Israel recruteert een leger van bloggers.

Gestart door Berkoekes, 21/01/2009 om 17:47:13

Berkoekes

Het viel me al op dat ik hier citaten las die ik elders al op een soortgelijke manier heb gelezen. Blijkbaar delen deze hasbara-medewerkers een zionistische informatiebron, die ze elk op hun eigen manier vertalen naar websites in hun tweede taal. Dus als je het simplistische argument voorbij ziet komen dat Arabieren geen aandacht hebben voor Darfur, maar wel voor Palestijnen, of als je mensen ziet registreren die voorheen nooit interesse toonden maar opeens begaan zijn met het lot van Imazighen, dan weet je waar dat vandaan komt.



Last update - 07:14 19/01/2009     


Israel recruits 'army of bloggers' to combat anti-Zionist Web sites

By Cnaan Liphshiz 

Tags: Israel, anti-Semitism, blog   


The Immigrant Absorption Ministry announced on Sunday it was setting up an "army of bloggers," to be made up of Israelis who speak a second language, to represent Israel in "anti-Zionist blogs" in English, French, Spanish and German.

The program's first volunteer was Sandrine Pitousi, 31, from Kfar Maimon, situated five kilometers from Gaza. "I heard about the project over the radio and decided to join because I'm living in the middle of the conflict," she said.

Before hanging up the phone prematurely following a Color Red rocket alert, Pitousi, who immigrated to Israel from France in 1993, said she had some experience with public relations from managing a production company.

"During the war, we looked for a way to contribute to the effort," the ministry's director general, Erez Halfon, told Haaretz. "We turned to this enormous reservoir of more than a million people with a second mother tongue." Other languages in which bloggers are sought include Russian and Portuguese.

Halfon said volunteers who send the Absorption Ministry their contact details by e-mail, at media@moia.gov.il, will be registered according to language, and then passed on to the Foreign Ministry's media department, whose personnel will direct the volunteers to Web sites deemed "problematic."

Within 30 minutes of announcing the program, which was approved by the Foreign Ministry on Sunday, five volunteers were already in touch, Halfon said.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1056648.html



Berkoekes

maandag 19 januari 2009

Een leger van bloggers

Israel heeft er een mooi woord voor, hasbara. De kunst om propaganda te verspreiden zonder dat het er uit ziet als propaganda. Met instemming van het Ministerie van Buitenlandse Zaken is het Ministerie van “Immigrant Absorption” bezig om een nieuwe actie op te zetten: om Israeli’s die een tweede taal spreken op te roepen toe te treden tot het ‘leger van bloggers’. Het Ministerie zorgt voor de adressen van websites en weblogs die zij ‘anti-zionistisch’ vinden en die bestookt moeten worden en ze bedienen de vrijwilligers ook met instructies en wat ze vinden moeten.

De website die de vrijwilligers moet bedienen is niet openbaar, mensen moeten hun email opgeven bij het ministerie en ontvangen dan hun instructies. Wat ze vinden moeten weten we al: Israel deed alleen aan zelfverdediging, Hamas is begonnen, Israel is er altijd heel zorgvuldig in om burgers te sparen, en dat er toch zoveel dood zijn ligt aan Hamas, die zich verstopte tussen de burgers, en hun kinderen als schild gebruikten etcetera. En een oud, en nu weer opgewarmd kliekje is dat Gaza door Israel toch was ‘ontruimd’ en wat doen die lui, ze schieten als dank raketten af.

Ik hoop dat ze de hun vrijwilligers ook goed instrueren dat het er uit moet zien alsof ze uit persoonlijke verontwaardiging en bezieling spreken, “in je eigen woorden dus”, want anders krijg je wat ik al vaker meemaakte, drie hasbara-klantjes op één dag die me kwamen verwijten dat ik me alleen bezig hield met Palestijnen terwijl het in Darfur toch veel erger was. Dan valt het wel erg op. Vooral omdat het zo duidelijk is dat de luitjes geen reet om Darfur geven en ook daar niks van af weten. Het valt trouwens toch wel op. Ze werken elke keer weer het vaste programmaatje af, en veel gedachten zitten er verder niet achter. Kan ik uit ervaring zeggen, want ik kan me toch op de borst kloppen dat ik als ‘anti-zionistische weblog’ al aardig bekend ben, en ze me zelden een dagje over zullen slaan.

