders in elkaar te steken dan dat je spontaan bedenkt wat het is.

Inchallah, komt alles komt goed.

salam- salam - salam

Wil je mijn rekeningen ook betalen? Zo kunnen we allemaal gaan bedelen, dit is Nederland. Ga een lening afsluiten of zo. Ik vind het zelfs erg slecht dat je je "mede-islamieten" je schulden laat afbetalen en dat je om een specifiek bedrag vraagt; daar ga je al eigenlijk.

Een bedelaar of iemand in nood vraagt niet om een concreet bedrag, maar om een bijdrage.