Historische dagen in Iran

Gestart door Señor Canardo, 22/06/2009 om 22:54:27

Señor Canardo

Maandagmorgen briefing (Week 31)

...Terug naar einddoel Iran, waar de “showprocessen” rond de verlopen verkiezingen van start zijn gegaan. Maar het hoofdmenu zijn niet meer de verkiezingen maar de (wederom) toenemende dreiging richting het land. Alsof het een geaccepteerd feit is wordt een eventuele Israëlische aanval op Iran’s nucleaire installaties besproken. De “toenadering” van Obama ten spijt, wordt functie en doel van de gestelde deadlines van de geste duidelijk. Niet reageren van Iran op gesprekken of “toenadering” betekent verdere isolatie.

De eerste sancties worden daarom al weer voorbereid door de Amerikanen. Dit maal een boycot op het leveren van brandstof aan Iran. En zo kijkt China het door Washington en Tel Aviv opgezette spel aan en besluit flink te investeren in Iraanse raffinage. Iran zelf wil niet meer invoeren.

Terwijl het Russische leger samen met het Iraanse militaire oefeningen uitvoert...

Donkerdoorn

http://zapruder.nl/portal/artikel/maandagmorgen_briefing_week_31/

Señor Canardo

Westerse leiders reageren mbt. tot de inauguratie van Ahmadinejad geheel in de lijn der verwachting >




Western states refuse to congratulate Ahmadinejad

With hours left until the inauguration of President Mahmoud Ahmadinejad, the US president and some of his European counterparts join Germany in refusing to congratulate the Iranian official. US President Barack Obama on Tuesday clarified Washington's stance with regards to the disputed re-election of Ahmadinejad as Iran's president. "I don't have any reason to believe we will send any letter [to congratulate the Iranian president]," White House spokesman Robert Gibbs told reporters.

French President Nicolas Sarkozy, for his part, is set to snub President Ahmadinejad after he is inaugurated on Wednesday. "There is no plan to send any message," an official at the Elysee Palace told Reuters. In addition, British Prime Minister Gordon Brown will not send a congratulatory message to Ahmadinejad, who, according to official election results, garnered almost two-thirds of the votes.

"The prime minister will not be writing to congratulate Mr. Ahmadinejad," a spokesman said on Tuesday. The political brush-offs follow an earlier snub by Germany on Monday saying that Chancellor Angela Merkel will not send a customary congratulatory letter to the Iranian official. Merkel's spokesman Klaus Vater said on Monday that "In view of the circumstances of the controversial re-election, the chancellor will not, as usual, write the customary letter of congratulation" to the Iranian president.

After the presidential poll in June, the opposition maintains that the election was "fraudulent" and calls for its annulment. Ever since the official announcement of the poll result, Iran has witnessed widespread protests as supporters of defeated presidential candidates Mir-Hossein Mousavi and Mehdi Karroubi take to the streets to protest Ahmadinejad's re-election.

Iranians across six continents have since staged numerous demonstrations in protest at the result of the vote, calling on different governments not to acknowledge Ahmadinejad as Iran's president. Iran's Guardian Council, the electoral watchdog, has disputed any allegation against the validity of the June 12 vote. The Leader of the Islamic Revolution, Ayatollah Seyyed Ali Khamenei, on Monday formally endorsed Ahmadinejad's presidency. The president is due to be sworn in by the Iranian Parliament, Majlis, for a second term on Wednesday morning.

4 August 2009

CS/MD

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=102529&sectionid=351020101

Señor Canardo

#17
Tja, dan kan Ahmadinejad ook niet anders dan zo reageren...>





Ahmadinejad 'not awaiting congratulations'

Iran's President Mahmoud Ahmadinejad has sent a strong message to the West, saying he is not awaiting their messages of recognition or congratulation. Ahmadinejad, who was declared winner in Iran's June 12 elections with two-thirds of the vote, on Wednesday took the oath of office at the country's Parliament in downtown Tehran.

"I, as the president of the Islamic Republic of Iran, swear before the holy Quran and the Iranian nation and God to be the guardian of the official religion, the Islamic Republic and the Constitution," he said during the ceremony.
In his first address during his second term, the president struck a defiant tone at 'oppressive powers' who seek to deal with the Iranian nation through 'interference and foul language'. "We will resist oppressors and try to correct the global discriminatory mechanisms in order to benefit all the nations of the world," he said.

Ahmadinejad also took a swipe at western powers, including the United States, France and Germany, for their refusal to congratulate him on his reelection. "We heard that some of the Western leaders had decided to recognize but not congratulate the new government ... Well, no one in Iran is waiting for your messages," he said. "Iranians will neither value your scowling and bullying nor will they pay attention to your smiles and greetings."

