Hoofdmenu

Dibi calling Chatt!

Gestart door TheCFO, 13/07/2009 om 10:21:48

TheCFO

Kweenie helemaal Chatt, of jij nog kwalificeert als jeugd, but Tofik needs you

Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 12/07/2009 om 19:41:24
Ik woon hier,ik denk niet,ik zie met mijn eigen ogen.

Tofik Dibi doet appèl op jongeren in Marokko
Uitgegeven: 13 juli 2009 05:56
Laatst gewijzigd: 13 juli 2009 10:11

AMSTERDAM â€" De jeugd in Marokko moet in eigen land hun rechten opeisen in plaats van hun koffers te pakken om naar Europa te gaan.

Dat zegt Kamerlid Tofik Dibi van GroenLinks in een vraaggesprek met NU.nl.

Ook moet de Nederlandse overheid de regels voor het toekennen van uitkeringen aanscherpen en moet het utopische imago van Nederland in Marokko actief worden bestreden.
Met deze maatregelen moet de toestroom van Marokkaanse jongeren naar Europa, en in het bijzonder Nederland, worden ingedamd.


Ontwikkeling

"Marokko is heel erg in ontwikkeling, maar het zijn de rijken die rijker worden en de armen worden armer", aldus de in Nederland geboren Dibi.

"Het gaat juist om een eerlijke verdeling. Jongeren durven dat niet op te eisen en velen riskeren hun leven door via allerlei gammele bootjes naar Europa te varen."


Uikeringen

Dibi, wiens ouders jaren geleden naar Nederland kwamen, gaat regelmatig op vakantie naar Marokko en stelt dat vooral Nederland als het beloofde land wordt gezien.

"Als ik in Marokko op vakantie ga, is er geen enkele jongen of meisje die niet bezig is met nadenken over hoe ze Europa kunnen bereiken. Nederland wordt gezien als utopia."

"Dat heeft onder andere te maken met de uitkeringen die je hier zo zou kunnen krijgen."


Vakantie

Naast de vermeende makkelijke manier om een uitkering te krijgen dragen ook de vele vakantievierende Marokkaanse Nederlanders bij aan de aantrekkingskracht van Nederland.

"Marokkanen die vanuit Nederland naar Marokko op vakantie gaan, hebben een gehuurde bak, vette kleding en geld. Ze kunnen alles doen wat ze willen."


Strengere regels

Het Kamerlid pleit daarom voor strengere regels bij het toekennen van een uitkering.

"Mensen in Nederland moeten na een jaar een aanbod van werk door de overheid accepteren. Zo is men minder lang afhankelijk van de staat en wordt actief het verantwoordelijkheidsgevoel aangesproken om iets te gaan doen."


Imago

Daarnaast is het belangrijk dat het verkeerde imago van Nederland in Marokko wordt weerlegd. "Je krijgt geen salarisstrookje door niets te doen in Nederland. Je moet je uit de naad werken, wil je het goed hebben. Die boodschap moeten we overdragen."

Het GroenLinks-Kamerlid wil zijn steentje bijdragen aan de imagoverandering door een ingezonden stuk te schrijven voor de krant in Marokko.

"De strekking van mijn betoog is dat de Marokkaanse jeugd in eigen land hun rechten moeten opeisen in plaats van hun koffers te pakken en te emigreren."


De straat op

Dibi roept de jeugd in Marokko op de staat op te gaan en hun stem te laten horen. "Ook moeten ze journalist worden en kritische stukken gaan schrijven of lid worden van politieke partijen of organisaties."

"Als de jongeren zich verenigen, heeft de politiek geen andere keus dan te luisteren. De jeugd moet de huidige situatie niet accepteren."

http://www.nu.nl/algemeen/2040627/tofik-dibi-doet-appel-op-jongeren-in-marokko.html

Chatt zie arif

#1
Citaat van: TheCFO op 13/07/2009 om 10:21:48
Kweenie helemaal Chatt, of jij nog kwalificeert als jeugd, but Tofik needs you

Tofik Dibi doet appèl op jongeren in Marokko
Uitgegeven: 13 juli 2009 05:56
Laatst gewijzigd: 13 juli 2009 10:11

AMSTERDAM â€" De jeugd in Marokko moet in eigen land hun rechten opeisen in plaats van hun koffers te pakken om naar Europa te gaan.

