Zakaat-al-Mal gevraagd voordat de Ramadan start !

Gestart door Moslima Anta, 19/08/2009 om 22:18:36

ameziane

Citaat van: Moslima Anta op 20/08/2009 om 16:46:55
Beste broeder,

Wij hebben inkomsten en zijn allebei al jaren LEGAAL in Nederland.
Helaas is de inkomstenbron opgedroogd doordat wij ons tot onze nek toe in de schulden hebben gestoken om Khaly zijn familie te verzorgen en zijn moeder te eren door haar alles te geven wat zij nodig heeft.

Alles komt goed inchallah. 
Je begrijpt mijn punt niet.

Ik zal het nog een keer uit een zetten: iedereen die legaal in Nederland verblijft kan in principe niet in aanmerking komen voor de zakaat. Dat is bedoeld voor de armen die bij wijze van spreken een middagmaal hebben maar niet weten of ze 's avonds nog te eten hebben.

Dus je kunt wel om hulp vragen maar niet onder het mom van zakat- al- maal.Want dat is op jou niet van toepassing.

Bades

Ik geef mij over aan God, Lâ ilâha illâ - l'âhoe !

Jamm ak Salam

Salam - salam salam

waar leer je al deze vreemde en niet kloppende uitspraken?

gut.. wat ben jij een vrome hollandse!

Bades

Moslima Anta

Ik wil Hadou, Almazah en Izouran hartelijk danken voor hun bemoedigende woorden.
Het was mij al niet vreemd dat gemengde huwelijken anno 2009 nog steeds niet geaccepteerd en serieus genomen worden (van twee kanten overigens). Maar het is nu des te duidelijker dat de jongeren onder de 40 jaar ook nog hetzelfde denkpatroon hebben.
Competitie aangaan wie het recht heeft op een bepaalde religie... dat gaat mij te ver.
Daarvoor heb je geen toestemming nodig van wie dan ook.
Allahoe akbar.
Hij (zij) weet alleen wanneer op welk tijdstip hulp geboden wordt.
Ik ben overigens geen bekeerde Hollander maar ben vrijwillig toegetreden tot het geloof. Tevens in de Moskee ceremonieel ingewijd ten overstaan van zo'n 70 mannen.
Ps: die "onzin" uitspraken komen uit De Citadel van de Moslim/ Aanbevolen smeekbeden uit de Koran en volgens de Soenna. Geschreven en vertaald door Shaykh Al-Qatânî. Uitgever: Tasnim. 
Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen.
Vredige Ramadan toegewenst.

Awarinou

Citaat van: Moslima Anta op 20/08/2009 om 23:32:33
Ik wil Hadou, Almazah en Izouran hartelijk danken voor hun bemoedigende woorden.
Het was mij al niet vreemd dat gemengde huwelijken anno 2009 nog steeds niet geaccepteerd en serieus genomen worden (van twee kanten overigens). Maar het is nu des te duidelijker dat de jongeren onder de 40 jaar ook nog hetzelfde denkpatroon hebben.
Competitie aangaan wie het recht heeft op een bepaalde religie... dat gaat mij te ver.
Daarvoor heb je geen toestemming nodig van wie dan ook.
Allahoe akbar.
Hij (zij) weet alleen wanneer op welk tijdstip hulp geboden wordt.
Ik ben overigens geen bekeerde Hollander maar ben vrijwillig toegetreden tot het geloof. Tevens in de Moskee ceremonieel ingewijd ten overstaan van zo'n 70 mannen.
Ps: die "onzin" uitspraken komen uit De Citadel van de Moslim/ Aanbevolen smeekbeden uit de Koran en volgens de Soenna. Geschreven en vertaald door Shaykh Al-Qatânî. Uitgever: Tasnim. 
Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen.
Vredige Ramadan toegewenst.

Nee, ik neem je niet serieus en je bent wel een bekeerdë Hollander met een overdreven islamtische tic. Je draagt zeker ook een burka, bah. Ga heen en keer niet meer terug!

Moslima Anta

Citaat van: Awarinou op 21/08/2009 om 09:26:36
Nee, ik neem je niet serieus en je bent wel een bekeerdë Hollander met een overdreven islamtische tic. Je draagt zeker ook een burka, bah. Ga heen en keer niet meer terug!
Ik neem jou echt niet serieus. Ik heb al jouw reacties gezien op deze site en wat ben jij negatief. Ik denk ook gefrustreerd want je trapt werkelijk overal tegenaan. Verlate pubertijd misschien??? Ik ben een moderne vrouw draag geen burka hoor.
Bekrompen jongetje dat je bent ! ha,ha. Jammer dat je de site negatief probeert te beïnvloeden. Mij jaag je niet weg ik kan tenminste met alle culturen goed overweg en wij leren van elkaar. Blijf jij maar in je eigen werldje zitten mokken. Je bent uiteindelijk best grappig !!!

