Hoofdmenu

Azulisten

Gestart door TamurtIno, 24/01/2009 om 15:20:45

TamurtIno

Hier en daar lees je sommige Berbers Imazighen  uitmaken voor Azulisten.
Azul betekent "groet".

Azulist is een scheldwoord geworden en je word uitgemaakt voor Jood of Azulist. Wie heeft het woord Azulist bedacht en wat betekent het?
Je zegt ook niet tegen Arabieren je bent slecht omdat je een Salamist bent en tegen Nederlander je bent slecht omdat je een groetist bent?

Of proberen die Berbers alles te doen om Imazighen zwart te maken?


Rebellious

Citaat van: TamurtIno op 24/01/2009 om 15:20:45
Hier en daar lees je sommige Berbers Imazighen  uitmaken voor Azulisten.
Azul betekent "groet".

Azulist is een scheldwoord geworden en je word uitgemaakt voor Jood of Azulist. Wie heeft het woord Azulist bedacht en wat betekent het?
Je zegt ook niet tegen Arabieren je bent slecht omdat je een Salamist bent en tegen Nederlander je bent slecht omdat je een groetist bent?

Of proberen die Berbers alles te doen om Imazighen zwart te maken?


groetist hahahaha lol, volgens mij ben je een Azulist of niet? Tamurtino, maar je blijft mn broertje.
Geloof je in de Islam, wees eerlijk?

TamurtIno

Citaat van: RifRebel op 24/01/2009 om 15:59:36
groetist hahahaha lol, volgens mij ben je een Azulist of niet? Tamurtino, maar je blijft mn broertje.
Geloof je in de Islam, wees eerlijk?

Ik ben moslim ja en jij niet omdat je naar bed gaat met hoertjes.

Het zou best wel kunnen dat ik een azulist ben, maar wat is dat precies?
Ben ik ook groetist en Salamist?


rifman-59

Citaat van: TamurtIno op 24/01/2009 om 15:20:45
Hier en daar lees je sommige Berbers Imazighen  uitmaken voor Azulisten.
Azul betekent "groet".

Azulist is een scheldwoord geworden en je word uitgemaakt voor Jood of Azulist. Wie heeft het woord Azulist bedacht en wat betekent het?
Je zegt ook niet tegen Arabieren je bent slecht omdat je een Salamist bent en tegen Nederlander je bent slecht omdat je een groetist bent?

Of proberen die Berbers alles te doen om Imazighen zwart te maken?



Azul betekent "sraam zhie our inou" het is een groet dat meer in de souss en slou7 gebruikt word.

Zoek het op dit onderwerp is hier vaker besproken. Je moet je ook niet zoveel van andermans woorden aantrekken, schijt aan hun!

TamurtIno

Citaat van: rifman-59 op 24/01/2009 om 18:07:43
Azul betekent "sraam zhie our inou" het is een groet dat meer in de souss en slou7 gebruikt word.

Zoek het op dit onderwerp is hier vaker besproken. Je moet je ook niet zoveel van andermans woorden aantrekken, schijt aan hun!

Het gaat niet om wat Azul betekent, maar om het uitmaken voor Imazighen voor Azulisten. Je kunt Nederlanders ook geen groetisten noemen!!!!
Hoe kwamen die Berbers op het idee om Imazighen azulisten te noemen, omdat we elkaar met Azul groeten.

Soms gebruik ik het woord Satesir ( beslama, doei). Moet ik dan ma3a Assalama zeggen, anders ben ik Satesirist?




rifman-59

Citaat van: TamurtIno op 24/01/2009 om 18:20:59

Hoe kwamen die Berbers op het idee om Imazighen azulisten te noemen, omdat we elkaar met Azul groeten.


K vat je ff niet?

