De Duistere Wereld van de Djinn - Rotterdam

Gestart door Tazia, 09/06/2009 om 16:12:26

Tazia



Assalamu alaikom wa rahmatullaah,

Dar-al-‘Ilm presenteert op zondag 14 juni in Rotterdam een primeur: het symposium ‘De Duistere Wereld van de Djinn’. Een wereld die verbonden is aan het onze en wier inwoners ook schepselen van Allah zijn, maar waar wij niets of nauwelijks iets van merken. Schepselen die onze huizen bewonen, ons voedsel delen en met ons meedrinken. Schepselen die onze gedachten, intenties, harten en lichamen kunnen beïnvloeden en daarmee ook onze gedragingen.

Wie zijn deze djinns precies? Waar zijn ze uit geschapen? Welke soorten zijn er? Wat is hun rol binnen deze wereld en wat is hun manier van leven? Kunnen wij met hen in aanraking komen en hoe moeten wij ons opstellen tegenover hen? Kunnen zij schade aanrichten en zo ja, hoe kunnen wij ons hiertegen beschermen? Kunnen wij door hun bezeten raken en zo ja, hoe dan? Wat is het boze oog? Wat leert de Islam hierover en hoe vindt het zijn weg in het volksgeloof?

Al deze vragen en nog veel meer zullen worden beantwoord en uitvoerig besproken tijdens het symposium. Er zal een wereld opengaan waar wij wel de notie van hebben, maar mogelijk nog niet de diepgaande kennis. Wees erbij en meld je snel aan!
           



http://www.youtube.com/watch?v=roLwmkDVuFQ&feature=channel_page

http://www.daralilm.nl

Chatt zie arif

#1
Citaat van: Tazia op 09/06/2009 om 16:12:26


Assalamu alaikom wa rahmatullaah,


Al deze vragen en nog veel meer zullen worden beantwoord en uitvoerig besproken tijdens het symposium. Er zal een wereld opengaan waar wij wel de notie van hebben, maar mogelijk nog niet de diepgaande kennis. Wees erbij en meld je snel aan!
           



http://www.youtube.com/watch?v=roLwmkDVuFQ&feature=channel_page

http://www.daralilm.nl

Chatt is erg onder de indruk van "tha house of knowledge" en zou graag wat willen weten,niet over djnoun maar over de hmmmm.... meer aardse zaken.

Is het niet raadzaam voor DAR-AL-ILM om zich eerst bezig te houden met de armoede,rechteloosheid,illusieloos materialisme,despotisme,analphabetisme,vrouwen gelijk aan een huisdier-mentaliteit die de Islamitische wereld tegenwoordig kenmerkt.

Als we met die o zo zichtbare djnoun hebben afgerekend mag je me best uitnodigen om kennis te maken met de onzichtbare.

Eerst brood en pas daarna religie en cultuur,maar in Nederland is het makkelijk om een fancy symposium te organiseren,de maag zit namelijk vol. Ik nodig je van harte uit om een symposium in de slums van Cairo of Karachi te geven. Vergeet niet om voldoende brood mee te nemen anders zit je alleen met je baardige en bedekte moslim-geleerden.

Aangezien de moslim-geleerde een voorkeur heeft voor de kleur wit en frisse schone lucht lijkt het me wel wat om een paar vrachtwagenladingen zeep te deponeren enkele dagen voor het symposium.

Veel succes nog met het verspreiden van diepgaande LHILM!


TheCFO

Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 10/06/2009 om 00:49:48
Als we met die o zo zichtbare djnoun hebben afgerekend mag je me best uitnodigen om kennis te maken met de onzichtbare.

Erg leuk geformuleerd, moest gelijk denken aan:

72
Ik geloof niet aan bovennatuurkunde, voor men my goed verklaart wat benedennatuurkunde is.
(multatuli)

Tazia

Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 10/06/2009 om 00:49:48
Chatt is erg onder de indruk van "tha house of knowledge" en zou graag wat willen weten,niet over djnoun maar over de hmmmm.... meer aardse zaken.

Is het niet raadzaam voor DAR-AL-ILM om zich eerst bezig te houden met de armoede,rechteloosheid,illusieloos materialisme,despotisme,analphabetisme,vrouwen gelijk aan een huisdier-mentaliteit die de Islamitische wereld tegenwoordig kenmerkt.

Als we met die o zo zichtbare djnoun hebben afgerekend mag je me best uitnodigen om kennis te maken met de onzichtbare.

Eerst brood en pas daarna religie en cultuur,maar in Nederland is het makkelijk om een fancy symposium te organiseren,de maag zit namelijk vol. Ik nodig je van harte uit om een symposium in de slums van Cairo of Karachi te geven. Vergeet niet om voldoende brood mee te nemen anders zit je alleen met je baardige en bedekte moslim-geleerden.

Aangezien de moslim-geleerde een voorkeur heeft voor de kleur wit en frisse schone lucht lijkt het me wel wat om een paar vrachtwagenladingen zeep te deponeren enkele dagen voor het symposium.

Veel succes nog met het verspreiden van diepgaande LHILM!



Wellicht als de massa zich wat meer in de Islam zou verdiepen, dat de kennis dan ook diepgaander zou kunnen worden. Als jij denkt dat er slechts symposia over de djinn worden gegeven, heb je je huiswerk niet goed gedaan. EN Shokran, succes hebben we niet nodig, daar zorgen wij wel voor.

Chatt zie arif

#4
Dat met die diepgaande kennis van je doet me aan een naargeestig mopje denken in de puistenkop-tijd......

De belgen besluiten om humanitair in te grijpen bij weer eens een verschrikkelijke hongersnood/burgeroorlog in donker Afrika (brave Chatt denkt Laysa),de regering besluit het slim aan te pakken en zoveel mogelijk hongerenden te helpen.

Ze sturen een transport-vliegtuig bomvol met vitamine-pillen!!

Eenmaal aangekomen drommen de hongerenden om het vliegtuig heen,als ze het etiket op de vitaminepot lezen staat er: driemaal daags in te nemen na de maaltijd.


Geen succes dan maar!


Chatt zie arif

#5
Citaat van: TheCFO op 10/06/2009 om 06:34:30
Erg leuk geformuleerd, moest gelijk denken aan:

72
Ik geloof niet aan bovennatuurkunde, voor men my goed verklaart wat benedennatuurkunde is.
(multatuli)

Oefff....

Daar heb je dat y-hoofd weer;-)