Ha’aretz, hier. Met het email-adres van het ministerie, voor wie er niet al in een hasbara clubje zit en nu ook wel wat voor Israel wil doen. Waar steeds maar zulke lelijke dingen over gezegd worden.
http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2009/01/19/een-leger-van-bloggers/


TamurtIno

#3
Citaat van: Berkoekes op 21/01/2009 om 17:47:13
Het viel me al op dat ik hier citaten las die ik elders al op een soortgelijke manier heb gelezen. Blijkbaar delen deze hasbara-medewerkers een zionistische informatiebron, die ze elk op hun eigen manier vertalen naar websites in hun tweede taal. Dus als je het simplistische argument voorbij ziet komen dat Arabieren geen aandacht hebben voor Darfur, maar wel voor Palestijnen, of als je mensen ziet registreren die voorheen nooit interesse toonden maar opeens begaan zijn met het lot van Imazighen, dan weet je waar dat vandaan komt.
Een aantal jaren geleden heeft Israël een Palestijns kind vermoord dat achter zijn vader schuilt.  Het nieuws ging over de hele wereld.

Een paar maanden later was er een demonstratie van 2 miljoen Imazighen  in Algerije tegen Arabische racisme en onderdrukking. Tijdens deze demonstratie werd het Amazigh kind Masinisa vermoord door het Algerijnse leger/politie. De vader protesteerde en werd ook doodgeschoten door Arabische politie/leger.

Een burgemeester in het zuid van Marokko heeft besloten om een basisschool te benoemen naar het Palestijnse kind. Amazigh organisaties demonstreerden en zeiden:

" Waarom moet je deze school benoemen naar een Palestijns kind en niet naar de Amazigh kind dat samen met zijn vader vermoord is hier naast ons in Algerije. "
Die burgemeester  reageerde als volgt: "Jullie Berbers zijn net zionisten en haten Arabieren".

Als je een Arabische nazi converteert met zijn misdaden en racisme tegen de mensheid maakt hij rare sprongen en zegt hij: Je bent Jood en zionist.

Je moet beseffen dat je geen haat kunt zaaien tussen Imazighen door de ene groep uit te maken voor Barbaren, de andere voor zionist, de derde voor Azulist, de vierde voor Hasbarist, etc.

Jullie vieze benamingen die wij van jullie krijgen doen ons helemaal niets, en zo kunnen we jullie 14 eeuwen lang. Kom met iets nieuws.




Berkoekes

#4
Citaat van: TamurtIno op 21/01/2009 om 18:16:41
Een aantal jaren geleden heeft Israël een Palestijns kind vermoord dat achter zijn vader schuilt.  Het nieuws ging over de hele wereld.

Een paar maanden later was er een demonstratie van 2 miljoen Imazighen  in Algerije tegen Arabische racisme en onderdrukking. Tijdens deze demonstratie werd het Amazigh kind Masinisa vermoord door het Algerijnse leger/politie. De vader protesteerde en werd ook doodgeschoten door Arabische politie/leger.

Een burgemeester in het zuid van Marokko heeft besloten om een basisschool te benoemen naar het Palestijnse kind. Amazigh organisaties demonstreerden en zeiden:

" Waarom moet je deze school benoemen naar een Palestijns kind en niet naar de Amazigh kind dat samen met zijn vader vermoord is hier naast ons in Algerije. "
Die directeur reageerde als volgt: "Jullie Berbers zijn net zionisten en haten Arabieren".

Als je een Arabische nazi converteert met zijn misdaden en racisme tegen de mensheid maakt hij rare sprongen en zegt hij: Je bent Jood en zionist.

Je moet beseffen dat je niet het hele volk voor de eeuwigheid blijft gek houden door ze voor altijd te blijven uitmaken voor Barbaren, zionisten, Azulisten, Hasbaristen.


Jullie vieze namen doen ons helemaal niets en zo kunnen we jullie 14 eeuwen lang.




Wie is "ons" dan? Spreek je nu voor alle Imazighen? Spreekt de directeur, die eerst burgemeester was in je fantasieverhaal, voor alle Arabieren? Ben ik, net als de directeur - of de burgemeester - een Arabische nazi, een Imazighen-hater, omdat ik informatie plaats die door meerdere nieuwsbronnen bevestigd wordt? Hergebruikte informatie die er bovendien op wijst dat citaten, die hier meerdere malen worden geplaatst, simplistische argumenten bevatten om het lijden van de Palestijnen te bagatelliseren.

Aangezien jij nu reageert, vind je dat jij dit op je geweten hebt? Is het niet zo dat als je Arabierenhaat promoot direkt nadat ik een artikel plaats, informerend over zionistische satrapen op het internet die hetzelfde doen, je nogal vanzelf de verdenking op je laadt? Zo niet, dan moet je je niet zo aangesproken voelen, mijn lichtgeraakte 'Amazighbroeder'.