♪♪°° ITHRAN 2009 °° ♪♪

Gestart door Bades, 31/07/2009 om 01:15:13


almanzah

zelfs ithran zijn niet zo origineel meer, wat betreft melodie s

:S:S:

ik herken een paar melodies over genomen van artiesten  uit kabylie  en sous  ( misschien niet zo precies maar het is wel herkenbaar)

gegroet

Bades

Dat valt reuze mee almanzah.

hier en der in een liedje gebruikt hij wel een kabilische of sous ritme, maar dat doet de muziek geen kwaad.

Hij is juist vernieuwend, of dat dan ook goed is is weer een ander verhaal.

almanzah

Rimtes uit India  hoor je ook nog ...

maar jah  tis niet echt ene cd waar je nog jaren naar zult luisteren :)
----------------------

a3essas?? hoe zit het met Tifyur?/ komen ze ook met nieuwe album? dit jaar?

Groupe Tifyur   : band is uitgebreid met meer leden zag ik
http://www.agraw.com/modules/Video/Video-Tifyur-Al-Hoceima.php

ben echt benieuwd naar hun volgende album

Bades

Daar geef ik je wel gelijk in wat album van Ithran betreft... maar ja,

Album heb ik van forum van agraw waar ik je naam ook heb zien vallen. Het enige dat ik zie aan Tifyur is dat Iman ongelooflijk mooi is geworden en dat ze ook muziek zijn begonnen te maken.

ze hebben vast goed geluisterd naar de muziek van Izri.

abrid

#5
Ithran is een mooie cd, vooral het nummer Traghigh Xem ook wel eens gezongen door Hassan Tibarin.

Er is ook een album van Soullit uitgekomen. Verder heb ik een album van Twassen uit 2007  kunnen traceren.

abrid


Awarinou

Citaat van: almanzah op 31/07/2009 om 23:36:37
zelfs ithran zijn niet zo origineel meer, wat betreft melodie s

:S:S:

ik herken een paar melodies over genomen van artiesten  uit kabylie  en sous  ( misschien niet zo precies maar het is wel herkenbaar)

gegroet

Alsof Sous en Kabyle muziek niet origineel zou zijn, alles wat amazighmuziek is, is naar mijn mening gewoon mooi. Door andere deuntjes te gebruiken bereik je ook meer publiek. Misschien hebben Ithran wel veel Kabyle en Soussi fans, is toch alleen maar goed?