Hoofdmenu

Berbers op Stormfront

Gestart door Laysa, 10/03/2009 om 00:10:00

Señor Canardo

#75
Citaat van: Amsraraf op 08/04/2009 om 18:29:59
Wat Imazighen niet begrijpen is dat in het leven altijd om macht, geld en vrouwen draait  


Just like Tony said....

http://www.youtube.com/watch?v=XJ7HZATMKBY

Amsraraf

Citaat van: RifRebel op 08/04/2009 om 20:57:38
Azul,
Ik ben t volledig eens met je conclusie.

Wat concubines betreft, dat was normaal in die tijd. Zo had je ook perzische en arabische slaven/slavinen.

Kan je me wat meer vertellen over die 12000 concubines?
Het lijkt me niet realistisch, zoveel vrouwelijke slaven. Wat zijn je bronnen? Waren het ongelovige vrouwen, of vrouwen van afvallige stammen, vrouwe van vijandige stammen??? Heb je daar details over?
Waarom lees ik nooit wat over Egyptische slavinen, het egyptische volk was een onderdanig volk vergeleken met de Imazighen. Zou t niet kunnen zijn dat de slavinen, meestal van Egyptisch of nubisch komaf zijn, hun gebied ligt ook een stuk dichterbijer dan Maghreb.

Azul,

Slavinen kwamen uit alle landen waar de arabieren de dienst uitmaakten. Van Andalusie tot Perzie. Maar de arabieren hadden een voorkeur voor Timazighin omdat zij mooie zijn, gehoorzaam en vormden geen gevaar voor de arabieren:
De moeder van de beroemde Haroen Arrashid (bekend van 1001 nacht) was berbers. Hij bleef trouw aan de arabieren. Haroen Arrashid had twee zonnen: Amin en Maamoen. de eerste had een arabische moeder de tweede een Iraanse slavin. Zij voerden strijd om de macht. Geholpen door Perzen veroverde Maamoen de macht en vervolgens is de invloed van de Perzen enorm geworden...
De moeder van Idris II was berbers (Taymoent behoorde tot de Oerba-stam) . Later  liet Idris II arabieren uit Andalusie komen en verjaagde de berbers uit de stad onder toeziende oog van zijn moeder. Nog vandaag de dag durven de arabieren niet te trouwen met vrouwen uit Turkije of Iran maar wel met berber vrouwen.

Over slavernij wil ik graag iets zeggen: in de arabische cultuur is een niet-arabier (een arabier is iemand die kan bewijzen dat hij tot een erkende arabische clan en stam  behoort. zo niet dan ben je MAWLA al spreek je klassiek arabisch als moedertaal)
is gewoon 3AJAMI. 3ajami is een soort tamme dier. Dit verklaart waarom de arabieren de niet-arabieren als slaven behandelen.

Toen de arabieren machtig waren dwongen zij de dochters van de mawla's (=gearabiseerden) om zich aan te kleden als jongens (AL-GHULAMIYET) en jongens van de mawla's werden gedwongen om zich aan te kleden als meisjes (AL-GHULMAAN)!!! die laatsten zijn vereeuwigd door de dichter Aboe Noewwas.(1)


(1) H. Fakhuri, geschiedenis van de arabische literatuur
voor meer informatie over slavernij in de islam is er een prachtige boek:
Malek Chebel (algerijn), L'esclavage en terres d'islam, Fayard, Paris 2007
ISBN :9782213630588

     

Zuiver-Amazigh

Citaat van: Amsraraf op 09/04/2009 om 18:22:21
Azul,

Slavinen kwamen uit alle landen waar de arabieren de dienst uitmaakten. Van Andalusie tot Perzie. Maar de arabieren hadden een voorkeur voor Timazighin omdat zij mooie zijn, gehoorzaam en vormden geen gevaar voor de arabieren:
De moeder van de beroemde Haroen Arrashid (bekend van 1001 nacht) was berbers. Hij bleef trouw aan de arabieren. Haroen Arrashid had twee zonnen: Amin en Maamoen. de eerste had een arabische moeder de tweede een Iraanse slavin. Zij voerden strijd om de macht. Geholpen door Perzen veroverde Maamoen de macht en vervolgens is de invloed van de Perzen enorm geworden...
De moeder van Idris II was berbers (Taymoent behoorde tot de Oerba-stam) . Later  liet Idris II arabieren uit Andalusie komen en verjaagde de berbers uit de stad onder toeziende oog van zijn moeder. Nog vandaag de dag durven de arabieren niet te trouwen met vrouwen uit Turkije of Iran maar wel met berber vrouwen.

