Chronologie RifHistorie

Gestart door Rebellious, 20/01/2009 om 19:10:58

TamurtIno

Nog een andere heilige moslim broeder die zijn mannen naar Noord-Afrika heeft gestuurd. Deze stuurt zijn mannen niet om Amazigh vrouwen te verkrachten, maar om Imazighen uit te buiten en te roven.

يورد ابن كثير في 'البداية والنهاية ' في أحداث سنة 27 ما يلي :

(.....أمر عثمان عبد الله بن أبي سرح أن يغزو بلاد إفريقية، فإذا افتتحها الله عليه فله خمس الخمس من الغنيمة نفلاً، فسار إليها في عشرة آلاف، فافتتحها سهلها وجبلها، وقتل خلقاً كثيراً من أهلها، ثم اجتمعوا على الطاعة والإسلام، وحسن إسلامهم بعد أن قتل منهم خلقا كثيرا !!!!!!! .

وأخذ عبد الله بن سعد خمس الخمس من الغنيمة، وبعث بأربعة أخماسه إلى عثمان، وقسم أربعة أخماس الغنيمة بين الجيش، فأصاب الفارس ثلاثة آلاف دينار، والراجل ألف دينار‏.‏

"
Oethman Bno Abdi Allah vroeg Bni Abi Sarh om Noord-Afrika te annexeren  en  als het lukt, krijgt hij 1/5 van de gestolen buit. Toen is Noord-Afrika aangevallen met 10 000 mannen en heeft hij daar enorm veel mensen gedood. Later werden ze moslims, na het doden van enorm grote  aantal mensen.

Abdallah Bno  sa3d heeft  van de gestolen buit vijfde van de vijfde voor zichzelf gehouden. Vierde van de vijfde gestolen buit heeft hij gestuurd aan Oethman. De rest heeft hij verdeeld over Soldaten. "

Bron: Het begin en het eind van Ibn Kathier.

TamurtIno

Ook nadat Imazighen moslims werden, wordt hun eigendommen gestolen en hun vrouwen ontvoerd en verkracht. Toen gingen Imazighen klagen bij de Amir almomien en zeggen: "Onze eigendommen en vee worden door jullie mannen gestolen,  en onze mooiste dochters worden ontvoert. Dit zegt de koran niet."

يقول ابن الأثير في ' الكامل في التاريخ ' الجزء الثاني( 38 من 309):

البربر يشتكون لأمير المؤمنين فقالوا‏:‏ حتى نخبرهم فخرج ميسرة في بضعة وعشرين رجلًا فقدموا على هشام فلم يؤذن لهم فدخلوا على الأبرش فقالوا‏:‏ أبلغ أمير المؤمنين أن أميرنا يغزو بنا وبجنده فإذا غنمنا نفلهم ويقول‏:‏ هذا أخلص لجهادنا وإذا حاصرنا مدينةً قدمنا وأخرهم ويقول‏:‏ هذا ازدياد في الأجر ومثلنا كفى إخوانه ثم إنهم عمدوا إلى ماشيتنا فجعلوا يبقرون بطونها عن سخالها يطلبون الفراء البيض لأمير المؤمنين فيقتلون ألف شاة في جلد فاحتملنا ذلك ثم إنهم سامونا أن يأخذونا كل جميلة من بناتنا فقلنا‏:‏ لم نجد هذا في كتاب ولا سنة ونحن مسلمون فأحببنا أن نعلم أعن رأي أمير المؤمنين هذا أم لا فطال عليهم المقام ونفدت نفقاتهم فكتبوا أسماءهم ودفعوها إلى وزرائه وقالوا‏:‏ إن سأل عنا أمير المؤمنين فأخبروه‏.‏

Gefeliciteerd met jullie broeders.

Exposer

Citaat van: TamurtIno op 21/12/2009 om 14:55:45
De vraag is wat betekent barbar. Het antwoord is het betekent Barbaar. Ik zei tegen jou, zoek het in het woordenboek. Ik heb het voor jou op het internet opgezocht, maar dat is niet genoeg.

