Achternaam Amazigh of arabier?

Gestart door Zuiver-Amazigh, 09/06/2009 om 17:43:14

Zuiver-Amazigh

Zou je aan iemand zijn/haar achternaam kunnen zien of het een Amazigh of een arabier is?

Señor Canardo

Een achternaam kan een indicatie zijn, maar echt doorslaggevend is het allerminst.

Bades

Ik heb een franse achternaam omdat mijn opa een franse achternaam aannam toen hij in frankrijk ging wonen.


Chatt zie arif

#3
Citaat van: Zuiver-Amazigh op 09/06/2009 om 17:43:14
Zou je aan iemand zijn/haar achternaam kunnen zien of het een Amazigh of een arabier is?

Als je Bouzembou of Bouthamiqth heet of Rachid Bouaouzan (wou-iwzan) dan krijg je van Chatt meteen een Amazigh-volbloedcertificaat. Op vertoon mag men gratis zembou,thamiqth of iwzan nuttigen,alleen geldig wanneer pasen en pinksteren samenvallen in Bouayache.


Even serieus,er zijn Imazighen die geboren zijn na 1980 zonder te weten op welke dag en welke maand.Als je een keer geboortedatum 00-00-1980 ziet dan weet je hoe laat het is. Sommigen zijn gaan klagen op latere leeftijd en hebben nu 01-01-1980 bij geboortedatum gekregen.Als je het positeif bekijkt hebben die Marokkaanse autoriteiten heel veel mensen blij gemaakt,ik bedoel dat zoveel vuurwerk op je verjaardag onbetaalbaar zou zijn geweest.

We hadden niet eens een gevangenis honderd jaar geleden laat staan achternamen! Je was zoon/dochter van Mhamed ñ Hma ñ d3oush A3idar.Je had waarschijnlijk ook drie surrogaat-moeders en een echte.Hij mocht dan wel mank zijn,dat ene been deed het nog opperbest!

Het is een zooitje ongeregeld!