Chronologie RifHistorie

Gestart door Rebellious, 20/01/2009 om 19:10:58

Rebellious

#75
Citaat van: Chatt M. Udall op 23/01/2009 om 22:05:19
Iemand zei ooit: ze gaven ons een boek en namen in ruil ons land.


Ik las net dat Bouayach het centrum van een koninkrijk moet zijn geweest,als 5-jarige kan ik me herinneren dat er welgeteld ongeveer 10 huizen langs de weg stonden.

Als je tegen een Awaygher nkur zegt denkt hij of zij automatisch aan de rivier-oever,het vruchtbaarste deel van het land.








Wat heb ik een bloedhekel aan die typische zielige amazighhouding, ze hebben ons dit aangedaan en dat afgepakt. Iedereen lacht jullie uit. Strijd of zwijg. Imazighen zijn een trots en moedig volk geweest, maar jullie profileren het als een zielig slaven volk en buitenstaanders lachen jullie uit.

Ait bouayach, staat niet alleen voor het huidige stadje, het staat voor de streek van de Ait Bouayach-clan, en nkur ligt in Ait Bouayach.

Botermes

Het is niet de bedoeling om arabieren hiermee voor eeuwig te haten en wij hebben ook andere volken pijn gedaan. Het gaat alleen om het erkennen van.

TamurtIno

#77
Citaat van: RifRebel op 23/01/2009 om 22:12:15
Jij weet wat zelf respect is, daarom zit je vol vooroordelen en haat,
RifRebel denkt als volgt:

Je moet het goed vinden dat Arabieren Imazighen doden en verkrachten, want ze zijn mijn broeders. Ben je tegen het doden van Imazighen, dan zit je vol met haat en je bent een racist.

ps. Je geniet net als Amir Almominoen van seks met vrouwen op het strand met bikini, vandaar dat je deze moordenaars als broeders ziet.



Rebellious

#78
Citaat van: TamurtIno op 23/01/2009 om 22:25:04
In de link hieronder kan je het volgende lezen:

Amir Almominien Abd Almalik ben Marwan heeft een leider van Imazighen vermoord, zijn zonen en dochters heeft hij in de markt verkocht. Alleen een mooie blanke dochter van deze Amazigh werd door Amir Almominien als seks slavin gebruikt, nadat hij haar heeft geleerd om te dansen.
Dit is het lot van jullie volk en voorouders en RifRebel geniet van het doden en verkrachten van Imazighen. Daarom zei hij: Ik ben blij dat Arabieren zijn gekomen.




http://www.doroob.com/?p=13305


أعرف جيدا أنه يتعشق جارية من بربر ” إفريقية ” بيضاء مشوبة بحمرة ، قال له النخاس إنها هدية من الوالي ، وإنها ابنة أمير بربري ارتد عن الإسلام وثار على جيش العرب معتصما بالجبال وصار يحرض على جيش المسلمين ويقول إنهم غزاة كبقية الجيوش الأخرى التي دخلت بلاد البربر .
وبعد أن أجهد الوالي تمكن منه ، فقتله . وزيادة في التشفي منه ومن أتباعه ، باع أولاد الثائر وبناته في سوق النخاسة إلا هذه البنت التي اصطفاها لأمير المؤمنين .
وراقت الجارية للخليفة ، فقربها منه ووكل بها من يعلمها الغناء والرقص والعزف على العود .


hahahahahaha ja tuurlijk, ik geloof die sprookjes niet, jij en andere wel.
Veronderstel dat het waar zou zijn, boeit het me nog niet, in een oorlog is er eenmaal onderdrukking, hadden de Imazighen maar sterker en slimmer moeten zijn, eigen schuld dikke bult. (ik geloof je sprookje niet, het was een hypothese).

Overigens, je had zwakke en sterke imazighen clans. Ik geloof dat alleen zwakke clans zijn onderdrukt, de sterken zoals uit mijn roots, kon dat nooit plaats hebben gevonden.

TamurtIno

#79
Citaat van: RifRebel op 23/01/2009 om 22:36:57
hahahahahaha ja tuurlijk, ik geloof die sprookjes niet,
Alleen Arabieren, moslims en westerlingen geloven in islamitische geschiedenis boeken.
Je hebt toch zelf je eigen geschiedenis bedacht. Zo heb je seks met hoertjes en toch noem je jezelf moslim. Van Koran heb je waarschijnlijk ook eigen versie gemaakt. 

Rebellious

Citaat van: TamurtIno op 23/01/2009 om 22:47:11
Alleen Arabieren, moslims en westerlingen geloven in islamitische geschiedenis boeken.
Je hebt toch zelf je eigen geschiedenis bedacht.

Je loopt te huilen over 1 amazigh seks slavin, in darfur heb je nu nog 100000 seksslavinnen, in china, amerika, overal is er onderdrukking. Wat wil je gaan doen tegen onrecht, janken en klagen helpt niets.
Eke onderdrukker, ook de arab, die amazigh seks slavin had, zit miss nu vast nog te lijden in het hellevuur. Heb ik hiermee je pijn kunnen verzachten.

Over 200 jr, gaan bepaalde Imazighen zeggen, veel Marokkaanse amazighmeisjes, werden in 2001 gedwongen naar arabie te gaan om als h.oe.r te werken.
Terwijl deze meiden er zelf voor kiezen, soms moet je beide kanten van t verhaal kennen.

Botermes

Citaat van: RifRebel op 23/01/2009 om 22:36:57
hahahahahaha ja tuurlijk, ik geloof die sprookjes niet, jij en andere wel.
Veronderstel dat het waar zou zijn, boeit het me nog niet, in een oorlog is er eenmaal onderdrukking, hadden de Imazighen maar sterker en slimmer moeten zijn, eigen schuld dikke bult. (ik geloof je sprookje niet, het was een hypothese).
Het is een verslag van gebeurtenissen  stomme mongool.

