Kunnen Aith Wayarghel ook zingen?

Gestart door Hadou, 16/02/2009 om 22:37:15

Hadou

Citaat van: s0emia op 17/02/2009 om 17:33:06
ayt wayehger kunnen alles
behalve spreken, schrijven en zingen.

rebellion

Zegt genoeg dat je mijn vragen onwijkt. Wat een gejank

rebellion

Citaat van: Hadou op 17/02/2009 om 19:38:15
Ahh je geeft toe. Mooi!
Hebben Aith Wayarghel bepaalde vorm van cultuursuiting? Festivals, Theater, toneel, kunst?



hahahahahaha ik ga stuk, hoe zwakzinnig kun je zijn

rebellion

Citaat van: Hadou op 17/02/2009 om 19:50:44
behalve spreken, schrijven en zingen.

en dit dan haha

ik proef hier toch wel enige haat, minachting (jaloezie ja dat is het) jegens ait wayagher

een ait wayagher heeft je de les gelezen jak

Hadou

#19
Citaat van: rebellion op 17/02/2009 om 20:17:50
hahahahahaha ik ga stuk, hoe zwakzinnig kun je zijn
donder op jij; jij bent er nooit hier, dus jij hebt niets te brengen qua info over cultuur van Arif en Imazighen;
Ik ga niet op jouw gelul in, want jij zie het  als provocatie; En ik ben niet uit om te proveceren;
Ik stel simpel een vraag!
Zijn er binnen Aith Wayarghel gebied muziekanten te vinden?

rebellion

Citaat van: Hadou op 17/02/2009 om 20:22:12
donder op jij; jij bent er nooit hier, dus jij hebt niets te brengen qua info over cultuur van Arif en Imazighen;
Ik ga niet op jouw, want jij zie het  als provocatie; En ik ben niet uit om te proveceren;
Ik stel simpel een vraag!

ta rot is even gauw op, wat denk je wel dat je bent. Ik ben hier niet vaak, dan heb ik zeker wel wat in te brengen.
maar je reacties druipen van zwakzinnigheid. Blijkbaar weet je geen reet van je cultuur af of laat me zeggen van je mede riffijnen.

je provoceert, dat zie je aan je domme vragen. Als je die vragen echt meent, heb ik echt medelijden met je. Dan zou ik tegen je zeggen donder even gauw op van het forum en ga je inlezen, muziek/poezie beluisteren en leg eens contact met 'echte' mensen.


Asrem

Citaat van: Hadou op 17/02/2009 om 19:50:44
behalve spreken, schrijven en zingen.
Daar huurde wij jouw volk in a jamaqwas meshoem.
Echte mannen dansen niet en zitten niet te filosoferen over de roze wolken als jouw roze volkje!

rebellion

Citaat van: Hadou op 17/02/2009 om 20:22:12
donder op jij; jij bent er nooit hier, dus jij hebt niets te brengen qua info over cultuur van Arif en Imazighen;
Ik ga niet op jouw gelul in, want jij zie het  als provocatie; En ik ben niet uit om te proveceren;
Ik stel simpel een vraag!
Zijn er binnen Aith Wayarghel gebied muziekanten te vinden?

toch maar snel een vraag toegevoegd, alhoewel je pretendeerde dat ik niks in te brengen had, aangezien ik hier niet vaak kom (serieus even afstand van forums houden, daar wordt je dommer van. Jij bent daar het levend bewijs van)

hierbij alsnog mijn antwoord, deze zangers komen uit ait waryagher

milouda alhoceima
twatoun, 2 leden komen uit ait waryagher
fikri tissakrine
immetawen
hafid thifridjas
3abdeslam ashebar
mhand khamraoui
qosmit
najib amazigh
bene3man paar leden uit ait waryagher

daarnaast heb je humor en poezie, waaronder:

ahmed essadki
farid thuzarin

en zo heb je wel meer

kunst, theater en verenigingen genoeg in het gebied ait waryagher


E3ber_Tastite

Ik ben geen Awayegher, maar uit mijn ervaring zijn de dames van ait Wayagher hier in NL toch het meest bezig met Izran etc.. en daarbij zie ik wel een grote verschil tussen het muziek die gemaakt wordt door de mensen uit Nador en die van Hoceima, namelijk dat de muzikanten van Awayegher afkomst meer bezig zijn met gevoeliger muziek die vooral politiek, bewust beladen is en daar ben ik een liefhebber van. Neemt niet weg dat ik ook dol ben op muziek uit Nador hoor, voordat ik hier weer reacties krijg.

Ma neccin Izenayyen, wij hebben de godfather, haha de enige echte Mudrus.

Rebellious

#24
Citaat van: Hadou op 17/02/2009 om 19:50:44
behalve spreken, schrijven en zingen.
Je blijft nog steeds een kleine jongen.

Ik zal je verkeerde gedachten snel er uit knallen, lees......over spreken en schrijven, wie zijn er beter dan farid Tuzarien en ahmed assadki...en raad eens jaloerse hater lol....beide AIT WAYAGHAR en ze vertellen en dichten in het  TARIFIT (tawayaghatc), LUISTER NAAR TUZARIEN ...NEC AXMI SAWAREGH, SJAM SGHATHA, TXA AZEDJIEF GI TMOUATH, TATHA... EN geniet van HET TAWAYAGHATC ;)

E3ber_Tastite

Citaat van: RifRebel op 17/02/2009 om 22:36:02
Je blijft nog steeds een kleine jongen.

Ik zal je verkeerde gedachten snel er uit knallen, lees......over spreken en schrijven, wie zijn er beter dan farid Tuzarien en ahmed assadki...en raad eens jaloerse hater lol....beide AIT WAYAGHAR en ze vertellen en dichten in het pure TARIFIT (tawayaghatc), omdat het de perfecte taal is voor vertellen en dichten ...LUISTER NAAR TUZARIEN ...NEC AXMI SAWAREGH, SJAM SGHATHA, TXA AZEDJIEF GI TMOUATH, TATHA... EN geniet van HET TAWAYAGHATC ;)

Hay hay, chillll, wat is puur, wat is niet puur, ik vindt dat je wel wat zuiniger mag zijn met je uitspraken.

Farid Thuzarin, wasizemma zeker hed.

Rebellious

Citaat van: E3ber_Tastite op 17/02/2009 om 22:40:26
Hay hay, chillll, wat is puur, wat is niet puur, ik vindt dat je wel wat zuiniger mag zijn met je uitspraken.

Farid Thuzarin, wasizemma zeker hed.
Ik heb t aangepast broer, het was meer om hem een les te leren.

TamurtIno

#27
Zo! Stammen oorlog vind men nog steeds belangrijker.
Die Hadou is mishandeld door een Awayagher en start hier zijn oorlog. Ergens anders zwaait hij met Palestijnse vlag en mo6 noemt hij "onze koning".  Hier noemt hij zijn Rifgenoten "Ze kunnen niet spreken niet schrijven".

Dit is wat ze met "eenheid"bedoelen.

MBTiza

Hadou,

Wij gaan samen met onze stamgenoot en admin Sa3ied in conclaaf en zullen jouw account verbranden en jou voorgoed verbannen.

masanisa