Awarinou

Citaat van: Moslima Anta op 21/08/2009 om 10:53:37
Ik neem jou echt niet serieus. Ik heb al jouw reacties gezien op deze site en wat ben jij negatief. Ik denk ook gefrustreerd want je trapt werkelijk overal tegenaan. Verlate pubertijd misschien??? Ik ben een moderne vrouw draag geen burka hoor.
Bekrompen jongetje dat je bent ! ha,ha. Jammer dat je de site negatief probeert te beïnvloeden. Mij jaag je niet weg ik kan tenminste met alle culturen goed overweg en wij leren van elkaar. Blijf jij maar in je eigen werldje zitten mokken. Je bent uiteindelijk best grappig !!!

Hee oplichter, ga ergens anders krijsen. Ik heb je oplichtingspraktijken door, bedelaar. Je zou ons niet meer met je shit lastigvallen, dus wat moet je nog, gefrustreerde burkadoos! Ga heen en kom nooit meer terug.

3ich

En hier moet men een voorbeeld van nemen hoe de moslim NIET met elkaar hoort om te gaan!

Nech

Citaat van: Awarinou op 20/08/2009 om 11:05:37
Help de zwakkeren, Hadou! Dat je daar intrapt, is gewoon een verslaafde met een nepverhaal. Is me ook een keer overkomen, wil niet generaliseren, maar toch. Geef dat geld lekker aan je pappa en mamma, man.
hahahah heb ik een keer meegemaakt.

In de Marokkaanse consulaat kwam een man uit Tanger naar mij en zocht hulp in de name van Allah. Hij zei dat hij de hele dag niet gegeten heeft en dat hij slaapt op straat.
Zielig, vond  ik hem.
Ik zei dat ik geen kleine geld heb.
Hij: Ik ga wat brood kopen en breng ik het geld terug.
Ik vertrouwde hem.

Ik gaf hem 50 Euro en ging hij naar AH zonder naar achter te kijken.

Ik liep achter hem en hield ik hem in de gaten. In AH heeft hij heel veel flesjes  bier en wijn gekocht .
Vervolgens pakte hij de metro en ging hij naar huis... mooi niet  .. ik stapte in dezelfde metro en vroeg ik mijn geld terug

matou

hier loopt er altijd iemand rond geld te vragen voor eten, en een paar meter verderop staat een dealer te wachten, als je niks geeft begint ie flink te schelden, brutaal kereltje
ik ben best bereid iemand geld te geven maar niet voor drugs

Chatt zie arif

Citaat van: Nech op 15/11/2009 om 17:10:31
hahahah heb ik een keer meegemaakt.

In de Marokkaanse consulaat kwam een man uit Tanger naar mij en zocht hulp in de name van Allah. Hij zei dat hij de hele dag niet gegeten heeft en dat hij slaapt op straat.
Zielig, vond  ik hem.
Ik zei dat ik geen kleine geld heb.
Hij: Ik ga wat brood kopen en breng ik het geld terug.
Ik vertrouwde hem.

Ik gaf hem 50 Euro en ging hij naar AH zonder naar achter te kijken.

Ik liep achter hem en hield ik hem in de gaten. In AH heeft hij heel veel flesjes  bier en wijn gekocht .
Vervolgens pakte hij de metro en ging hij naar huis... mooi niet  .. ik stapte in dezelfde metro en vroeg ik mijn geld terug

En...wat kreeg je toen terug?  een stevige en naar ik aanneem een bijna niet te tillen Albert-Hein tas gevuld met ondrinkbare euro-shopper bier en liebfrau-milch wijn ? Of kreeg je toen een half leeggedronken 0,5 liter blik bier tegen je hoofd aan?

Ik hoop het laatste...

Nech

Citaat van: matou op 16/11/2009 om 14:55:11
hier loopt er altijd iemand rond geld te vragen voor eten, en een paar meter verderop staat een dealer te wachten, als je niks geeft begint ie flink te schelden, brutaal kereltje

Die Blonde man uit Nador zwerft vaak in de omgeving van Hollandse spoor en vraagt geld.
"Allah irham babach dh jemach", zegt hij.
Ik gaf hem een keer 3 euro.
Volgende dag kwam hij met dezelfde tekst ""Allah irham babach dh jemach".

Zielig en jammer dat dit hun lot is  in het leven.

Lezer

Zakat is in het algemeen voor diegenen die in financieel nood is. Maar zakat of sadaqat aan de familieleden zijn dubbel geprezen bij Allah. En zijn verstandiger bij Mij :D

Ik heb ook hekel aan mensen die ze3ma duizenden euro's geven om moskee te bouwen of om naar gaza te versturen, terwijl hun" naastste naasten" onder armoede lijden. Dat is deels hypocriet.

De ervaring leerde me niet zomaar geld uit te geven als een "mens" erom vraagt, maar ik vind het "medeleven" als dat uitgegeven aan de juiste persoon. We hoeven geen paleizen voor god te bouwen, terwijl zijn slaven (aanbidders) in nood zijn. God is te rijk, maar het is de gewoonte van de meeste mensen om te slijmen :D