Erdogan loop woest weg nadat zn mond gesnoerd werd.

Gestart door rifman-59, 30/01/2009 om 12:07:42

rifman-59

http://www.nuvideo.nl/algemeen/23093/turkse-premier-stormt-uit-debat.html

Erdogan is Turkse held na Davos-rel
Twingly blog zoekenJouw blog hier

ISTANBUL -  De Turkse premier Tayyip Erdogan is vrijdag bij zijn vroegtijdige terugkeer in zijn land als een held onthaald. Donderdag liep hij weg uit een verhit debat over het Midden-Oosten tijdens een economische top in het Zwitserse Davos.

Duizenden Turken haalden Erdogan vrijdag in op het vliegveld Ataturk in Istanbul. Ze droegen Turkse en Palestijnse vlaggen en scandeerden zijn naam.

Erdogan zei donderdag wellicht nooit meer terug te keren naar het jaarlijkse World Economic Forum na een harde confrontatie met de Israëlische president Peres. Erdogan leverde felle kritiek op de militaire acties van Israël in de Gazastrook. Hij stelde dat in Gaza veel doden zijn gevallen. Nadat Peres Erdogan met geheven vinger had gevraagd wat hij zou doen als elke nacht raketten op Istanbul zouden worden afgevuurd, wilde de Turkse premier opnieuw het woord nemen. Zijn betoog werd echter abrupt afgebroken. Erdogan verliet vervolgens woedend de zaal.

Peres belde vrijdagmorgen met Erdogan om de gemoederen te sussen, aldus een woordvoerster van de Israëlische president. Ze ontkende dat Peres zijn excuses heeft aangeboden.

De militante Palestijnse beweging prees Erdogan voor zijn actie. „We beschouwen zijn vertrek uit de zaal als een uiting van steun aan de slachtoffers van de door zionisten uitgevoerde Holocaust”, aldus Hamas vrijdag in een verklaring

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3124160/__Erdogan_is_Turkse_held_na_Davos-
rel__.html?p=12,1






Deze man zou k vol trots willen verwelkomen. Niet zoals onze koning mo de 6e.


Viva la turkiye!



TamurtIno

Was dit ook gebeurt als Turkije een Arabische lid was geworden zoals Tamazgha?


Asrem

De echte mannen met snor :)
Als hij het niet doet wie anders kan het doen, hun andere broeders liggen liever op hun luie ass de oliedollars op te vreten.
Turkije kan en is terecht trots op de man !

De Ottomaan

Kijk zelf naar de beelden: http://nl.youtube.com/watch?v=wp79DKuG6ic&feature=channel_page

Prachtig! Debatleider was de joodsche journalist David Ignatius en hij liet Shimon Peres 25 minuten doorzeveren terwijl onze President Erdogan en Amr Moussa slechts 12 minuten mochten praten. De President zei toen meteen ''Voor mij is Davos afgelopen'' en liep de zaal uit. De Egyptische Minister van Buitenlandse Zaken Amr Moussa omhelsde hem meteen, terwijl de overige Arabische leiders hem een daverend applaus schonken.





De President had 2 betogen. Na zijn eerste betoog werd Shimon Peres gek en antwoorde schreeuwend en met opegeheven vinger terug, 25 minuten lang. De President hield toen zijn tweede betoog, die nog kritischer was dan zijn eerste betoog, maar werd halverwege tegengehouden door debatleider David Ignatius. Enkele citaten uit President Erdogan's betoog over Israel in het algemeen:


''Het enige waar je ze over hoort praten is Hamas, Hamas en nog een Hamas. Er leven toch ook nog gewone burgers in Palestina of niet?''

''Als we altijd roepen om democratie, als we altijd voor democratie zullen zijn, als we altijd achter de democratie zullen staan, waarom wordt een democratisch gekozen partij als de Hamas dan genegeerd?''

''Vrouwen en kinderen worden gebombardeerd. Ziekenhuizen, scholen en woningen worden van de kaart geveegd. Wat deden wij? Niets, we keken alleen.''






Enkele citaten uit het 2e betoog van de President:



''Jullie zijn erg goed in het vermoorden van mensen.''

