Hoofdmenu

De Amazigh sarcasme

Gestart door rifman-59, 29/01/2009 om 11:33:27

rifman-59

K merk dat er veel mensen zijn die het niet bezitten of er te serieus op ingaan....


Wat vind jij er persoonlijk van? K zie soms reacties hier waar de sarcasme van af druipt....maar sommige die kijken er over heen en beginnen meteen te zagen en te boren en te vloeken? (alsof k dat nooit heb gedaan, na al die keren gebanned te zijn)

Vooral in het tamazight is er veel sarcasme of ook wel bekend als rm3eni....

Herken jij dit ook? En hoe gaat gij er mee om?

Memma

Dat is mij eigenlijk niet opgevallen. Zoals je ook wel zegt, Marokkanen staan toch bekend om hun sarcasme en zwarte humor. Ik denk dat Marokkanen er tot op een zekere hoogte wel goed tegen kunnen, zo kort zijn onze tenen weer ook niet.

Bades

ook in de gewone omgang wordt sarcasme vaak niet begrepen of gevat.

op dit forum komt er nog bij waarbij je de volgende dingen van de ander niet weet
*leeftijd(en dus verschil in kennis)
*ideolochie
*taalkennis

rifman-59

Soms lach k me hier krom. Wat een gasten....

Rme3ni is iets zeggen met een dubbele betekenis het tamazight is daar een ideaal taal voor...

(helemaal als je met mensen bent die je schaamt bijv.)

3ich

Citaat van: A3essas op 29/01/2009 om 23:19:11
ook in de gewone omgang wordt sarcasme vaak niet begrepen of gevat.

op dit forum komt er nog bij waarbij je de volgende dingen van de ander niet weet
*leeftijd(en dus verschil in kennis)
*ideolochie
*taalkennis

ff je lijstje aanvullen.

*geslacht (wat sommige blijkbaar heel belangrijk vinden om een discussie te voeren)
*welke stam komt hij/zij vandaan (idem dito)
*vriendjespolitiek (sommige kennen elkaar ook persoonlijk, dus jagen ze andere de kast op. Tamza is daar een goed voorbeeld voor! anderen worden gebanned, terwijl andere forumleden net zo lekker losgaan)
*etc, etc, etc.....