Over slavernij wil ik graag iets zeggen: in de arabische cultuur is een niet-arabier (een arabier is iemand die kan bewijzen dat hij tot een erkende arabische clan en stam  behoort. zo niet dan ben je MAWLA al spreek je klassiek arabisch als moedertaal)
is gewoon 3AJAMI. 3ajami is een soort tamme dier. Dit verklaart waarom de arabieren de niet-arabieren als slaven behandelen.

Toen de arabieren machtig waren dwongen zij de dochters van de mawla's (=gearabiseerden) om zich aan te kleden als jongens (AL-GHULAMIYET) en jongens van de mawla's werden gedwongen om zich aan te kleden als meisjes (AL-GHULMAAN)!!! die laatsten zijn vereeuwigd door de dichter Aboe Noewwas.(1)


(1) H. Fakhuri, geschiedenis van de arabische literatuur
voor meer informatie over slavernij in de islam is er een prachtige boek:
Malek Chebel (algerijn), L'esclavage en terres d'islam, Fayard, Paris 2007
ISBN :9782213630588

     





Wat een walgelijke ZandApen!!!

Señor Canardo

Citaat van: Amsraraf op 09/04/2009 om 18:22:21
Toen de arabieren machtig waren dwongen zij de dochters van de mawla's (=gearabiseerden) om zich aan te kleden als jongens (AL-GHULAMIYET) en jongens van de mawla's werden gedwongen om zich aan te kleden als meisjes (AL-GHULMAAN)!!! die laatsten zijn vereeuwigd door de dichter Aboe Noewwas.(1)

Wat hoopten ze hiermee te bereiken?

Zuiver-Amazigh

Citaat van: incognito op 09/04/2009 om 19:40:28
Wat hoopten ze hiermee te bereiken?


Dat barbaarse gedrag zit in hun Genen!

Señor Canardo



Señor Canardo

Het is nog steeds geen bewijs dat barbaarsheid in hun DNA zit.

Het is alleen maar een (gruwelijk) bewijs voor het feit dat mensen die denken dat ze boven de wet staan kunnen vervallen in zulk onmenselijk gedrag.

Botermes

#83
Citaat van: incognito op 05/05/2009 om 18:48:23
Het is nog steeds geen bewijs dat barbaarsheid in hun DNA zit.

Het is alleen maar een (gruwelijk) bewijs voor het feit dat mensen die denken dat ze boven de wet staan kunnen vervallen in zulk onmenselijk gedrag.
Cultuurgebonden egoïsme. Dit kom je best vaak tegen in de arabische wereld. Laatst waren er ook 2 incidenten van de familie van de koning in Marokko die denken boven de wet te staan. 1 Die schiet een politieagent in de been omdat hij het als een beleding zag aangehouden te worden voor controle. 2 Een tante die de achtervolging inzet op een vrachwagen met bezine die voor iemand anders bestemd was. Ze was zo kwaad omdat de chauffeur die benzine niet aan haar wilde afstaan. Goh dat lijkt Madmax wel.

Amsraraf

Citaat van: incognito op 05/05/2009 om 18:48:23
Het is nog steeds geen bewijs dat barbaarsheid in hun DNA zit.

Het is alleen maar een (gruwelijk) bewijs voor het feit dat mensen die denken dat ze boven de wet staan kunnen vervallen in zulk onmenselijk gedrag.

Mensen als jij zullen nooit de waarheid accepteren omdat zij de islam met de arabieren associeren. 'islam is niet van de arabieren te onderscheiden' zeggen zij . en dat klopt niet.

maar toch nog een andere bewijs dat de niet-arabier (=al3ajami) mag  in de arabische cultuur behandeld worden als slaaf.

