Nadorianen zijn veliefd op de koning

Gestart door TamurtIno, 12/07/2009 om 15:04:58

Botermes

Citaat van: TamurtIno op 12/07/2009 om 15:04:58
Je gelooft jouw ogen niet wanneer je ziet wat Rifijnen posten over het bezoek van hun koning aan Nador. Wat een nederigheid en wat een slavernij.  Ik ken Rifijnen als trotse mensen. Blijkbaar zijn Nadorianen erger dan die van Agadir.
Gelukkig kom ik uit Alhocima waar we niet buigen en knielen voor een nazi Tiran die beweert dat hij heilig is en uit Saoedie-Arabie komt.
Zo voelde Osama bin Laden zich ook over de aanwezigheid van Amerikanen in zijn land.

TamurtIno

Citaat van: allasian op 12/07/2009 om 18:33:47
Zo voelde Osama bin Laden zich ook over de aanwezigheid van Amerikanen in zijn land.

Zijn er Amerikanen in SA? Dat wist ik niet

Of wil je mij vergelijken met Bin Laden en verantwoordelijk stellen voor de dood van duizenden onschuldige mensen?

Botermes

Je moet je niet laten beïnvloeden door zo'n artikeltje of video. Het is maar een moment opname. Het weergeeft niet de totale werkelijkheid. Je bent echt gevoelig voor propaganda zo te zien.

Chatt zie arif

Citaat van: TamurtIno op 12/07/2009 om 15:04:58
Je gelooft jouw ogen niet wanneer je ziet wat Rifijnen posten over het bezoek van hun koning aan Nador. Wat een nederigheid en wat een slavernij.  Ik ken Rifijnen als trotse mensen. Blijkbaar zijn Nadorianen erger dan die van Agadir.
Gelukkig kom ik uit Alhocima waar we niet buigen en knielen voor een nazi Tiran die beweert dat hij heilig is en uit Saoedie-Arabie komt.

http://www.arrifinu.net/modules/news/article.php?storyid=3662&com_mode=flat&com_order=0#comment24332


Dat is iets wat vrijwel alle dictatoriaal geregeerde volkeren gemeen hebben, dus de inwoners van Lhoceima knielen en buigen niet jegh?

Jij buigt ook als je het je beurt is om te knielen en te buigen.

Wat ik me afvraag is: hij heeft  op een prestigieuze universtiteit in Frankrijk gestudeerd en is nu koning van een armzalig achterlijk en achterbaks land. misschien is elk uitstapje in het land een ware kwelling voor hem,ik bedoel het alsmaar aanschouwen van die hysterisch schreeuwende armoedzaaiers met bedelbrieven in de hand. Altijd begeleid door een klein legertje aan Maffiose mee-eters en ja-knikkers in dure Infinity's en 7-serie BMW's.

Op een dag zag ik hem in een karavaan langsdenderen,ik stond op een verhoging en kon hem praktisch in de ogen kijken.Ik zag een moddervette en droevig kijkende man met wie ik instant-medelijden kreeg....

Dan weer in Nador,dan weer in Agadir,een oneindige kwelling...


Wees blij dat jij dat niet dagelijks mee hoeft te maken.

Botermes

#19
Er zijn heel veel mensen bij ons in beni bouayach die niet eens in hun handen klapte toen hij daar een paar jaar geleden langs kwam rijden. Alleen de fanatiekelingen worden gefotografeerd of gefilmd. Je moet niet denken dat iedereen zo hysterisch wordt als hij langskomt.

Chatt zie arif

#20
Citaat van: allasian op 12/07/2009 om 19:24:38
Er zijn heel veel mensen bij ons in beni bouayach die niet eens in hun handen klapte toen hij daar een paar jaar geleden langs kwam rijden. Alleen de fanatiekelingen worden gefotografeerd of gefilmd. Je moet niet denken dat iedereen zo hysterisch wordt als hij langskomt.

Ik woon hier,ik denk niet,ik zie met mijn eigen ogen.


Mensen zijn gedwongen om andere gedwongen mensen naar de dranghekken te rijden,de andere gedwongenen werden gewongen naar de koning te kijken.(klappen of schreeuwen is niet verplicht,je aanwezigheid volstaat)

Een chauffeur beklaagde zich toen vlak bij mijn tafel over het feit dat hij niet eens de diesel vergoed kreeg.Hij sprak er schande over dat hij wel zes "iwjagiethan"had gereden voor nop.

Na een tijdje pakte hij zijn sebsi en ging maar pertchie spelen,het leven gaat door.

De fransen zeggen:les chiens aboient,la caravane passe....


Vrije vertaling:de honden blaffen, de stoet trekt verder....