Dat zegt Kamerlid Tofik Dibi van GroenLinks in een vraaggesprek met NU.nl.

Ook moet de Nederlandse overheid de regels voor het toekennen van uitkeringen aanscherpen en moet het utopische imago van Nederland in Marokko actief worden bestreden.
Met deze maatregelen moet de toestroom van Marokkaanse jongeren naar Europa, en in het bijzonder Nederland, worden ingedamd.


Ontwikkeling

"Marokko is heel erg in ontwikkeling, maar het zijn de rijken die rijker worden en de armen worden armer", aldus de in Nederland geboren Dibi.

"Het gaat juist om een eerlijke verdeling. Jongeren durven dat niet op te eisen en velen riskeren hun leven door via allerlei gammele bootjes naar Europa te varen."


Uikeringen

Dibi, wiens ouders jaren geleden naar Nederland kwamen, gaat regelmatig op vakantie naar Marokko en stelt dat vooral Nederland als het beloofde land wordt gezien.

"Als ik in Marokko op vakantie ga, is er geen enkele jongen of meisje die niet bezig is met nadenken over hoe ze Europa kunnen bereiken. Nederland wordt gezien als utopia."

"Dat heeft onder andere te maken met de uitkeringen die je hier zo zou kunnen krijgen."


Vakantie

Naast de vermeende makkelijke manier om een uitkering te krijgen dragen ook de vele vakantievierende Marokkaanse Nederlanders bij aan de aantrekkingskracht van Nederland.

"Marokkanen die vanuit Nederland naar Marokko op vakantie gaan, hebben een gehuurde bak, vette kleding en geld. Ze kunnen alles doen wat ze willen."



Het hangt ervan af wat jouw definitie van jeugd is,af en toe lees ik wel eens contact-advertenties van mensen van vijftig jaar die zich beschrijven als "levenslustige jongeman/dame".

Sinds ik hem zag wist ik dat er iets niet deugde aan hem,zijn ogen staan op een of andere manier raar in zijn hoofd,zijn oogopslag contrasteert op een vreemde manier met het frele lichaam. Het loopje naar voren in de Tweede-Kamer en de voorzichtige,haast verlegen te noemen rede die hij dan afsteekt.....


Ontwikkeling,rijken rijker en armen armer...  Dibi,kom op man,vertel me iets wat ik nog niet wist. Doe ook iets aan je ogen,doe Wouter na:koop een donkere zonnebril!(niet afzetten,ook niet tijdens je "werkzaamheden")


Ze riskeren hun leven in gammele bootjes? Jouw ouwelui hebben precies hetzelfde gedaan,een oud-neerlands gezegde luidt:een zinkend schip moet je verlaten....

Als Dibi op vakantie gaat zien ze een modieus geklede,met rare oogopslag kijkende,als een flikkertje lopende parlementarier. Geen wonder dat ze denken:WTF...,waarom zou ik dat niet kunnen?


De toestroom van kansarme Marokkaanse jongeren naar Europa,in het bijzonder Nederland moet worden ingedamd zegt meneer oogafwijking..?

Journalist worden en kritische stukken schrijven?!?!! Motherfucker,heb jij aandelen in een of andere private gevangenisbedrijf in Marokko of zo?

Vraagje aan jou CFO, wat zou jij doen als je ergens op een onvruchtbare bergstreek werd geboren? Vanaf je geboorte weet je dat je niets hoeft te verwachten van "jouw" land,het onderwijs is belabberd,de omgangsvormen primitief,hopelijk ben je kerngezond want de zorg is mensonterend,de overheid corrupt tot op het bot,bittere armoede of lange gevangenisstraffen zijn het enige wat jou wacht...


Sinds de mens bestaat zoekt hij of zij naar een beter leven voor zichzelf en naasten, ook Nederlanders zijn uitgewaaierd naar alle windstreken toen het in Nederland niet zo welvarend was. De Ieren zijn vroeger na verschillende hongersnoden en masse naar Amerika verkast,nu proberen ze de immigranten zie zich in Ierland proberen te vestigen te ontmoedigen....