In mijn woordenboek dat ik 10 jaar geleden in Marokko heb gekocht staat het volgende definities van het woord Barbar:
1. onbeschaafd
2. een volk dat in Noord-Afrik woont.

Het woordenboek heet: Raid Attollaab.

Iedereen in de wereld die Arabisch kent, weet dat het woord twee betekenissen heeft: onbeschaafd en Amazigh.

Ik weet niet wat je verwacht dat ik voor je kan doen. Woordenboek kan je in de boekhandel kopen.
Hier zijn de Arabische zinnen die jij  voor me hebt geplaatst.
اصل كلمة بربر لاتيني او يوناني ومعناه حلاق .... اما عن البربر ... فاذا عدت الى معجم اللغة العربية لن تجد سوا انها تعني شعب اكثره قيائل تسكن الجبال في شمال افريقية وجمعها برابرة او برابر ...

Waar leest jij dat de naam al-barbar (Noord Afrikanen) Barbaar (onbeschaafd) betekent????

Amazigh/rebel

de schrijver van deze zinnen leefde rond 1300. rond deze tijd waren de imazighen zelfstandiger in noord afrika dus hoe kan hij iets van 500 jaar terug nou weten

Amazigh/rebel

Trouwens bedankt voor je moeite

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 23/12/2009 om 16:34:34
de schrijver van deze zinnen leefde rond 1300. rond deze tijd waren de imazighen zelfstandiger in noord afrika dus hoe kan hij iets van 500 jaar terug nou weten
Welke schrijver bedoel je?

Waar staat dat die schrijver praat over "500 jaar " daarvoor?

Ook al weet ik niet waar je het over hebt is het zo:

Je hebt in de 21ste eeuwen professoren die geschiedenis boeken schrijven over 30000 jaar geleden. Hoe weet ze dat? Weet je het antwoord?

TamurtIno

Citaat van: Exposer op 22/12/2009 om 14:55:20
Hier zijn de Arabische zinnen die jij  voor me hebt geplaatst.
اصل كلمة بربر لاتيني او يوناني ومعناه حلاق .... اما عن البربر ... فاذا عدت الى معجم اللغة العربية لن تجد سوا انها تعني شعب اكثره قيائل تسكن الجبال في شمال افريقية وجمعها برابرة او برابر ...

Waar leest jij dat de naam al-barbar (Noord Afrikanen) Barbaar (onbeschaafd) betekent????

Ik heb Arabische teksten voor je opgezocht en je mag zelf een uitleg geven aan de betekenis van het woord barbar. Zonder woordenboek kan je dat achterhalen:

Citaten komen uit Arabische sites en gaan niet over Imazighen:

سار هذا يدا بيد مع الشعور المعادي للحروب الصليبية الذي يرى انها تعبير عن عصر بربري وغير متحضر

وضد صراع الحضارات ، لكني أعتقد أنها قضية عالم متحضر في مواجهة البربرية

فكل ما يكرهه المرء ينعت به المسلم من بربري جاهل غير متحضر و غير متمدن

Je mag raden wat het woord barbar in het Arabisch betekent

Hadou

Hadou

Hadou

barbarians vallen Rome aan via arif route.

Simo7

chronologisch verslag van  de 1e 2e en 3e Rif Oorlog

http://www.balagan.org.uk/war/rif-wars/timeline_third.htm

de samenwerking tussen verschillende stammen was ongekend..jammer dat we nu zo verspreid zijn

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 23/12/2009 om 16:42:56
Welke schrijver bedoel je?

Waar staat dat die schrijver praat over "500 jaar " daarvoor?

Ook al weet ik niet waar je het over hebt is het zo:

Je hebt in de 21ste eeuwen professoren die geschiedenis boeken schrijven over 30000 jaar geleden. Hoe weet ze dat? Weet je het antwoord?

Ibn khatari bedoel ik die leefde rond 1300, en we praten hier over een gebeurtenis rond 670????. Die professoren van de 21ste eeuw baseren zich ergens op en ik denk dat arabieren zoals ibn khatari eerder als overdrijven