The ceremony was attended by 244 of Iran's 290 lawmakers, as the Reformist faction of the Iranian Parliament had boycotted the ceremony, Parlemannews reported. The official website of the faction added that from its 70 members only 13 had taken their seats at the Majlis, while a number also walked out as the president began his address to the parliament.

Other notable figures not present at the ceremony were former president Mohammad Khatami, the head of the Expediency Council Ayatollah Ali Akbar Hashemi-Rafsanjani and Ayatollah Mohammad-Reza Mahdavi Kani, a member of the powerful Assembly of Experts. Defeated presidential candidates, Mohsen Rezai, Mehdi Karroubi and Mir Hossein Mousavi were also absent.

5 August 2009

MT/JG/AKM

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=102593&sectionid=351020101

Hadou

Dit nieuws is ook gewoon te volgen op honderden sites en TV kanalen.
Ik hoef niet op de hoogte te zijn over Iran op amazigh.nl
Dank je wel.

Señor Canardo

Citaat van: Hadou op 06/08/2009 om 09:53:15
Dit nieuws is ook gewoon te volgen op honderden sites en TV kanalen.
Ik hoef niet op de hoogte te zijn over Iran op amazigh.nl
Dank je wel.

Ik plaats bovenstaande berichten hier op amazigh.nl voor de geïnteresseerden.

Hadou

Er zijn geen geinterseerden hier aanwezig.
hou het forum puur informatief over Amazigh zaken.
Op Ahmadinidjad.com komen geen Amazigh onderwerpen aan de pas.

Señor Canardo

#21
Citaat van: Hadou op 06/08/2009 om 14:51:24
Er zijn geen geinterseerden hier aanwezig.
hou het forum puur informatief over Amazigh zaken.

Er zijn zoveel topics op dit forum die zo op het eerste gezicht niks te maken hebben met de Amazigh-identiteit. Dat is altijd al zo geweest en zal denk ik ook altijd wel zo blijven. Daarom ben ik wel benieuwd waarom je nou opeens met het belerend vingertje naar mij gaat zitten wijzen?

Hadou

Ik wijs niet met mijn vinger op jouw alleen. Zo persoonlijk moet je het ook niet nemen.
Wij kennen elkaar niet.
En ik wijs dus ook op anderen die met verwegistan zaken hier aan komen.

Señor Canardo

#23
Citaat van: Hadou op 07/08/2009 om 09:25:45
Ik wijs niet met mijn vinger op jouw alleen. Zo persoonlijk moet je het ook niet nemen.
Wij kennen elkaar niet.
En ik wijs dus ook op anderen die met verwegistan zaken hier aan komen.

Aangezien dit mijn 2e keer is dat ik met jou verwikkeld ben in een discussie over wat wel en niet geschreven mag worden. En dat in een vrij korte tijd, wil ik er best wel een persoonlijk tintje aangeven. Dus bij deze kaatst ik de bal weer terug met de vraag >

En wat als ik met "Verweggistan" zaken blijf aankomen? 

Hadou

Wil je vriendelijk zijn om niet met die vreemde zaken te komen die niet  hier passen.
Alstublieft  ! Allah yehdiek!

Andere nieuws overspoelt mij via de schotel van de famillie en andere websites zoals nu.nl en nos.nl en rtlnieuws.
Ik word depressief van dat wereld nieuws. Jij wenst mij toch geen ziekte, hoop ik.

Señor Canardo

#25
Citaat van: Hadou op 07/08/2009 om 13:49:07
Wil je vriendelijk zijn om niet met die vreemde zaken te komen die niet  hier passen.
Alstublieft  ! Allah yehdiek!

Andere nieuws overspoelt mij via de schotel van de famillie en andere websites zoals nu.nl en nos.nl en rtlnieuws.
Ik word depressief van dat wereld nieuws. Jij wenst mij toch geen ziekte, hoop ik.

Luister eens a Hadou, wat jij van mij vraagt kan ik niet doen. Niet om jou te pesten, maar vanwege mijn eigen opvattingen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de binnenlandse politiek van Iran een zeer grote impact heeft op het beleid van de Westerse wereldleiders en hun volgzame hondjes (o.a. M6 en JP), daarom vind ik het van belang om die ontwikkelingen niet alleen maar vanuit een Westerse MSM te belichten, maar tevens ook vanuit een Iraans perspectief.

