het verhaal van lala bouya??

Gestart door taker3iest, 01/02/2009 om 20:39:28

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:14:08
Hhahahaah
Ik probeer serieus te zijn, maar je  komt niet echt serieus over. Het lijkt alsof je nooit in Noord-Afrika of Rif bent geweest.

Als je een Rifijns bent dan weet je toch dat Rifijnen moslims zijn. Alleen mensen uit het midden-oosten weten niets van Rif.

Zag je mensen in dorpen graven aanbidden?
Nee, je zag mensen het graf van hun dierbaren bezoeken. Sommigen gaan naar die graven en lezen ze daar Koran.


ik praat serieus met jou, ze aanbidden daar mensen. Ik weet niet of jouw kennis op het gebied van tawheed en shirk groot is, maar zo ja dan is het duidelijk te zien.

Ze verklaren die mensen in het graf als heiligen, ze vragen hun om hulp. Terwijl zij niets kunnen doen, sterker nog wie zegt dat zij als moslims gestorven zijn.

Ja de riffijnen zijn inshalah moslim, maar dat zegggen ze of dat zo is allahu-alem. Het dorpje waar ik vandaan kom is ook islamitische, alleen kom ik daar wel shirkpraktijken tegen.

en aub ga dit niet ontkennen het is een feit. Of wou je zeggen dat een zwarte kip in de naam van de heilige geen shirk is???

TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 21:21:12

Ze verklaren die mensen in het graf als heiligen, ze vragen hun om hulp. Terwijl zij niets kunnen doen, sterker nog wie zegt dat zij als moslims gestorven zijn.

Je leeft in de middel eeuwen ergens in India.

Rifijnen zagen graven nooit als goden, ook 200000 jaar geleden ook niet.

Maar als je tevreden bent wanneer je gelooft dat we hier meerdere goden hebben en dat we graven aanbidden, dan mag je dat geloven zodat je gelukkig blijft.


taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:24:51
Je leeft in de middel eeuwen ergens in India.

Rifijnen zagen graven nooit als goden, ook 200000 jaar geleden ook niet.

Maar als je tevreden bent wanneer je gelooft dat we hier meerdere goden hebben en dat we graven aanbidden, dan mag je dat geloven zodat je gelukkig blijft.



En wat ben jij een trotse amazigh? een TE trotse amazigh die de imazighen boven de islam zet, en de afgoderijpraktijken door de vingers ziet.
Zoals ik zei de bewijzen zijn er, als jij dat goedkeurt dan heb jij een probleem later. Een HEEEL GROOT probleem.

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:24:51
Je leeft in de middel eeuwen ergens in India.

Rifijnen zagen graven nooit als goden, ook 200000 jaar geleden ook niet.

Maar als je tevreden bent wanneer je gelooft dat we hier meerdere goden hebben en dat we graven aanbidden, dan mag je dat geloven zodat je gelukkig blijft.



hier plaats ik voor jou een voorbeeld, la hawla wa la quwatta illahbillah

Citaat van: allasian op 23/12/2008 om 17:55:52
Waarbij je een mes onder je kussen of matras houdt die de boze geesten verdrijft. Vooral mensen die met slechte dromen en nachtmerries te kampen hebben werden dat geadviseerd te doen. Ik heb dat jaren gedaan als kindzijnde maar later op een gegeven moment niet meer en vergeet je het gewoon. 

dit zag ik in een topic, en dit is ze3ma een traditie van de imazighen. NEE dit is ZWARE SHIRK, bijgeloof. Je pleegt hier shirk doordat je gaat geloven dat het mes je zal beschermen.

vandaar dat ik zei imazighen(niet allemaal) plegen zeker wel afgoderij

TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 21:27:35
En wat ben jij een trotse amazigh? een TE trotse amazigh die de imazighen boven de islam zet, en de afgoderijpraktijken door de vingers ziet.
Zoals ik zei de bewijzen zijn er, als jij dat goedkeurt dan heb jij een probleem later. Een HEEEL GROOT probleem.
Ik ben helemaal trots op mijn Amazigh afkomst. Hoe kom je daar bij!
Ik dacht dat je hier komt om informatie te vragen en niet om Imazighen af te kraken.  

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:30:56
Ik ben helemaal trots op mijn Amazigh afkomst. Hoe kom je daar bij!
Ik dacht dat je hier komt om informatie te vragen en niet om Imazighen af te kraken.  
ik kraak de imazighen niet af, ik ben zelf ook een tamazigh. Ik zeg alleen dat je niet moet ontkennen dat
de imazighen(niet allemaal) shirk plegen.

TamurtIno

#21
Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 21:30:29
en dit is ze3ma een traditie van de imazighen.
Als dit de traditie van Imazighen is dan doe je dat ook, toch?
Ik weet er zelf niets van, dus het is geen traditie van Imazighen.

Wist je trouwens dat mensen in Saoedie-Arabie hun kinderen genezen met vloeien en pis en buigen ze voor een kameel en vragen ze vergiffenis?
Is die ook Arabische traditie?
Ik zag op de tv Nederlanders die vergiffenis vragen aan de geest van hun opa? Is dit ook traditie van Nederlanders?


Ik snap niet hoe het komt dat Berbers in eens haters van eigen volk worden. Krijgen jullie les van een bepaalde imam?




TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 21:33:25
ik kraak de imazighen niet af, ik ben zelf ook een tamazigh. Ik zeg alleen dat je niet moet ontkennen dat
de imazighen(niet allemaal) shirk plegen.
Je bent een voorbeeld van die Imazighen die shirk plegen.


taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:35:53
Als dit de traditie van Imazighen is dan doe je dat ook, toch?
Ik weet er zelf niets van, dus het is geen traditie van Imazighen.

Wist je trouwens dat mensen in Saoedie-Arabie hun kinderen genezen met vloeien en pis en buigen ze voor een kameel en vragen ze vergiffenis?
Is die ook Arabische traditie?
Ik zag op de tv Nederlanders die vergiffenis vragen aan de geest van hun opa? Is dit ook traditie van Nederlanders?


Ik snap niet hoe het komt dat Berbers in eens haters van eigen volk worden. Krijgen jullie les van een bepaalde imam?





het is niet de haat naar de imazighen, zelf ben ik een tamazigh zoals ik zei elhamdoulilah. Het gaat mij om de afgoderij die je vaak tegenkomt. En wou jij zeggen dat jij niet bent opgevoed met die bijgeloof. Dit heb je overal, alleen halen ze het bij de imazighen door elkaar.

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:37:14
Je bent een voorbeeld van die Imazighen die shirk plegen.


leg eens uit!

en kijk uit met wat je zegt, want als ik zoals ik boven lees dat je mij als ongelovige verklaar DAN WORDT JE ZELF ONGELOVIG.