"Toen ik naar Medina ging, dacht ik naar Utopia of naar dromenland te gaan. Maar in het land zelf heb ik zo veel dingen gezien die mij tegengevallen zijn, dat ik echt verbitterd raakte.  Een andere reden voor mijn vertrek was de mentaliteit van veel Saudi's . Sommigen  misdragen zich vreselijk tegen over minderbedeelden en behandelen ze slecht. Vooral buitenlanders moesten het ontgelden, mensen uit Bangladesh werden als slaven behandeld."(*) aldus Abdul-Jabbar van de Ven


(*) S. Abbos, De moslim bestaat niet, Amsterdam 2005, p. 177

Señor Canardo

Hebben alle Arabieren dus een meerwaardigheidscomplex?

Zo ja:

Worden zij ermee geboren?
Of krijgen ze het mee van hun omgeving?

Wordt het gebaseerd op hun vroegere Arabische afstammeling?
Of wordt het gebaseerd op hun huidige sociale status?

Zo nee:

Waarom zou de ene Arabier wel normaal kunnen doen tegenover zijn medemens en de sjeik van VAE niet?

Señor Canardo

#86
Citaat van: allasian op 05/05/2009 om 20:31:11
Cultuurgebonden egoïsme. Dit kom je best vaak tegen in de arabische wereld.

Kom je die cultuurgebonden egoisme niet overal tegen in landen met een stammencultuur > Arabische, Berberse, Japanse, Germaanse landen?

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 05/05/2009 om 20:31:11
Laatst waren er ook 2 incidenten van de familie van de koning in Marokko die denken boven de wet te staan. 1 Die schiet een politieagent in de been omdat hij het als een beleding zag aangehouden te worden voor controle. 2 Een tante die de achtervolging inzet op een vrachwagen met bezine die voor iemand anders bestemd was. Ze was zo kwaad omdat de chauffeur die benzine niet aan haar wilde afstaan. Goh dat lijkt Madmax wel.

Wederom een bewijs van personen die denken dat ze boven de wet staan > dit heeft dus eerder te maken met de positie op de sociale ladder dan met genetische afkomst > hoewel ze wel hun sociale positie legitimeren adhv hun genetische afkomst

Señor Canardo

Citaat van: Amsraraf op 06/05/2009 om 13:19:26
Mensen als jij zullen nooit de waarheid accepteren omdat zij de islam met de arabieren associeren. 'islam is niet van de arabieren te onderscheiden' zeggen zij en dat klopt niet.

Ik zeg niet dat Islam niet van de Arabieren te onderscheiden is.

Niet alles wat Arabieren zeggen of doen is Islamitisch.

En niet alles wat van de Islam komt is van de Arabieren.

Maar om hoe je het ook went of keert de Islam heeft wel een hoog Arabisch gehalte, maar dat heeft weinig tot niks te maken met Arabieren van vandaag de dag.

Hadou

Citaat van: incognito op 06/05/2009 om 13:59:55
Ik zeg niet dat Islam niet van de Arabieren te onderscheiden is.

Niet alles wat Arabieren zeggen of doen is Islamitisch.

En niet alles wat van de Islam komt is van de Arabieren.

Maar om hoe je het ook went of keert de Islam heeft wel een hoog Arabisch gehalte, maar dat heeft weinig tot niks te maken met Arabieren van vandaag de dag.
De zuilen van de Islaam:
Shahada : arabische woord maar Arabieren kenden het voor de Islam niet.
A ssallat ( het gebed) : Was ook nieuw voor de arabieren, daarvoor deden ze het anders. ( het gebed is afkomstig van David tijd denk ik )
A ssauwm van Ramadan : Arabieren vastten niet.  ( David vastte wel)
Hadj ( bedevaart): opgezet door Abraham. ( hij moest Ka3ba opnieuw bouwen)
Zakaat : is ook niet arabisch. Arabieren deden niet aan collectief armoede bestrijding.

M.aw. De Islaam is niet afkomstig van Arabieren, maar van God. En God wilde dat mensen Hem aanbiedden en niet andere goden.