En dan kan je wel zeggen dat dat niet Amazigh genoeg is, maar dat zijn vele andere discussies op dit forum evenmin. En ook kun je zeggen dat jij er depressief van wordt, laat dan mij jou verzekeren dat het niet mijn bedoeling is om jou in het Pieter Baan te krijgen. Het enige wat ik wil is (een klein beetje) tegenwicht bieden aan al die Westerse media journalistiek - lees Westerse mindcontrol!. En daarbij kun jij mij moeilijk gaan tegenhouden toch?

Als jij echt moeite hebt met sommige posts die ik hier op amazigh.nl plaats is de oplossing simpel en eenvoudig > Don't Read It!


Señor Canardo

Maandagmorgen briefing (Week 32)

...Na een klein propaganda-offensiefje over de niet-bestaande Iraanse atoombom, de ayahtollah hoeft maar een knikje te geven en ze hebben em!, blijkt nu de reden voor de “informatie uit inlichtingenbronnen“: een nieuw Amerikaans rapport. Iran zal niet voor 2013 de mogelijkheid hebben genoeg verrijkt uranium te produceren. Daarna duurt het nog een tijdje tot ze de bom hebben. Een aardige spaak in de wielen van de “alarmisten“.

Dit zet het “deadline“ scenario van de Verenigde Staten, en gesteund door Israël, aardig onder druk. De regering Obama wil de hand reiken naar Iran, en neemt ondertussen nieuwe sanctie-wetgeving aan (AIPAC lobby), maar heeft volgens minister van Buitenlandse Zaken Clinton geen “illusies“. De havikken zien daarom een eventuele aanval (van Israël) tegen het einde van het jaar als enige “optie“ tegen het nucleaire programma.

Overigens geeft diezelfde Clinton tegen CNN toe dat de Amerikanen tijdens de mislukte Iraanse “twitter-revolutie“ verschillende groepen heeft ondersteund...

Donkerdoorn

http://zapruder.nl/portal/artikel/maandagmorgen_briefing_week_32/

ameziane

#27
De Iraniers roepen al sinds de Revolutie van 1979 'Dood aan Amerika' en 'Dood aan Israel'. Ze hebben er niets mee bereikt.

Als Soenni-moslim voel ik geen verwantschap met de Sjieten van Iran. Bepaalde geleerden vinden Sjieten zelfs kuffars.Zie de bloederige spektakels op Asjoera.

Dat eeuwige gerouw, ingegeven door de veldslag van Karabala.

Die president van hun ziet er gewoon niet uit. Hebben ze niks beters te bieden, vraag ik mij af.

Daarom zal ik nooit fan van Iran en/of Iraniers worden!

Señor Canardo

#28
Citaat van: ameziane op 12/08/2009 om 22:54:25
Die president van hun ziet er gewoon niet uit. Hebben ze niks beters te bieden, vraag ik mij af.

Daarom zal ik nooit fan van Iran en/of Iraniers worden!

Ook ieder die zijn politieke overtuigingen baseert op een schoonheidsideaal of het uiterlijk van politici, beschouw ik als een echte RE3QER AMEZIANE. Geen wonder dat die politici vandaag de dag typisch fotomodellengedrag vertonen >







Señor Canardo

Iran: Geen voorwaarden voor nucleaire gesprekken

Teheran is klaar voor de nucleaire onderhandelingen zonder voorwaarden met het Westen, werd een hooggeplaatste Iraanse nucleaire ambtenaar door de staatstelevisie geciteerd als op dinsdag gezegd te hebben.

”Gesprekken zonder voorwaarden vooraf is het belangrijkste standpunt van Iran in de onderhandelingen over de nucleaire kwestie”, werd de Iraanse gezant bij de VN nucleaire waakhond, Ali Asghar Soltanieh, geciteerd als gezegd hebbend, volgens een Reuters vertaling.

Het Iraanse televisieverslag voegde toe dat Soltanieh de bekendmaking had gemaakt op basis van "wederzijds respect" voor het Westen. Het verslag van Reuters merkte op dat Iran in het verleden soortgelijke uitspraken had gedaan.

Ondertussen, in de meest recente beoordeling, schatten ambtenaren van het VS Staatsdepartement ondanks eerdere evaluaties dat Iran niet in staat zou zijn om een nucleair wapen te ontwikkelen in de komende vier jaar.

Het Staatsdepartement citeerde een onlangs bekendgemaakt Congres document.

Volgens een vorige week gepubliceerd rapport in de Washington Post, verklaarde het State Department's Bureau of Intelligence and Research dat Iran vóór 2013 niet in staat zou zijn tot de productie van weapons-grade uranium.

19 Augustus 2009

http://rogier.zaplog.nl/zaplog/article/iran_geen_voorwaarden_voor_nucleaire_gesprekken

Oorspronkelijk artikel: www.jpost.com