Hoofdmenu

agadir

Gestart door tachelhiet, 25/03/2009 om 11:15:36

tachelhiet

salam Azenzar,

ik ga zeker naar agadir en ook naar idaoutanane mijn familie bezoeken.
en misschien ook naar marakesh. ik kan niet wachten tot mei.....

lan ghid bezaf ne irafaan awa agema oursingh menza ait tamazirt????

azenzar_souss

Wasalaam,

Ait Tmazirt zijn overal spoorloos, lijkt soms alsof ze amper internetten ofzo. :s
Geduld.. nog ff en je zit in het warme Maruk, terwijl ik hier in dit 4-seizoenen in één dag-land blijf :( , ken je veel Ichelhijen in real life?

is rad tzrit gh'Moulay Brahim.. das ook een van mijn favo plekjes daarzo.


tachelhiet

Azul Azenzar,

nee Molay Brahim vind ik eigenlijk niet zoooo erg leuk en vooral omdat er veeel bijgeloof wordt
gepractiseerd  doordat elwali daar natuurlijk ligt.
ik ben er 1 keer geweest en heb spijt... het is volgepropt met arabieren echt achterlijk.

ik ken heeeel veel eshelhien in reallife gelukkig het is niet zo als op dit forum.
ik ben zelf van belgie dus zat  eshelhien. en jij ken jij veel eshelhien of alleen rawafa

azenzar_souss

Azul fellam a ultma,

Ahzo, maar ik bedoelde niet zo létterlijk Moulay Brahim, in de zin van die Zawija enzo :p , daar kom ik niet. Ik heb het over die regio, het landschap enz, ik kom er wel graag. Zoveel bijgeloof is er nu ook weer niet in die regio, ik ga er vaak naartoe. Maar ik snap wel wat je bedoelt als je het letterlijk over Zawija Moulay Brahim hebt.. maar dat heb je overal in marokko, dat bedoel ik niet. Tjah het is idd een verzamelplek aan het worde van 3robis.

In mijn buurt wonen toevallig een paar Ichelhijen, maar alleen onze ouders hebben contact met elkaar. Voor de rest ken ik vooral Irifijen, Ijeblijen en een paar uit Casa, Rabat enz. Niks mis mee, ik voel me overal thuis. Moest ik nu in Frankrijk wonen, of Limburg ofzo dan zou ik meerdere Ichelhijen zien maar goed, het zij zo. Het is normaal dat hier amper Ichelhijen komen, de meeste kennen het niet eens. En vele Zuiderlinge zitte op andere forums (ouarzazate.nl, marokko.nl enz). Deze site gaat vooral over Imazighen n'Arif en hun geschiedenis, cultuur enz ook andere Imazighen zijn hier welkom en af en toe lees je ook wat over hun gebieden. Ik ben hier meer om te leren over Arif. Als k met Ichelhijen wil spreken dan ga ik naar Souss fora, vooral franstallge dan. En als ik Tamazirt in Europa wil bezoeken dan ga ik ff naar Paris Nord, om er wat inkope te doen. Heb er zat familie, ben je van Limburg neghd?


tachelhiet

salam Azenzar .

ooh ik dacht dat Molay brahim alleen die zawya is sorry onvoldoende info....
ik ben maar een halve dagje gebleven en de rest was ik in emelil.

ik ben niet van limburg , ik ben 15 min van de franse grens en heb mijn ouders in Rotterdam daar ben ik geboren en opgegroeid. kun jij mij aub sites geven waarop ik eshelhien tegen kan komen want volgens mij ben ik verkeerd beland hier?????

ik ben namelijk nieuw hier en dacht dat het voor allle berberse mensen was dus niet alleen voor rewafa..

tiwensiwin agema,, groetjes

p.s ben zeker blij dat ik jou heb ontmoet hier...

iensie

azul tachelhit


ishelhin vind je hier a awtma

do sa
www.ouarzazate.nl



tachelhiet

azull iensie,

Hartelijk dank,
ik ga er zeker naar toe...

azenzar_souss

Azul fellawen,

Deze site is ook open voor alle Imazighen, maar gaat vooral over de Rif omdat de meerderheid hier uit die regio komt, maar als je Ichelhijen only forums en sites zoekt van Be en NL probeer deze dan:

soussmarokko.be
souss.nl
ouarzazate.nl
tamaynut.nl

er is ook een Souss Startkabel, k weet wel ni of die nog bestaat.. mss ff googlen
En same here, het is altijd leuk om een Ult'Tmazirt Ino tegen te komen :)

azenzar_souss

Citaat van: iensie op 30/03/2009 om 12:17:13
azul tachelhit


ishelhin vind je hier a awtma

do sa
www.ouarzazate.nl




voila, de andere Ait Tmazirt beginnen wakker te worden :d

iensie

Citaat van: azenzar_souss op 30/03/2009 om 18:59:48
voila, de andere Ait Tmazirt beginnen wakker te worden :d

at awma t han ait tmazirt efkant rbi

tachelhiet

azul Azenzar,

chokran a agema voor die adressen, ik ben er geweest maar heb geconstateerd dat het heel moeilijk is om iemand te vinden van de stad Agadir zelf. het zijn daar meestal mensen uit tengir en ouarzazat enz...maar bedankt in ieder geval.

Tanmirt ,;

p.s volgens mij moet ik naar de stad zelf om daar die mensen te ontmoeten
wat denk je.... groetjes

azenzar_souss

Azul fellam,

Ahzo, in geval van ouazazate.nl kan dat idd kloppen de meeste komen daar uit he zuid Oosten, maar soussmarokko en die andere soussfora/sites daaro zijn van Isousisijen, die vormen daar de meerderheid ge moet ze allemaal bezoeken a ultma.

Stad bezoeken bwa, lang heb je niet meer te gaan hé, vakantie is er binnenkort weer.. ey genoeg Ichelhijen zei je toch, waar zijn die Agadirio's dan 7dan jém :d

Tanmirt nm

azenzar_souss

Citaat van: iensie op 31/03/2009 om 15:38:31
at awma t han ait tmazirt efkant rbi


Manzakin agma? Mani gan dark?

abarou

hallo,

mij man komt uit aksri Immouzzer kennen julie hem  hij heet m'hand abarou

azenzar_souss

Azul & welkom Abarou,

Is je man een Atanane? Ik ken hem niet, nee. Ben je ook een Tachelhit of een andere Tamazight?

Groetjes,