RifMontana

wat is dat die azulisten???ik weet nog steeds niet waar je het over hebt

TamurtIno

Citaat van: AmazighMontana op 27/01/2009 om 17:50:43
wat is dat die azulisten???ik weet nog steeds niet waar je het over hebt
Ik weet ook niet wat Azulist betekent. Sommige berbers die tegen Imazighen zijn hebben dat woord bedacht. RefRebel weet wat dat is.
Wanneer je opkomt voor je land, volk en identniteit word je door sommige Berbers uitgemaakt voor Azulist of zionist.

Mijn vraag was dus bedoeld voor de Berbers die ons voor Azulisten uitmaken.
Waarom noemen jullie ons Azulisten?

Y.assine

Citaat van: TamurtIno op 24/01/2009 om 15:20:45
Hier en daar lees je sommige Berbers Imazighen  uitmaken voor Azulisten.
Azul betekent "groet".

Azulist is een scheldwoord geworden en je word uitgemaakt voor Jood of Azulist. Wie heeft het woord Azulist bedacht en wat betekent het?
Je zegt ook niet tegen Arabieren je bent slecht omdat je een Salamist bent en tegen Nederlander je bent slecht omdat je een groetist bent?

Of proberen die Berbers alles te doen om Imazighen zwart te maken?



Wacht wacht, zit je nou Berbers en Imazighen van elkaar te af scheiden? Het zijn synoniemen van elkaar! Volgens mij ben je in de war ;)

Burghwati

Over AZUL in het tamazight in het frans zie link, Azul betekend het zelfde als Salam
vertaling door vrijwilligers voor de geinteresseerden  succes:
http://www.wikimazigh.com/wiki/Encyclopedie-Amazighe/Coran/Azul

MBTiza

#10
Azulisten zijn Azulay aanhangers en een gevaar voor de Ummah.

Eigenlijk zijn het Azulayisten...satanisten...maar dat hebben ze verbasterd naar Azulisten.

TamurtIno

Citaat van: ElGalloNegro op 27/01/2009 om 23:25:07
Azulisten zijn Azulay aanhangers en een gevaar voor de Ummah.

Eigenlijk zijn het Azulayisten...satanisten...maar dat hebben ze verbasterd naar Azulisten.
Volgens je heeft het woord Azulist niets te maken met het Amazigh woord Azul (groet), maar wel met de Amazigh naam Azulay.

Bedoelen jullie daarmee dat een Azulist is iemand die zijn kinderen Amazigh naam wil geven?

Zo ja, heten mensen die hun kinderen Arabische namen geven ook "Mohamadisten", "Saidisten", "Rachidisten"?



MBTiza

Citaat van: TamurtIno op 27/01/2009 om 23:43:24
Volgens je heeft het woord Azulist niets te maken met het Amazigh woord Azul (groet), maar wel met de Amazigh naam Azulay.

Bedoelen jullie daarmee dat een Azulist is iemand die zijn kinderen Amazigh naam wil geven?



Een Azulist is een Azulay aanhanger, soort van neo-zionist maar dan mislukt.

Citeer

Zo ja, heten mensen die hun kinderen Arabische namen geven ook "Mohamadisten", "Saidisten", "Rachidisten"?


Dat is klopt.



Izwan

Sangre Azul= blauw bloed (dit is een letterlijke vertaling die tot heden in Nederland wordt gebruikt).
Deze was een favoriet uitdrukking van de inquisiteurs. De Castilianen gebruikten deze uitdrukking  om aan te geven dat er geen Moorse bloed in de familie zat.
De moren die zich tot de christendom hadden bekeerd zijn ze later vervolgd omdat hun bloed niet zuiver genoeg was om een echte christenen te zijn.

TamurtIno

#14
Citaat van: ElGalloNegro op 27/01/2009 om 23:25:07
Azulisten zijn Azulay aanhangers en een gevaar voor de Ummah.

Eigenlijk zijn het Azulayisten...satanisten...maar dat hebben ze verbasterd naar Azulisten.

Ok!

Je noemt jezelf ElGalloNegro omdat je een ElGalloNegrist bent een soort duivelist en nazi. Klopt?