het verhaal van lala bouya??

Gestart door taker3iest, 01/02/2009 om 20:39:28

taker3iest

ik had gehoord dat zij een tamazigh konining was, zij aanbad de zon en de maan? verder had ze veel slaven ofzo en zij moesten haar vereren door het lied lalaboeya te zingen??


weet iemand hier meer over? je zou me echt blij maken

TamurtIno


taker3iest


Botermes

Duik in de geschiedenis paginas hier op het forum als je echt geïnteresseerd ben ipv jezelf hier voor schut te zetten door buitensporig om aandacht te vragen.

TamurtIno

#4
Lalla Buya  is een Amazigh koningin en was zeer geliefd bij haar eigen volk. Toen was het voor Imazighen voor mogelijk om een vrouw als koningin te hebben. Sinds "het licht en beschaving naar ons zijn geëxporteerd", is dat niet meer mogelijk.

Over haar godsdienst is niets bekend. Maar haar godsdienst  was dezelfde als die  van haar eigen volk. Degenen die tegen je zeiden dat ze zon aanbad, willen haar zwart maken zoals ze Dihya, Koseil en andere Imazighen zwart hebben gemaakt. Ze had helemaal geen slaven.

Mensen riepen Lala Buya omdat ze van haar houden en niet omdat het van haar moest. Je kunt geen mensen in hun kamer dwingen om “lala Buya te roepen”.

taker3iest

ik heb gezocht in geschiedenis alleen zonder resultaat. Heb een beetje kunnen vinden alleen wil ik er meer over lezen.

taker3iest

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 20:49:53
ik heb gezocht in geschiedenis alleen zonder resultaat. Heb een beetje kunnen vinden alleen wil ik er meer over lezen.

soekran voor je reactie
vanwaar heb je dit? want iedereen beweert wat anders.

TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 20:51:56
soekran voor je reactie
vanwaar heb je dit? want iedereen beweert wat anders.

Je moet verhalen horen van Imazighen in het dorp en niet van mensen in Nederland die Palestina aanbidden.

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 20:49:14
Lalla Buya  is een Amazigh koningin en was zeer geliefd bij haar eigen volk. Toen was het voor Imazighen voor mogelijk om een vrouw als koningin te hebben. Sinds "het licht en beschaving naar ons zijn geëxporteerd", is dat niet meer mogelijk.

Over haar godsdienst is niets bekend. Maar haar godsdienst  was dezelfde als die  van haar eigen volk. Degenen die tegen je zeiden dat ze zon aanbad, willen haar zwart maken zoals ze Dihya, Koseil en andere Imazighen zwart hebben gemaakt. Ze had helemaal geen slaven.

Mensen riepen Lala Buya omdat ze van haar houden en niet omdat het van haar moest. Je kunt geen mensen in hun kamer dwingen om “lala Buya te roepen”.



soekran voor je reactie
vanwaar heb je dit? want iedereen beweert wat anders.

(bovenstaande reactie moet voor jou zijn snap deze site nog niet helemaal)

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 20:53:38
Je moet verhalen horen van Imazighen in het dorp en niet van mensen in Nederland die Palestina aanbidden.
oke nog een vraagje, want wat me opvalt dat je hier meergodenaanbidders hebt, ik schrok ik erg van. Behoren jullie daar ook bij?


TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 20:54:41
oke nog een vraagje, want wat me opvalt dat je hier meergodenaanbidders hebt, ik schrok ik erg van. Behoren jullie daar ook bij?


Nee, mensen hier zijn bijna allemaal moslims zoals de meeste Imazighen.

Degenen die dat tegen je zeiden, zaaien haat onder Imazighen.

Men probeert al eeuwen lang Imazighen te verdelen om over ze te heersen en dat doen ze helaas met succes.

Er is geen Amazigh in de wereld die meerder goden heeft.

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 20:58:03
Nee, mensen hier zijn bijna allemaal moslims zoals de meeste Imazighen.

Degenen die dat tegen je zeiden, zaaien haat onder Imazighen.

Men probeert al eeuwen lang Imazighen te verdelen om over ze te heersen en dat doen ze helaas met succes.

Er is geen Amazigh in de wereld die meerder goden heeft.


was deze boeya voor de komst van de profeet vrede zij met hem?

TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 21:00:38
was deze boeya voor de komst van de profeet vrede zij met hem?

Volgens mij veel later.

taker3iest

Citaat van: TamurtIno op 01/02/2009 om 21:02:59
Volgens mij veel later.

die mensen hebben hebben voor een gedeelte wel gelijk over de imazighen. Kijk wat ze doen, graven aanbidden enz. Bijna in alle dorpjes waar ik ben gekomen heb ik dat gezien

TamurtIno

Citaat van: taker3iest op 01/02/2009 om 21:07:30
die mensen hebben hebben voor een gedeelte wel gelijk over de imazighen. Kijk wat ze doen, graven aanbidden enz. Bijna in alle dorpjes waar ik ben gekomen heb ik dat gezien

Hhahahaah
Ik probeer serieus te zijn, maar je  komt niet echt serieus over. Het lijkt alsof je nooit in Noord-Afrika of Rif bent geweest.

Als je een Rifijns bent dan weet je toch dat Rifijnen moslims zijn. Alleen mensen uit het midden-oosten weten niets van Rif.

Zag je mensen in dorpen graven aanbidden?
Nee, je zag mensen het graf van hun dierbaren bezoeken. Sommigen gaan naar die graven en lezen ze daar Koran.