CiteerOverigens, je had zwakke en sterke imazighen clans. Ik geloof dat alleen zwakke clans zijn onderdrukt, de sterken zoals uit mijn roots, kon dat nooit plaats hebben gevonden.
Uit welk miezerig berberdorp kom je dan ?

Rebellious

Citaat van: allasian op 23/01/2009 om 22:29:13
Het is niet de bedoeling om arabieren hiermee voor eeuwig te haten en wij hebben ook andere volken pijn gedaan. Het gaat alleen om het erkennen van.
Ik erken dat bepaalde Arabieren aan onderdrukking schuldig zijn geweest. Erken ook dat Imazighen en arabieren als broeders hebben gevochten tegen bijv. de Bizantijnen en Vikingen. Erken dat er ook heel veel goede Arabieren in Noord-Afrika waren en leefden in harmonie met Imazighen, en natuurlijk waren er altijd wel conflicten en schermutselingen tussen beide. Dat was zelfs onder Imazighen onder mekaar.
Ik erken ook dat er 700.000 arabs de dood hebben gevonden in Noord-Afrika door de Amazigh-zwaard, las ik ooit in een tekst van mohamed Chafik maar daar zal je nooit over lezen in een arabische boek, dat zullen ze niet toegeven, zoals vele andere succesen die de Imazighen op de Arabieren hebben behaald.

Arabieren zijn ook vaak onderdrukt geweest in Noord-Afrika door Imazighen. Ik las dat er een krachtige amazighleger een tijd oprees en elke arab in noord-afrika gezocht hebben om uit te moorden, zelfs vrouwen en kinderen. Dit zal je nooit lezen in Arabische bronnen, zij gaan niet zielig doen, dat zien ze als vernedering, dus ontkennen.

Rebellious

#83
Citaat van: allasian op 23/01/2009 om 23:17:27
Het is een verslag van gebeurtenissen  stomme mongool.
Uit welk miezerig berberdorp kom je dan ?

Safi, geirriteerd en je kon je zelf niet meer inhouden, ik zei toch dat je geen zelfrespect kent.

Heb respect voor mijn roots, ik behoor tot een elite, maar ik zal geen woorden vuil maken over je simpele roots.

TamurtIno

Citaat van: allasian op 23/01/2009 om 23:17:27
  Uit welk miezerig berberdorp kom je dan ?
Uit Ait Touzin.

TamurtIno

Citaat van: RifRebel op 23/01/2009 om 23:49:58

Heb respect voor mijn roots, ik behoor tot een elite,

Van dat soort elite die vroeger het zwaard hebben gepakt en Imazighen afslachten om Idris 1, Salah Ben Mansour, Oekba, Mosa Bno Noeseir aan de macht te helpen in Noord-Afrika.

Rebellious

Citaat van: TamurtIno op 24/01/2009 om 00:15:26
Uit Ait Touzin.
Ben je een Utuzin, of geef je antw voor mij?

Rebellious

Citaat van: TamurtIno op 24/01/2009 om 00:20:49
Van dat soort elite die vroeger het zwaard hebben gepakt en Imazighen afslachten om Idris 1, Salah Ben Mansour, Oekba, Mosa Bno Noeseir aan de macht te helpen in Noord-Afrika.

Nee, wel degene die altijd de koraan in de linkerhand droegen en het zwaard in de rechterhand.

TamurtIno

#88
Citaat van: RifRebel op 24/01/2009 om 00:37:28
Nee, wel degene die altijd de koraan in de linkerhand droegen en het zwaard in de rechterhand.
Heb je al mensen onthoofd of ben je dat nog van plan?

Of is het zwaard bedoeld om de Koran te verscheuren zodat jullie kunnen genieten van seks en drugs?

Rbaaz

Citaat van: TamurtIno op 23/01/2009 om 22:25:04
In de link hieronder kan je het volgende lezen:

Amir Almominien Abd Almalik ben Marwan heeft een leider van Imazighen vermoord, zijn zonen en dochters heeft hij in de markt verkocht. Alleen een mooie blanke dochter van deze Amazigh werd door Amir Almominien als seks slavin gebruikt, nadat hij haar heeft geleerd om te dansen.
Dit is het lot van jullie volk en voorouders en RifRebel geniet van het doden en verkrachten van Imazighen. Daarom zei hij: Ik ben blij dat Arabieren zijn gekomen.




http://www.doroob.com/?p=13305


أعرف جيدا أنه يتعشق جارية من بربر ” إفريقية ” بيضاء مشوبة بحمرة ، قال له النخاس إنها هدية من الوالي ، وإنها ابنة أمير بربري ارتد عن الإسلام وثار على جيش العرب معتصما بالجبال وصار يحرض على جيش المسلمين ويقول إنهم غزاة كبقية الجيوش الأخرى التي دخلت بلاد البربر .
وبعد أن أجهد الوالي تمكن منه ، فقتله . وزيادة في التشفي منه ومن أتباعه ، باع أولاد الثائر وبناته في سوق النخاسة إلا هذه البنت التي اصطفاها لأمير المؤمنين .
وراقت الجارية للخليفة ، فقربها منه ووكل بها من يعلمها الغناء والرقص والعزف على العود .


dit is een quote uit een roman en geen geschiedenis boek.

verder is algemeen bekend dat Abdel Malk ibn Marwan een tiran was, niet alleen tegen de imazighin maar tegen iedereen.

wat betreft de slavernij, dat was in die tijd normaal bij de meeste volkeren. Imazighen deden daar ook aan.