''Waarom schreeuw je? Je schreeuwt omdat je weet dat je schuldig bent. Als je onschuldig was, zou je niet gaan schreeuwen. Dat is psychologie.''

''Je bent ouder dan mij en ik heb respect voor ouderen. Anders zou ik ook gaan schreeuwen, en geloof me, mijn stem zal die van jou overtreffen.''

''Ik heb Israelische leiders gekend die champagneflessen ontkurkten en dansten terwijl ze hun tanks richting de Palestijnsche gebieden stuurden.''



Hierna werd zijn betoog afgebroken en raakte David Ignatius hem aan. De President sloeg zijn hand weg en riep ''Give me one minute lan!'' Toen hij die niet kreeg, pakte hij zijn spullen en riep ie ''Ik kom nooit meer hierheen. Voor mij is Davos afgelopen''. Hij liep de zaal uit en zijn vrouw, de First Lady van Turkije, barste in huilen uit en liep hem achterna. Alle journalisten renden hem achterna en hij kreeg applaus vanuit de zaal. In Turkije werd de President op het vliegveld door duizenden Turken met Palestijnsche vlaggen als een held onthaald. De Hamas bedankt hem en in Gaza-stad gingen 10.000 Palestijnen met foto's van President Erdogan en Turksche vlaggen de straat op.

De voorheen zo uitstekende relatie tussen Israël en Turkije lijkt sinds de aanstelling van Erdogan als President volkomen op de klippen te zijn gelopen. Recentelijk is zelfs een aanslag verijdeld, die een Dönme jood (die deel uitmaakte van de terreurorganisatie Ergenekon) op de President voorbereidde:

CiteerDe Turkse politie heeft bij huiszoeking bij kolonel Mustafa Dönmez gedetailleerde plannen gevonden om premier Erdogan te vermoorden. De documenten, waaronder een plattegrond van de plaats waar Erdogan om het leven moest worden gebracht, werden ontdekt in de omslag van de agenda van de kolonel, die vorige week werd opgepakt. Uit de documenten blijkt dat Erdogan moest worden doodgeschoten in een park, tweehonderd meter van zijn woning.

http://turksnl.net/nieuws/27069/Moordcomplot_tegen_Erdogan_in_zaak_Ergenekon.html

Azjdhiedh

ik vind het optreden van de turkse regering en de steunbetuigingen vanuit het turkse volk erg mooi. maar de turkse regering doet dit natuurlijk niet zomaar, ze hebben er het een en ander bij te winnen. toch vind ik hun opstelling mooi.

absoluut schandalig vind ik de opstelling van de arabische regimes. iedereen snapt ongetwijfeld wat ik bedoel, dus laat ik er verder maar geen woorden meer vuil aan maken

Rebellious


Ik vond Amr Moussa, vertegenwoordiger van de ''arabische Liga'' ook wel aardig kritisch tegenover israel/peres.
Maar erdogan is de man.

Bawari

Citaat van: Azjdhiedh op 31/01/2009 om 03:12:32
ik vind het optreden van de turkse regering en de steunbetuigingen vanuit het turkse volk erg mooi. maar de turkse regering doet dit natuurlijk niet zomaar, ze hebben er het een en ander bij te winnen. toch vind ik hun opstelling mooi.

absoluut schandalig vind ik de opstelling van de arabische regimes. iedereen snapt ongetwijfeld wat ik bedoel, dus laat ik er verder maar geen woorden meer vuil aan maken

Ik vind dit jammer om te horen. Erdogan zou eens naar zijn eigen land, zijn eigen grondgebied moeten bekijken. Hier worden nog steeds elke dag Koerden vermoord, verkracht en geplunderd door de Turken. Het is een situatie die elke Palestijn zou herkennen. Ik ben absoluut voor de rechten van de Palestijnen maar ik vind de opstelling van de Turken en de Turkse staat hypocriet. Hij mag eerst zijn eigen land onder controle hebben en de mensenrechten waarborgen ipv kritiek leveren op een ander land.

Dit is Koerdistan (oost turkije) en geen Isreal:


http://www.youtube.com/watch?v=m715lS_stVE
http://www.youtube.com/watch?v=_uxKmk84OiY&feature=related