Botermes

So.. echt raar man, wat er allemaal wordt gedaan om die scene's op te zetten. Dus mischien als er geen dwang in het spel zat dat er dus dan geen hond naar de koning omkeek, bij wijze van spreken. 

Chatt zie arif

#22
Citaat van: allasian op 12/07/2009 om 19:52:50
So.. echt raar man, wat er allemaal wordt gedaan om die scene's op te zetten. Dus mischien als er geen dwang in het spel zat dat er dus dan geen hond naar de koning omkeek, bij wijze van spreken. 


Dat zou dan betekenen dat de honden niet blaffen als de stoet voorbij trekt,de stoet hoort graag de honden blaffen langs de weg...

Het voelt gewoon goed als je aanwezigheid wordt opgemerkt ,toch.....?


Botermes

well it sux als je weet dat het min of meer in scene is gezet, ten minste als je je hart op de juiste plaats heb zitten.
Mafiosi weten toch ook dat ze het respect dat ze krijgen gebasseerd is op angst en niks meer of minder. Daar kicken ze juist op.

TheCFO

Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 12/07/2009 om 19:41:24
Ik woon hier,ik denk niet,ik zie met mijn eigen ogen.


(...)

De fransen zeggen:les chiens aboient,la caravane passe....


Vrije vertaling:de honden blaffen, de stoet trekt verder....

Komt vast door Radio Tour de France en zo, maar ik moest direct aan Peter Fox denken toen ik dit las.

Ich hab den Tag auf meiner Seite ich hab Rückenwind!
Ein Frauenchor am Straßenrand der für mich singt!
Ich lehne mich zurück und guck ins tiefe Blau,
schließ die Augen und lauf einfach gradeaus


http://www.youtube.com/watch?v=gMqIuAJ92tM

Chatt zie arif

Citaat van: TheCFO op 13/07/2009 om 09:26:58
Komt vast door Radio Tour de France en zo, maar ik moest direct aan Peter Fox denken toen ik dit las.

Ich hab den Tag auf meiner Seite ich hab Rückenwind!
Ein Frauenchor am Straßenrand der für mich singt!
Ich lehne mich zurück und guck ins tiefe Blau,
schließ die Augen und lauf einfach gradeaus


http://www.youtube.com/watch?v=gMqIuAJ92tM

Ik meen een Kölch accent te horen,de zin "ich hab zwanzig kinder und eines schones frau" bevalt me wel!

TheCFO

zit op dit moment in een of andere gites in frankrijk en heb vandaag nog ff de blitz gemaakt met je franse spreekwoord. Zelfs op vakantie heb ik nog wat aan je; waarvoor dank! Flesje sancerre -zonder etiket, tis toch crisis- staat voor je klaar als je weer eens in la hollande bent.




Chatt zie arif

#27
Citaat van: TheCFO op 16/07/2009 om 19:31:38
zit op dit moment in een of andere gites in frankrijk en heb vandaag nog ff de blitz gemaakt met je franse spreekwoord. Zelfs op vakantie heb ik nog wat aan je; waarvoor dank! Flesje sancerre -zonder etiket, tis toch crisis- staat voor je klaar als je weer eens in la hollande bent.





Je raakt een gevoelige snaar bij me als je het woord Frankrijk in de mond neemt,na de aankomende maand hongerlijen ben ik in staat om absint uit de dertiende eeuw tot me te nemen.

«Dieu a créé l'alcool pour que les femmes moches baisent quand même.»
[ Coluche ] 

"Chatt denkt dat bovenstaande ook voor lelijke kerels geldt"

« Je suis capable du meilleur et du pire. Mais, dans le pire, c’est moi le meilleur »

«Le cancer, au prix que ça coûte, on n'est même pas sûr de mourir guéri.»


Mocht je een keer beluiten deze kant op te komen dan ben ik bereid je een crash-course kif roken te geven. Je hebt toch geen astma he,neem voor de zekerheid je zorgpasje met extra dekking mee.

In Marokko lachen ze je hard uit als je "crisis" zegt,hier is het crisis sinds mensenheugnis.

TheCFO

Komrij had een gelijksoortige reden om het woord midlife crisis te verachten. Het hele leven is al een crisis en extra focussen op die rond je veertigste dient geen doel.

Niet klagen maar dragen en bidden om kracht

(Het lijkt me mooi om daar aan de kust een kifcursus van je te krijgen en volgens mij levert de hedendaagse technoskunk eerder astma op dan zoiets nostalgisch als polm.)

Door je opmerking over alcohol en lelijke wijven, ook nog maar ff WC Fields:

All the men in my family were bearded, and most of the women.

A rich man is nothing but a poor man with money.

A man's got to believe in something. I believe I'll have another drink.

I am free of all prejudices. I hate everyone equally.

Chatt zie arif

#29
.