Een uitkering heeft hier niets mee te maken a wolfje,de( Marokkaanse )mens is vooral bezig om een beter leven te bewerkstelligen.Toevallig is Europa het dichtstbijzijnd...


Dibi calling Chatt ? Let the fag ring,Chatt won't pick up tha phone...Biatch!


Dit verhaal doet me denken aan een mopje uit Chatt's kindertijd,and it go's a somethin' like this...

Op een dag hoort eenTurks gezin;vader,moeder,twee pubers en peuter een verhaal over een magische rivier. De rivier is een magische omdat ieder die het lukt hem over te zwemmen meteen  Nederlander wordt. Zo gezegd zo gedaan denkt Papa turk en hij gaat samen met zijn gezin op zoek naar de rivier.Na lang zoeken lukt het hem om de rivier te vinden en hij besluit terstond de rivier over te zwemmen. Hij zwemt en zwemt en na een tijdje kijkt hij tevreden vanaf de andere oever.

Mama turk springt meteen in het water en de kinderen laten er ook geen gras over groeien,eenmaal aan de overkant zien ze de achter-gebleven peuter verzuipen in het midden van de rivier.

Het gezin loopt weg,trots dat ze zich vanaf nu Nederlander mogen noemen.De moeder kijkt nog een keertje om en vraagt vader wat ze moeten doen omdat de jongste  nu langzaam aan het verdrinken is....

De vader loopt door en zegt:laat die turk toch verzuipen!!

TheCFO

#2
Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 13/07/2009 om 20:16:49
Vraagje aan jou CFO, wat zou jij doen als je ergens op een onvruchtbare bergstreek werd geboren? Vanaf je geboorte weet je dat je niets hoeft te verwachten van "jouw" land,het onderwijs is belabberd,de omgangsvormen primitief,hopelijk ben je kerngezond want de zorg is mensonterend,de overheid corrupt tot op het bot,bittere armoede of lange gevangenisstraffen zijn het enige wat jou wacht...


Sinds de mens bestaat zoekt hij of zij naar een beter leven voor zichzelf en naasten, ook Nederlanders zijn uitgewaaierd naar alle windstreken toen het in Nederland niet zo welvarend was. De Ieren zijn vroeger na verschillende hongersnoden en masse naar Amerika verkast,nu proberen ze de immigranten zie zich in Ierland proberen te vestigen te ontmoedigen....

Een uitkering heeft hier niets mee te maken a wolfje,de( Marokkaanse )mens is vooral bezig om een beter leven te bewerkstelligen.Toevallig is Europa het dichtstbijzijnd...
Onmogelijke vraag natuurlijk, want zoals jou bekend ben ik om volstrekt willekeurige redenen (als je tenminste zoals ik niet gelooft in een groter plan) hiero geboren en getogen, waardoor eigenlijk geen der door jou genoemde problemen een rol in mijn leven gespeeld heeft.
(Dat gezegd hebbende, heb ik mezelf leren kennen als nogal pragmatisch, weinig principieel en niet vreselijk heldhaftig. Dus shiften naar een ander gebied zou zeker een mogelijkheid zijn, maar ik sluit ook niet uit dat zo'n corrupt overheidsapparaat uitgelezen kansen zou bieden aan iemand met mijn vaardigheden)

Ik ben voor een ruimhartig migreerbeleid, eigenlijk wereldwijd. Maar dat komt waarschijnlijk meer door mijn romantische anti-overheidshart, dat vindt dat grenzen debiele uitvindingen zijn van mannen met pistolen, betaald door belastingrovende mannen (met wederom pistolen) dan door een scherp oog voor de werkelijkheid.

Daardoor word ik ook net als jij wat kriegel van mensen die met een goed gevuld buikje anderen oproepen de straat op te gaan of boze brieven te schrijven.

Chatt zie arif

#3



De weg van de minste weerstand kiezen meent Chatt te lezen.Beste CFO,soms lijk je verdacht veel op een mens!



Ps:onmogelijke vraag zeg je,met een beetje verbeeldingskracht en jezelf verplaatsen in een ander personage kom je al een heel eind.Jou beschouwend als fervent boekenwurm acht ik je daar een meester in.